• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony pasażeskie firmy TILLIG - które warte uwagi?

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Tak, tak. To była raczej moja teza nie ustosunkowanie się do Pańskiej odpowiedzi (y).
A czy w kwestii daty kolejnej rewizji w przypadku wagonów nowych fabrycznie może Pan coś powiedzieć?
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Czy układ urządzeń na podwoziu wagonów WLAB od Tilliga odpowiada jakiemukolwiek wagonowi istniejącemu w rzeczywistości czy jest to całkowita fikcja ze strony Tilliga?
Niebieski sypialny ja mam tylko WLABd właśnie jeśli chodzi o Tilliga - choć jak napisałeś - podwozie nie jest idealne - inne niż wagon z PKP. Ten można posiadać bo nic lepszego sypialnego na razie nie ma.
Przy okazji jak już mowa o Tilligu - YB/70 Tilliga sprzedałem bo są beznadziejne (stare, nie ładne formy). Lepsza forma na wagony YB/70 jest od Roco, ale jak na złość wagony te ukazały się dawno i nie są wznawiane. Pomijam te wywietrzniki dachowe (zawsze można usunąć - w Bautzenach nie było od strony korytarza, a Roco wydało je jako Bautzeny).
YB/70 Tillig robi nawet spoko, ale w skali TT.
A przy okazji jesli chodzi o konkurencyjne Roco - niebieskie Warsy Roco (ktoś wcześniej o nich wspominał) ....hmm.... to sobie można wsadzić..... bo na PKP nie było tego typu wagonów (typ ten używany był ale np. w Czechach w barwach kolei ĆD). Roco wzięło wagon i pomalowało jako PKP i wciskało kit... ale jak widziałem część z was się nabrała.
Szanowni koledzy, ponieważ ostatecznie przekonałem się do tego, aby nie pozbywać się wagonu Tilliga nr kat. 74726 WRdun (malowanie fabryczne z brązowym dachem ) proszę Was o pomoc w pewnej kwestii.
Chodzi o pomoc w określeniu do jakich składów można to użyć w takim stanie w jakim został wyprodukowany.
Dobra decyzja. Jeśli można by coś z Tilliga polecić to warto posiadać własnie wagon restauracyjny WRdun (ale to wagon, który na PKP jeździł w niewielkiej liczbie egzemplarzy (raptem 17 i przypisanych do stacji W-wa Grochów) i chyba tylko w pociągach Ex) więc zainteresuje raczej nielicznych. Zresztą malowanie z epooki IVc w zasadzie jest już nie dostępne (wyprzedane). Tym bardziej trzymać :) Ja sprzedałem i teraz żałuję.
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
Z Tilliga mam obecnie wspomniany wagon WRdun w fabrycznym malowaniu, który włączam między niemieckie wagony tworząc wczesny EC Varsovia (Berlin-Warszawa) oraz sypialny służbowy Bck Tillig 501082, bardzo ciekawy wagon, który można włączyć praktycznie do każdego pociągu.
Pozostałe "igreki" Tilliga ominąłem szerokim łukiem wybierając wersje Roco.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.140 442 105
Hmmm. Temat nie prosty jak się okazuje.
A czy spotkanie tego wagonu w międzynarodowych pospiesznych należało do normy czy raczej nie? No bo jeśli w wykazie wagonów danego pociągu widnieje WR to czy mógł to być inny wagon jeśli nie B89? Mówimy cały czas o okresie 1989-1991 kiedy wagon był w stanie w 100% fabrycznym.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Z Tilliga mam obecnie wspomniany wagon WRdun w fabrycznym malowaniu, który włączam między niemieckie wagony tworząc wczesny EC Varsovia (Berlin-Warszawa) oraz sypialny służbowy Bck Tillig 501082, bardzo ciekawy wagon, który można włączyć praktycznie do każdego pociągu.
Pozostałe "igreki" Tilliga ominąłem szerokim łukiem wybierając wersje Roco.
Ten Bck Tilliga ma rewizję 90.06.15 i jest to wagon sypialny służbowy (Gorlitz 77). Takie wagony jeździły w 'każdym' pociągu? Nawet w Expresach? Oryginał tego Bck wogóle ciężko wyguglować.... Mi się to nie udało. Wyskakuje tylko model Tilliga.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Wagony socjalne raczej nie były włączane do pociągów ekspresowych. Jak dobrze napisał kolega Michał, takie wagony nigdy nie jeździły planowo, za każdym razem były włączane do pociągu na specjalne zarządzenie. Teoretycznie mogły się znaleźć w każdym składzie, ale zwykle raczej nie w pociągach najwyższych kategorii (Ex i IC).
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
No bo jeśli w wykazie wagonów danego pociągu widnieje WR to czy mógł to być inny wagon jeśli nie B89? Mówimy cały czas o okresie 1989-1991
W tym okresie chyba mógł być. Planowe zestawienia raczej nie precyzują konkretnego typu wagonu, a wtedy oprócz wagonów restauracyjnych typu Bautzen89 były jeszcze w użyciu wagony restauracyjne typu Goša76: http://forum.modelarstwo.info/threa...a-smederevska-palanka-1987.12779/#post-170445

Natomiast jeśli chodzi o wagony Bautzen89 (WRdun) w jednym składzie razem z wagonami Y, to jedyne znane mi zdjęcie jest na stronie cyfrowa.stacjamuzeum.pl. Według opisu zdjęcie zostało zrobione na bocznicy w Warszawie, więc mogą to być tylko jakieś manewry.
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zas...na-bocznicy-w-warszawie-serii-wrdun-1992#main
https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zas...-1945/wagon-restauracyjny-wr-na-bocznicy#main
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 7
Tabor 1
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 4

Podobne wątki