Czy układ urządzeń na podwoziu wagonów WLAB od Tilliga odpowiada jakiemukolwiek wagonowi istniejącemu w rzeczywistości czy jest to całkowita fikcja ze strony Tilliga?
Niebieski sypialny ja mam tylko WLABd właśnie jeśli chodzi o Tilliga - choć jak napisałeś - podwozie nie jest idealne - inne niż wagon z PKP. Ten można posiadać bo nic lepszego sypialnego na razie nie ma.
Przy okazji jak już mowa o Tilligu - YB/70 Tilliga sprzedałem bo są beznadziejne (stare, nie ładne formy). Lepsza forma na wagony YB/70 jest od Roco, ale jak na złość wagony te ukazały się dawno i nie są wznawiane. Pomijam te wywietrzniki dachowe (zawsze można usunąć - w Bautzenach nie było od strony korytarza, a Roco wydało je jako Bautzeny).
YB/70 Tillig robi nawet spoko, ale w skali TT.
A przy okazji jesli chodzi o konkurencyjne Roco -
niebieskie Warsy Roco (ktoś wcześniej o nich wspominał) ....hmm.... to sobie można wsadzić..... bo na PKP nie było tego typu wagonów (typ ten używany był ale np. w Czechach
w barwach kolei ĆD). Roco wzięło wagon i pomalowało jako PKP i wciskało kit... ale jak widziałem część z was się nabrała.
Szanowni koledzy, ponieważ ostatecznie przekonałem się do tego, aby nie pozbywać się wagonu Tilliga nr kat. 74726 WRdun (malowanie fabryczne z brązowym dachem ) proszę Was o pomoc w pewnej kwestii.
Chodzi o pomoc w określeniu do jakich składów można to użyć w takim stanie w jakim został wyprodukowany.
Dobra decyzja. Jeśli można by coś z Tilliga polecić to warto posiadać własnie wagon restauracyjny
WRdun (ale to wagon, który na PKP jeździł w niewielkiej liczbie egzemplarzy (raptem 17 i przypisanych do stacji W-wa Grochów) i chyba tylko w pociągach Ex) więc zainteresuje raczej nielicznych. Zresztą malowanie z epooki IVc w zasadzie jest już nie dostępne (wyprzedane). Tym bardziej trzymać
Ja sprzedałem i teraz żałuję.