• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe w malowaniu brązowo-kremowym

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
#1
Chciałbym zapytać, czy w takim malowaniu jeździły również wagony z nieryflowanym dachem, czy ktoś ma może zdjęcia takich wagonów w tym malowaniu bez ryfli. Wiem że malowanie to było przejściowo stosowane pod koniec lat osiemdziesiątych i na początku dziewięćdziesiątych w wybranych składach obsługujących pociągi ekspresowe - np. Kaszub. W tym malowaniu były też Warsy i Wars-Video. Przepraszam że nie podaję autora/źródła zdjęcia bo zapisałem je szybko na dysku. Drugie zdjęcie autorstwa kol. Ludwika Igielskiego.
Pzdr, Piotr
wagony pkp osobowe brązowo-kremowe.jpg


1519343300359.png
 
Ostatnio edytowane:
#3
Chciałbym zapytać, czy w takim malowaniu jeździły również wagony z nieryflowanym dachem, czy ktoś ma może zdjęcia takich wagonów w tym malowaniu bez ryfli. Wiem że malowanie to było przejściowo stosowane pod koniec lat osiemdziesiątych i na początku dziewięćdziesiątych w wybranych składach obsługujących pociągi ekspresowe - np. Kaszub. W tym malowaniu były też Warsy i Wars-Video. Przepraszam że nie podaję autora/źródła zdjęcia bo zapisałem je szybko na dysku. Drugie zdjęcie autorstwa kol. Ludwika Igielskiego.
Pzdr, Piotr
Zobacz załącznik 554145

Zobacz załącznik 554147
Wagony w tym malowaniu pojawiły się w lecie 1988 jak wprowadzano na CMK prędkość 160 km/h. Zdjęcie z wagonem restauracyjnym pochodzi z 1992 roku. Przejrzałem wszystkie moje zdjęcia i... nie znalazłem ani jednego wagonu w tym malowaniu, żeby miał gładki dach. Być może były takowe, ale wydaje się to mało prawdopodobne.
 

bankier9a

Aktywny użytkownik
#5
Korzystając z okazji, że Panowie zwróciliście uwagę na ów detal - dach... pytanie. Czym podyktowany był fakt wprowadzenia do produkcji wagonów z ryflowanymi dachami? Czy były to detale natury użytkowej czy tylko estetycznej? I jeszcze historyczne pytanie. Skąd pomysł takie malowanie?
 

Meggido

Znany użytkownik
ŁKMK
#6
Dach ryflowany jest bardziej sztywny i ulatwia nieco spawanie. Nie wystepuje falowanie na skutek naprezen termicznych, a przynajmniej nie w takim stopniu jak przy dachu gladkim.
 

Podobne wątki