• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe typu Bi, Ci, Ciy, BCiy, Oy(dwu i trzyosiowe)

raf_oct

Znany użytkownik
Ten jest wagonem rodowodem z DRG, a dokładniej doczepą z serii wagonów doczepnych dla Rübezahlbahn. A ten z Drehscheibe jest wagonem badeńskim. A więc o całe około 15 lat starszym.
Może... tylko nie prawdopodobny a faktyczny - 50 51 14-20 101-3 Ai.
Jak zwykle niezawodni:), niewiele mają te wagony wspólnego.Pokazany przeze mnie to cienizna a badeński to co innego,wygląda tak
LILIPUT-Personenwagen-2Klasse-BADEN-SCALE-187-NEW-IN.jpg
 
Niekoniecznie. Trzeba zobaczyć z jakich projektów powstały wagony DRG. Bo DRG nie wymyśliło nowych typów tylko adoptowało kontrukcje z kolei krajowych i je lekko modyfikowało i powstawały wag DRG. Skąd np przy boczniakach D21 (późniejszy Cd21) podobieństwo do boczniaków saskich i właśnie kowbojek do wagonów do wagonów badeńskich?
Powyższy wagon- zamknąć pomosty, wyoblić dach, zmieć rozstaw osi i mamy Bi29.
 

Waskotorowiec

Aktywny użytkownik
Może... tylko nie prawdopodobny a faktyczny - 50 51 14-20 101-3 Ai.
Tak, numer da sie odczytac. Ale moze Kolega wie, jaki byl przydzial tego wagonu w latach 70-tych??? Na zdjeciu nie widac dokladnie, ale podejrzewam, ze porownujac do nodelu (Liliputa?) wywietrzniki zostaly zamienione na typ (kuck-kuck, mysle ze uklad byl podobny jak w Bi-29) ), pomost zostal lekko zmieniony (porecze) i w drzwiach prowadzacych na platforme pojawilo sie okienko. Za pomoc w ustaleniu przydzialu bylbym bardzo wdzieczny.
[DOUBLEPOST=1502262453,1502261687][/DOUBLEPOST]A teraz z innej beczki. Trafilo mi sie takie oto zdjecie. Mam problem z ustaleniem numeru wagonu. Zgadza sie: 50 51 24-21 233-1 ??? Autor zdjecia Christensen.
Pozdrawiam
Cd-21 50 51 24-21 233-1 Krzyz23.04.76.jpg
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Czy dawne niemieckie wagony Bi-29 z otwartymi pomostami, które wcześniej do 1968 roku (przenumerowania) były klasy 1 i 2, po nadaniu im numerów dwunastocyfrowych także były klasy 1 i 2 czy też wszystkie zdeklasowano do klasy 2?
 

404W

Znany użytkownik
Czy dawne niemieckie wagony Bi-29 z otwartymi pomostami, które wcześniej do 1968 roku (przenumerowania) były klasy 1 i 2, po nadaniu im numerów dwunastocyfrowych także były klasy 1 i 2 czy też wszystkie zdeklasowano do klasy 2?
Nie było czegoś takiego. Wszystkie Bi29 miały zamknięte pomosty. Owszem, część z nich jeszcze przez DRG była przerobiona na ówczesną klasę 2 i 3. Część z kolei po 45 na PKP była wagonami tylko 3 klasy - wskutek dewastacji. Po 1968 wagony Bi29 powoli faktycznie redukowano z 1 na 2 klasę.
 

Waskotorowiec

Aktywny użytkownik
Witam,
Wagony BCi-28 po 1968/9 roku byly zarowno deklasowane jak i pozostawiane jako wagony mieszane 1/2 klasy. Decydowal o tym stopien zuzycia wagonu. O ile pamietam byly na tym forum zdjecia takich wagonow z lat 70-tych (chyba z Ok1 na czele). Jeden z wagonow BCi-28 stoi w Jaworzynie Sl. i byl to wlasnie wagon serii ABi. Dopiero po nastepnej "modernizacji" w latach 80-tych zostal zdeklasowany.
Pozdrawiam
 
Niezłe przyspieszenie miał ten pociąg jak na parowóz (to chyba Ok1?). Z tego co pamiętam to porównywalne Ol49 bardzo wolniutko rozpędzały się nawet z krótkim pociągiem, a próba troszkę szybszego rozruchu od razu kończyła się rolowaniem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Wszystkie wagony są pochodzenia niemieckiego, a ich modele były produkowane w oznaczeniach PKP. Pierwszy za lokomotywą, który najmniej widać, to chyba bagażowo-pocztowy. Są dwa modele podobnego wagonu: Tilliga w epoce IIIc, czyli jak na filmie oraz Fleischmanna, który wydaje się bardziej odpowiadać temu z filmu, ale w epoce IIIb (z orłem).

https://www.dcc24.eu/node/874/17
https://www.dcc24.eu/node/874/601

Następny to "donnerbuchsen" z zamkniętymi pomostami. Taki model był wypuszczony przez Fleischmanna:

https://www.dcc24.eu/node/874/60

Kolejny to typowy pruski "boczniak" w wersji dla podróżnych z większym bagażem. Model Roco:

https://www.dcc24.eu/node/874/211

I na końcu trzyosiowy prusak. Model Fleischmanna chyba najbardziej odpowiada temu typowi, ale jest z epoki IIIb:

https://www.dcc24.eu/node/874/603

Jest jeszcze model Roco z epoki IIIc, ale w wersji 2-osiowej:

https://www.dcc24.eu/node/874/91

Oczywiście otwarta pozostaje sprawa przydziałów i dat rewizji...
 

Podobne wątki