• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe w malowaniu brązowo-kremowym czy oliwkowo-kremowym?

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#1
Chciałbym zapytać, czy w takim malowaniu jeździły również wagony z nieryflowanym dachem, czy ktoś ma może zdjęcia takich wagonów w tym malowaniu bez ryfli. Wiem że malowanie to było przejściowo stosowane pod koniec lat osiemdziesiątych i na początku dziewięćdziesiątych w wybranych składach obsługujących pociągi ekspresowe - np. Kaszub. W tym malowaniu były też Warsy i Wars-Video. Przepraszam że nie podaję autora/źródła zdjęcia bo zapisałem je szybko na dysku. Drugie zdjęcie autorstwa kol. Ludwika Igielskiego.
Pzdr, Piotr
wagony pkp osobowe brązowo-kremowe.jpg


1519343300359.png
 
Ostatnio edytowane:

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
262 0 0
#3
Chciałbym zapytać, czy w takim malowaniu jeździły również wagony z nieryflowanym dachem, czy ktoś ma może zdjęcia takich wagonów w tym malowaniu bez ryfli. Wiem że malowanie to było przejściowo stosowane pod koniec lat osiemdziesiątych i na początku dziewięćdziesiątych w wybranych składach obsługujących pociągi ekspresowe - np. Kaszub. W tym malowaniu były też Warsy i Wars-Video. Przepraszam że nie podaję autora/źródła zdjęcia bo zapisałem je szybko na dysku. Drugie zdjęcie autorstwa kol. Ludwika Igielskiego.
Pzdr, Piotr
Zobacz załącznik 554145

Zobacz załącznik 554147
Wagony w tym malowaniu pojawiły się w lecie 1988 jak wprowadzano na CMK prędkość 160 km/h. Zdjęcie z wagonem restauracyjnym pochodzi z 1992 roku. Przejrzałem wszystkie moje zdjęcia i... nie znalazłem ani jednego wagonu w tym malowaniu, żeby miał gładki dach. Być może były takowe, ale wydaje się to mało prawdopodobne.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
Reakcje
246 9 4
#5
Korzystając z okazji, że Panowie zwróciliście uwagę na ów detal - dach... pytanie. Czym podyktowany był fakt wprowadzenia do produkcji wagonów z ryflowanymi dachami? Czy były to detale natury użytkowej czy tylko estetycznej? I jeszcze historyczne pytanie. Skąd pomysł takie malowanie?
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#6
Dach ryflowany jest bardziej sztywny i ulatwia nieco spawanie. Nie wystepuje falowanie na skutek naprezen termicznych, a przynajmniej nie w takim stopniu jak przy dachu gladkim.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#15
Jednak były bardziej zielone niż brązowe. A tak naprawdę, zielono-brązowe, czyli w kolorze oliwkowym, zwanym inaczej khaki. W-wa Ochota, 1992 rok.

26A-img584.jpg
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 0 0
#18
Kiedy takie oliwkowo- kremowe wagony zniknęły z torów?
Zapewne podczas przemlowano je podczas pierwszych napraw, gdyż bardzo szybko pojawił się kolejny doskonale znany schemat malowania wykorzystywany do czasu wprowadzenia własnego malowania przez PR i PKP IC.
I jeszcze jedno. To malowanie pojawiło się chyba tylko na nowych wówczas wagonach 111A z ogrzewaniem nawiewnym jakie weszły od 1988 roku do pociągów ekspresowych.
 

JayGino

Użytkownik
Reakcje
36 6 0
#20
Dzień dobry,
Przychodzę dzisiaj z pytaniem może nie do ekspertów ale do członków forum którzy wiedzą "trochę" więcej.

Malowania wagonów na PKP w ostatniej dekadzie XX wieku, i pierwszej dekadzie XXI wieku, były dla wagonów 2 klasy Zielono-kremowe a dla 1 klasy czerwono-kremowe. Jednak zielono-kremowe 111A można było jescze spotkać w 2014/2015 a "jedynki" trochę wcześniej już były przemalowywane.

O tutaj moje pytanie, w którym roku w XX wieku były wprowadzone te malowania wagonów? Były to lata '80 czy może '90?
Pozdrawiam
 

Podobne wątki