• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe typu Bi, Ci, Ciy, BCiy, Oy (dwu i trzyosiowe)

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
Witam

Zrobiłem projekt i model pruskiego wagonu bagażowego w kartonie na podstawie dostępnych niemieckich "blattów" .Mam jednak problem z konkretnym oznaczeniem tego wagonu.Takie same wagony pracowały na PKP przed jak i po wojnie-są dość popularne jednak była masa ich wersji i może ktoś jest w stanie nazwać ten konkretny wagon.Proszę nie zwracać uwagi na konkretne numery wagonu bo są fikcyjne pozdrawiam
Nie wiem, czy o taką nazwę chodziło, bo koledzy podawali oznaczenie Pw3. Wydaje mi się, że to pruski wagon bagażowy serii 1911 r., czyli Pw3 Pr11.
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Uszanowanie.

Mam pytanie odnośnie rzeczonego tematu. Otóż w dn. 4.06.2015 r. podróżowałem pociągiem TLK z Olsztyna do Iławy. Prawdę mówiąc pierwszy raz w życiu jechałem tym odcinkiem. Kawałek za Ostródą, ściślej w km. 249.6 linii Poznań Wschów - Żelieznodorożnyj leży stacja Samborowo. Po południowej stronie stacji, bliżej głowicy od strony Iławy znajduje się sporych rozmiarów elewator zbożowy.

Nie byłem na to przygotowany, oglądając z pociągu przeciwną stronę stacji (a zwłaszcza ciekawą nastawnię), ale akurat w chwili mijania elewatora spojrzałem w jego stronę i zanotowałem pod nim coś na kształt zaniedbanego donnerbuchsa w zielonym kolorycie. Na pierwszy (i jedyny niestety) rzut oka wagon ten przypominał Bi-29 lub BCi-29a. To dla mnie coś nowego. Czy ktoś wie coś o tym wagonie bliżej? Skąd pochodzi? kto jest właścicielem? Co robi pod elewatorem w Samborowie...?

Dziękuję za wszelką informację.
Piotr Kilanowski aka. kilanziom.
 
W

wa1aw

Gość
Z wypiekami na twarzy przejrzałem wszystkie wpisy w tym temacie. Jako miłośnik II i III epoki jestem pełen uznania dla wszystkich Kolegów za wkład pracy przy opracowywaniu tego tematu. Od siebie dorzucę fotkę, której nie widziałem. A może się mylę? :)
PS. Warto zajrzeć na stronkę pana Plumb-a.

składy pkp11.jpg
 
W

wa1aw

Gość
Skoro Kolegom podobało się wcześniejsze zdjęcie, to na dobranoc wkleję jeszcze jedno. Miłych snów o "kolejkach". :sleep:
PS. Na marginesie wspomnę, że to wciąż jest ten piękny 1974 rok i kolejna "jedynka" w ruchu planowym. Wydaje mi się, że jeśli się zdeklasowała, to dopiero wiele lat później. Mam nadzieję, że zrobiłem Kolegom przyjemność. :)

składy pkp3.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Skoro Kolegom podobało się wcześniejsze zdjęcie, to na dobranoc wkleję jeszcze jedno. Miłych snów o "kolejkach". :sleep:
PS. Na marginesie wspomnę, że to wciąż jest ten piękny 1974 rok i kolejna "jedynka" w ruchu planowym. Wydaje mi się, że jeśli się zdeklasowała, to dopiero wiele lat później. Mam nadzieję, że zrobiłem Kolegom przyjemność. :)

Zobacz załącznik 318296
Jeden wagon 1 klasy na pięć wagonów 2 klasy to "oczywista oczywistość", ale pół na pół w składzie to "takie rzeczy tylko w ..." .
 
A

AJ

Gość
A może pomogą mi Koledzy z identyfikacją jednego wagonika. Oprócz oczywistej funkcji pasażerskiej musiał pełnić jeszcze jakąś inną. Raczej nie była to poczta - więc co?

wag.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
A może pomogą mi Koledzy z identyfikacją jednego wagonika. Oprócz oczywistej funkcji pasażerskiej musiał pełnić jeszcze jakąś inną. Raczej nie była to poczta - więc co?

Zobacz załącznik 318364
Kiedy i gdzie??
Okna wskazują na pochodzenie pruskie - po 1900/przed 1920. Wagon przebudowany - zaokrąglony dach po likwidacji świetlika i zasklepiona część okien. Coś jak Ci pr05, tylko z pełnymi przedsionkami. Możliwe, że nawet pierwotnie był to wagon 3-osiowy, z osuniętą środkową, bo wygląda na dość długi jak na 2-osiowego prusaka.
Najprawdopodobniej w roli wagonu roboczego, lub mieszkalnego-wakacyjnego.
 
A

AJ

Gość
W momencie robienia zdjęcia był to już oczywiście "camping" na kołach. Sądząc jednak po lampach na ścianach czołowych (które znajdowały się na obu czołach) musiał w takim razie wcześniej służyć jako jakiś wagon specjalny (ratunkowy?) zgodnie z tym co napisał kiedyś Jarząbek:

Te lampy, które widzisz na ścianie czołowej wagonu służą do oznaczenia wagonu sygnałem Tb2. Sygnał ten oznaczał, że w wagonie pocztowym, restauracyjnym, sypialnym jak również innym wagonem specjalnego przeznaczenia znajdują się ludzie.
W takim razie pomysłowość warsztatowców przy przebudowach liniowych wagonów pasażerskich na cele specjalne była niczym nieograniczona. Dziękuję za pomoc (y).
 

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
Dzień dobry,

Mam pytanie techniczne dotyczące wagonu bagażowego tej rodziny z Jaworzyny Śląskiej. Jeśli się nie mylę, w zbiorach MPiK znajduje się wagon Pwi-28 lub Pwi-29, dokładnie ten:

http://www.donnerbuechse.eu/Koenigszelt_01.jpg

Wagon nosi na pudle ozn. '806 976'. Moje pytanie: czy ktoś orientuje się jak mógł wyglądać numer tego wagonu i jego oznaczenie po 1968 roku (czyli zapewne ostatnie w planowej posłudze)?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
pociąg osobowy relacji Dobrodzień - Fosowskie lato 1973r
Askanas str. 105. Tylko w książce jest inne ujęcie i wagon
Czy kolega Jarząbek ma na myśli inny wagon? Moim zdaniem jest to zdjęcie tego samego pociągu, tylko to zamieszczone w książce było zrobione parę sekund później, gdy parowóz był na wprost fotografującego. Według opisu jest to poc. 55515, a skład jechał w zastępstwie wagonu silnikowego (może ezt?). Zdjęcie wykonane miałoby być w ówczesne święto odrodzenia, 22 lipca 1974 r. (OKl27-77 mit P 55515 färt Triebwagenersatz am 22. Juli 1974 bei Fosowskie, Strecke Opole - Czestochowa. Foto: Johannes Glöckner, Dortmund.)
 

Podobne wątki