• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony RZD LS Models

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#22
Sam mam np. 48024, gdzie są dwa Viaggo Classic i jeden WLSRmee.
Jesteś tego pewien?
48024 to zestaw z czasów przed nowymi wagonami i ma naklejki na salonce upamiętniające kurs nr 500 na tej trasie. Jest tam jeden WLSRmee i dwa WLABmee.
Kurs nr 500 miał miejsce 20.07.2014, a viaggio zostały wprowadzone dopiero w połowie grudnia na Poloneza i w połowie stycznia 2015 na Paryż i Nicee, tak więc fizycznie nie mogły być one w kursie 500.
Naklejki były umieszczone aby na jednej salonce na cały skład i to przy niej wszyscy robili sobie pamiątkowe zdjęcia, i niestety LS dał trochę ciała z tym modelem, są przynajmniej dwa błędy.
Również jestem ciekawy Twojej tabelki, bo sam znam aby te co wymienił EC45, no nie licząc miniaturek w N-ce;)
 
Ostatnio edytowane:

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#23
Jesteś tego pewien?
48024 to zestaw z czasów przed nowymi wagonami i ma naklejki na salonce upamiętniające kurs nr 500 na tej trasie. Jest tam jeden WLSRmee i dwa WLABmee.
Kurs nr 500 miał miejsce 20.07.2014, a viaggio zostały wprowadzone dopiero w połowie grudnia na Poloneza i w połowie stycznia 2015 na Paryż i Nicee, tak więc fizycznie nie mogły być one w kursie 500.
Naklejki były umieszczone aby na jednej salonce na cały skład i to przy niej wszyscy robili sobie pamiątkowe zdjęcia, i niestety LS dał trochę ciała z tym modelem, są przynajmniej dwa błędy.
Również jestem ciekawy Twojej tabelki, bo sam znam aby te co wymienił EC45, no nie licząc miniaturek w N-ce;)
Wycofuję się :) Właśnie otworzyłem pudełko i dachy są obłe, to nie Viaggio Classic.

Co do tabelki - numer 07/2016 Świata Kolei, strona 56. Załączam zdjęcie zrobione komórką (wybaczcie), ale ogólnie odsyłam do całego artykułu A. Etmanowicza. Wychodzi na to, że niewiele mogę uzupełnić zestawienie EC45, bo zaledwie o zestawy 98021 i 98022.
IMG_20170403_230835.jpg

A jeszcze w temacie mieszania wagonów zdjęcia z dzisiaj zrobione na Odolanach... :) TLK Polonez, a wagony relacji Moskwa-Paryż. Numery (duże) wagonów: 017 04378, 017 04121, 017 04188.
DSC02720.JPG DSC02721.JPG DSC02723.JPG DSC02727.JPG
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#25
Też o nich nie słyszałem, ale skoro zestawy wyłącznie dla ruskiego sklepu, stąd pewnie brak o nich wiedzy. O ile z zachodu i południa można coś sprowadzić, to tu już nie tak lekko, przewalutowanie na ruble, nie wiadomo w jakim stanie dojdzie przesyłka, no i celna dołoży VAT i cło, bo takowe jest na modele redukcyjne.
 
OP
OP
jacekmj
Reakcje
0 0 1
#26
O i takie WLSRmee oraz WLABmee były dla mnie fajne ale bez tablic z relacją. Dziwne, że LS Models tak to rozwiązało, a nie dało jakieś opcji na zmianę tablicy. Ciekaw zaś jestem czy np gdzieś ktoś pokusił się by takie tablice zrobić w oparciu o jakiś mikro wyświetlacz ciekłokrystaliczny, gdzie można by było zakodować w eprom kilka relacji i np podmieniać je dekoderem funkcyjnym.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#28
Mam nadzieję, że wznowią, bo ten praski bym chętnie zakupił.

A do jakiego pociągu są przewidziane wagony w relacji Moskwa-Mediolan i Moskwa-Berlin (tu ewentualnie do pociągu Moskwa-Paryż ale chyba nie były żadne wagony odpinane w Berlinie.) ?
 
Ostatnio edytowane:

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#29
A do jakiego pociągu są przewidziane wagony w relacji Moskwa-Mediolan i Moskwa-Berlin (tu ewentualnie do pociągu Moskwa-Paryż ale chyba nie były żadne wagony odpinane w Berlinie.) ?
Najpewniej prawie ta sama relacja co do Nicei, przy czym tu by trzeba było dokładnie sprawdzić który rok rozkładu LS Models miał w zamierzeniu. Obecnie to byłoby pewnie to: EN 408 http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=TI&kategorie=EN&cislo=408/18&nazev=&rok=2017 EN 409 http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=RZD&kategorie=&cislo=17/409&nazev=&rok=2017
A dla Berlina będzie to EN 440/EN 441: http://www.rozklad-pkp.pl/pl/ti?tra...2017&trainname=440&date=09.04.17&backLink=ts& i http://www.rozklad-pkp.pl/pl/ti?tra...2017&trainname=441&date=09.04.17&backLink=ts&
Tyle, że już zdaje się na którejś z tych nocnych warszawskich relacji kursują wagony Talgo, także znowu należałoby sprawdzić to dokładniej w starszych rozkładach jazdy.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#30
Udało się zakupić w Rocoland.ru model tego wagonu. Jest to model wykonany na specjalne zamówienie właśnie tego sklepu (i tylko tam dostępny), stąd nie było to dla mnie proste abym był w jego posiadaniu. Na szczęście w kontraktach z Rosjanami pomógł bardzo kolega z forum za co mu składam serdeczne podziękowania (y)(y)(y). Dla tych co chcą tam zamawiać - przesyłka ponad 110 zł !!!!!:eek::eek::eek:
Od początku pojawienia się tych modeli chciałem złożyć z nich pociąg EN"Vltava" nominalnej relacji Moskwa-Praga z wagonami kursowymi do Wiednia i Chebu. Jako że LSM zdecydowało się na "fabryczne" przydziały więc jedyny pasujący mi wagon to właśnie ten co zamówiłem (LSM 98022). Tu od razu korekta wszelkich zestawień wagonów WLABmz kolei RZD wydanych przez LSM. To nie jest wagon relacji Moskwa-Praga, ale właśnie jest to wagon kursowy do stacji Cheb. Co nie zmienia faktu, iż jako jedyny z wydanych przemierza całą nominalną trasę pociągu EN "Vltava". Może w przyszłości doczekam się jeszcze wagonów bardziej pasujących do tego pociągu. Jakość wykonania jak to u LSM, czyli bardzo wysoka. Jest to moim zdaniem jeszcze jedna półka wyżej niż ACME. Dlatego bardzo szkoda, że LSM tak mało działa na płaszczyźnie wagonów pasażerskich PKP. Właściwie chyba jedyny taki wagon to sypialny do Kiepury. A bardzo szkoda. Chociaż LSM lubi produkować wagony sypialne i kuszetki to może się doczekam 110A i sypialnych z NRD - było by bosko :D.
A tu właśnie ten model :

20170510_173951.jpg
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
#31
Podziwiam kolegę, że tak konkretnie ten wagon potrzebny był w kolekcji przy takiej dużej ilości innych wagonów tego typu :) No ale czego nie zrobi kolekcjoner - wiem to sam po sobie ;-)

Wracając do firmy LS Models i tych akurat wagonów, to mam podobne zdanie - wysoka półka i chyba wyżej niż ACME, choć akurat te Viaggio Classic jakoś mnie nie lubią. Raptem 10 sztuk w składzie i strasznie ciężko się ten skład porusza, śledzie Roco wręcz strzelają na podjeździe pod górę, co się absolutnie nie dzieje przy 13 czy 14 sztukach wagonów ACME albo Tillig. Ostatnio otrzymałem sugestię, że to może opory od blaszek odbierających prąd - muszę to sprawdzić w domu.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
#32
Podziwiam kolegę, że tak konkretnie ten wagon potrzebny był w kolekcji przy takiej dużej ilości innych wagonów tego typu :) No ale czego nie zrobi kolekcjoner - wiem to sam po sobie ;-)

Wracając do firmy LS Models i tych akurat wagonów, to mam podobne zdanie - wysoka półka i chyba wyżej niż ACME, choć akurat te Viaggio Classic jakoś mnie nie lubią. Raptem 10 sztuk w składzie i strasznie ciężko się ten skład porusza, śledzie Roco wręcz strzelają na podjeździe pod górę, co się absolutnie nie dzieje przy 13 czy 14 sztukach wagonów ACME albo Tillig. Ostatnio otrzymałem sugestię, że to może opory od blaszek odbierających prąd - muszę to sprawdzić w domu.
Ogólnie i z natury rzeczy, wagony sypialne są ciężkie i w rzeczywistości jest co ciągnąć na haku.
Raptem 10 pudeł w składzie i też lekko nie jest, więc jak na producenta z wyższej półki przystało, LS Models
wykonał wagony o zbliżonej charakterystyce trakcyjnej do oryginału. ;)
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#33
Podziwiam kolegę, że tak konkretnie ten wagon potrzebny był w kolekcji przy takiej dużej ilości innych wagonów tego typu :) No ale czego nie zrobi kolekcjoner - wiem to sam po sobie
Kompletując dany skład zawsze próbuję aby zawarty był w nim pierwiastek oryginału. Najlepiej konkretny wagon o numerze który jeździł w danym pociągu w danym okresie czasu. Nie za często się to udaje, choć w przypadku pociągów międzynarodowych jest pod tym względem dużo lepiej. Albo wagon z przydziałem który obsługiwał daną relację w tym czasie.

W przypadku wagonu WLABmz tym pierwiastkiem jest relacja. Tak jak pisałem tylko ten jeden posiada relację właściwą dla EN "Vltava" . Są jeszcze wagony (zestaw 3) z relacją Moskwa-Wiedeń, ale one tylko dojeżdżają do Bohumina, a do Pragi już nie.
[DOUBLEPOST=1494515504,1494515159][/DOUBLEPOST]
Ogólnie i z natury rzeczy, wagony sypialne są ciężkie i w rzeczywistości jest co ciągnąć na haku
Coś w tym jest. Jak wziąłem do ręki wagon ACME WLABm RZD to też pierwsze wrażenie miałem takie, że jest dość ciężki.

A może ktoś dysponuje materiałami które pokazują ten konkretny wagon w EN "Vltava". Jak na rezie znalazłem tylko ten dokładnie wagon w pociągu "Polonez". Jest to numer 62 85 78-90 160-3.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 1
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 4

Podobne wątki