• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp/Bhp-x

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.288 248 30
#63
Ciebie kolego widocznie też, powinieneś nie puszczać czegoś w eter, skoro teraz masz ochotę trzymać język za zębami
niekoniecznie ,półinformacje są równie fascynujące albo nawet bardziej,
nie wszystko można ujawniać...

a tak w ogólne to nie dziwne , że ktoś to fabrycznie spolszczy ,te Rivarossi piętrusy.
I tak się dziwie ,że tak długo ,,ten pieniądz leżał na chodniku,,
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#70
Może mi ktoś rozsądnie wyjaśnić, czemu służą ''tarcze'', do przysłonienia sygnałów końca pociągu. Dlaczego niektóre piętrusy je miały, a inne nie?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.394 463 29
#71
Tarcze te, jak sam kolega Zbyszek stwierdził, służą właśnie do przysłaniania sygnałów końca pociągu. Sygnały te muszą być umieszczone na końcu ostatniego wagonu w składzie. Nie wolno ich zakładać na wagonach, znajdujących się w środku pociągu (jak sama nazwa wskazuje, są to sygnały końca pociągu). Ponieważ w piętrusach sygnały dzienne są namalowane na stałe, muszą one być zasłonięte, gdy wagon jest włączony w środku składu. A dlaczego nie wszystkie wagony je mają, nie umiem powiedzieć. W razie włączenia takiego wagonu w środek pociągu, muszą one być jakoś inaczej zasłonięte, tak, by nie były widoczne z zewnątrz. Czy takie wagony bez zasłon też mają sygnały namalowane na stałe?
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#72
OP
OP
Uriel

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#73
Dzieje się mało ale... dzieje się :)
Na razie taka "zajawka". Próbowałem znaleźć lepszego, prostszego i szybszego rozwiązania z zaślepianiem okien czołowych... Coś tam się wymyśliło. Na razie mało fotek - jutro, jak znajdę czas, to wstawię więcej zdjęć + kolejną małą zapowiedź. Powiem tylko, że nowy patent spisuje się doskonale ;)

Projekt:
czoło v2.JPG


Próbna przymiarka:
P1000207a.JPG



Udało też się poprawić formy pod odlewy żywiczne wywietrzników.
Tak wyglądają bezpośrednio po opuszczeniu formy odlewniczej. Swoiste "plug & play". Bez jakiegokolwiek szlifowania nadają się od razu do przyklejenia na dach. No... jedynie trzeba odciąć wlewkę :)

P1000303a.JPG



Na dziś to tyle.
Dobrej nocy.
 
OP
OP
Uriel

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#75
może się przydadzą filmiki do podglądu
Te filmy są mi bardzo dobrze znane ;) Ale fajnie, że je wstawiłeś - pewnie nie wszyscy jeszcze je widzieli :)


Doszedł kolejny wariant piętrusów do realizacji... Oliwkowe z dużym logiem "PRZEWOZY REGIONALNE" ;) Między innymi ten wariant posłużył mi do testowania nowego patentu na prostowanie czół itp itd. Pomysł okazał się bardzo dobry więc będzie stosowany w innych piętrusach.
Tarcze podzderzakowe to trawionki od kolegi Ostbahn ;)

P1000701-vert.jpg



Oczekujące malowania:
Projekt "Korzybie" oraz projekt "PR"
(czekam na dodatkowe elementy fototrawione - wtedy malowanie i ostateczne wykończenie ;) )
P1000705.JPG



Natomiast tyle pracy mnie jeszcze czeka... Chciałem zmyć tampodruk razem z farbą, jednak w piętrusach od Sachsenmodelle farba jest tak odporna na płyn hamulcowy, że po 24 godzinach moczenia nawet nie drgnęła. Tampodruk zszedł prawie natychmiast, bo po około 15 minutach.

P1000708.JPG

P1000707-vert.jpg
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#80
Płyn hamulcowy DOT również?
Nie używam płynu hamulcowego po przykrym doświadczeniu. Używam płynu Wamodu i jednego przemysłowego juksu, jest to ccoś w rodzaju kreta, czy sody kaustycznej. Trzeba to rozcieńczyć z wodą, zmywa/ł/ dosłownie wszystkie farby z plastiku, a tu niespodzianka. Nie rusza....farba jest chyba patentu starego Piko, tam też był okres, że szarej z dachu nic nie zmywało.
 

Podobne wątki