• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony pasażeskie firmy TILLIG - które warte uwagi?

DBahn

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
No niestety to prawda. Ale co się dziwić skoro Roco nigdy nie zrobiło specjalnie formy do polskiego wagonu to Tillig zrobi? Produkty obu firm bazują w przypadku PKP na tym iż wagony tego typu były przez PKP kupowane wiec malują w nasze barwy i jedzie produkcja. A że egzemplarze dla PKP miały szereg różnic z tymi które produkowano dla kolei DR to to z tego. Podwozia są zgodne ale z wersją dla kolei DR zarówno w przypadku WLAB jak i restauracji.
 

DBahn

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
Nieprecyzyjne się wyraziłem. Chodzi mi oczywiście o układ urządzeń pod budą. Wózki w restauracji są prawidłowe natomiast we WLAB są tylko bardzo ale to naprawdę bardzo podobne.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Wózki w restauracji są prawidłowe natomiast we WLAB są tylko bardzo ale to naprawdę bardzo podobne.
Koledzy a zna ktoś linka do jakiejś strony, gdzie można było by zerknąć na te wózki jakie były w Wlab-d, który Tillig starał się wykonac w modelu np. 74818?
Chodzi mi o coś takiego jak ta strona http://bautzen.cal.pl/index.html tyle, że właśnie na tej akurat nie ma sypialnych - wykreślone. Może dałoby radę przynajmniej wózki podmienić w tym modelu z jakiegoś innego wagonu - jeśli takowe istnieją w modelu.
 
Ostatnio edytowane:

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
A co jest nie tak w tych wózkach w modelu?
Podobno są właśnie podobne - ale nie te co trzeba. Z tego co wiem, to Krzysztof Koj gdzieś na forum też o tym wspomniał. Podwozia nie wymieni, ale przynajmniej może wózki dałoby radę - aby model jeszcze bardziej przybliżyć od oryginału. Obecnie jest tak w Wlab-d Tilliga, że buda w miarę OK, podwozie inne, a wózki podobne. Może dało by radę zrobić by buda była OK, podwozie inne i wózki OK :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
O tą stronkę mi chodziło. Doszedłem do niej dzięki podaniu przez was nazwy wózków w WLAB-ach (KWZ II): http://www.wgk.cal.pl/search.php?search_keywords=KWZ-II&sessionid=d6d7d2a34221b42642b0e66ba929eafb

Jednak jedno mnie zastanawia. Co prawda na zdjęciu nie widać całego wagonu ale wydaje mi się, że na obu fotach są WLAB-d - a wózki każdy ma inne - jeden Görlitz V (jak w modelu!) a drugi KWZ II.

1) http://www.wgk.cal.pl/data/media/575/gorlitz_V-pkp.jpg
2) http://www.wgk.cal.pl/data/media/575/Bau.jpg
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
Wózki Görlitz V miały od fabryki wycofane obecnie wagony typu Görlitz67, natomiast te same wózki zostały zamontowane w Görlitz75 wskutek wymontowania oryginalnych (takich jak w bohunach), gdyż te przekraczały możliwości warsztatów w tamtym czasie - hamulce tarczowe to było coś całkowicie nowego wówczas na PKP. Wagony począwszy od Görlitz77 miały już wózki CN II, a takie wagony przecież mamy w modelu...
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Jestem w posidaniu wagonu tillig 74797 (sypialny WLAB w malowaniu IC). Oznaczenie tego wagony to WLAB10o. Z tego co zauważyłem to wagon ten występuje również w rzeczywistości z oznaczeniem WLAB10ou. "u" oznacza możliwość zdalnego zamykania drzwiami i sterowania oświetleniem. Czy modyfikacja ta jest jakoś dostrzegalna z zewnątrz wagonu aby nawet nie znając oznaczenia wagonu stwierdzić czy ma się do czynienia z "o" czy "ou" ?
Z moich obserwacji wynika, iż wagony WLAB10ou posiadają dalej idące modyfikacje jak np. drzwi odskokowo-przesuwne. Czy ktokolwiek orientuje się w ogóle jakie jeszcze te wagony przeszły modyfikacje, ale w zakresie "o" i "ou" ?
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
Akurat pierwowzór tego konkretnego jeździ (albo jeździł, stan obecny nieznany) z oznaczeniem serii 'WLAB10o' (ex. 'WLABd'). Wagony z serią WLAB10ou przeszły szerszy zakres przebudowy, większości zabudowano drzwi odskokowo-przesuwne, wobec czego zyskały serię 'WLABdu', co obecnie jest 'WLAB10ou'. Inną modyfikacją są zbiorniki na nieczystości pod przedsionkami wejściowymi.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
No właśnie literka "u" która jest w oznaczeniu idealnie pasowała by do tej zmiany tj. zabudowaniu drzwi odskokowo-przesuwnych. Jednak z analizy zdjęć w necie wynika, iż niektóre wagony oznaczone jako WLAB10ou nie różnią się na pozór niczym od wagonów WLAB10o. Tu przykład :http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=6389&mode=search

Ponadto zauważyłem następujące modyfikacje, których znaczenia nie znam dlatego proszę o pomoc. Na tym zdjęciu wagonu WLAB10ou zaznaczyłem na czerwono 3 elementy. Na dachu brak komina ogrzewania węglowego, na podwoziu po prawej dodatkowa szafka i na podwoziu po lewej zbiornik na fekalia. I teraz tak, z czym może być związana ta dodatkowa szafka? Z likwidacją komina i zastosowaniem innego typu ogrzewania (jakiego i po czym to poznać z zewnątrz) czy może jest to coś co ma związek ze zbiornikiem na fekalia ? Zaznaczam, że wagon nie posiada drzwi odskokowo-przesuwnych.
Jakie inne jeszcze zmiany dokonywane były w wagonach tego typu i jaki miało to wpływ na wygląd zewnętrzny? Jaka przebudowa tak naprawdę spowodowała dodanie do oznaczenia tego nieszczęsnego "u" ?

5.jpg
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Czy układ urządzeń na podwoziu wagonów WLAB od Tilliga odpowiada jakiemukolwiek wagonowi istniejącemu w rzeczywistości czy jest to całkowita fikcja ze strony Tilliga?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Szanowni koledzy, ponieważ ostatecznie przekonałem się do tego, aby nie pozbywać się wagonu Tilliga nr kat. 74726 WRdun (malowanie fabryczne z brązowym dachem ) proszę Was o pomoc w pewnej kwestii.
Chodzi o pomoc w określeniu do jakich składów można to użyć w takim stanie w jakim został wyprodukowany.
Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć czy wagon ten był używany do składów krajowych. Wtedy można by go użyć do "oliwek" PIKO.
Pytanie dodatkowe. Po jakim czasie (przy ówczesnych przepisach tj 1989/1990 ) te wagony przechodziły pierwszą naprawę rewizyjną, jeżeli były nowe? Czy normalnie po roku od opuszczenia fabryki była pierwsza naprawa?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Te wagony weszły do eksploatacji w 1989 roku i były używane w pociągach najwyższej kategorii, czyli Ex, a potem IC. W tych ostatnich jeździły raczej wagony typu Z, już w malowaniu czerwono-kremowym (lub zielono-kremowym - wagony 2 kl.). Raczej mało prawdopodobne wydaje mi się zatrudnianie tych wagonów w składach zestawianych ze starszych wagonów typu Y, ale pewności nie mam, mogło się tak zdarzyć.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Hmmm...no właśnie.
Jednak wszystkie wagony tego typu opuściły fabrykę w listopadzie 1989 roku. Natomiast pierwsze dostawy wagonów typu "Z" czyli Gorlitz90 nastąpiły dopiero w ostatnich dniach mają 1990 roku. Zatem albo mimo wszystko z jakimiś wagonami Y jeździły albo czekały pół roku ponad na rozpoczęcie eksploatacji.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Dlatego napisałem, że mogło się zdarzyć. Nie analizowałem historii wagonów restauracyjnych tak dokładnie, więc nie powiem, co one dokładnie robiły w 1989 i 1990 roku.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 7
Tabor 1
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 4

Podobne wątki