ad 1) i 2) sorki - już więcej nie będę...
Andrzeju, wystarczy prześledzić niniejszy wątek, a w szczególności wpis Pana Krzysztofa Koja z dn. 15.04.2015 r. (strona 1) by nie mieć wątpliwości, że wklejone w Twoim ostatnim wpisie zdjęcie jak najbardziej pasuje do tematu. Wagony rodziny 42/43, potocznie określane jako
Schürzeneilzugwagen konstrukcyjnie stanowią bowiem rozwojową wersję omawianych w niniejszym wątku wagonów rodziny 35/36/37. Są zatem składową tej właśnie rodziny.
stąd najlepiej aby temat potraktować szerzej niż tylko wagony z rodziny 35-37. Konstrukcje niemieckie wagonów osobowych 4-osiowych produkowanych w latach...?
Lepiej było by założyć odpowiedni wątek (najlepiej niezbyt obszerny) i dalej go rozwijać, ten bowiem jednak dedykowany był konkretnie wagonom rodziny 35/36/37, a to i tak całkiem pokaźna liczba podtypów.
Niestety współcześnie możliwość spotkań z wagonami tej rodziny w Polsce ogranicza się do kilku wraków i kilku pozbawionych podwozia pudeł, z których większość (o ile nie wszystkie) przedstawiono już w niniejszym wątku. Poszerzając zatem zebraną tu wiedzę posłużyć się można także ilustracjami wagonów tej rodziny zachowanymi w innych rejonach świata.
A zatem coś z mojego zbioru, zeszłoroczna majówka:
50 80 09-29 506-6 Bye370 (ex. 50 80 29-13 756-1 Bye670; ex. 75 026) / Nördlingen / 12.05.2017,
Ni mniej ni więcej, reprezentant odmiany C4i-43 zbudowany w 1944 r., czyli właśnie wspomniany wyżej
Schürzeneilzugwagen.
75 80 29-43 260-9 Büe363 (ex. 50 81 29-13 216-4 B4ü; ex. 30 546 ÖBB; ex. 16 928 DRB) / Nördlingen / 12.05.2017,
Reprezentant odmiany C4ü-36 zbudowany w 1937 r., przejęty w 1945 przez koleje austriackie i tamże zmodernizowany do obecnego stanu. W 2002 r. odkupiony został przez Bayerisches Eisenbahnmuseum, a zatem niejako powrócił do "macierzy".
75 80 22-43 582-3 Bye020 / Nördlingen / 12.05.2017,
To z kolei reprezentant odmiany C4i-36 zbudowany w 1939 r. w zakładach WUMAG Görlitz, niestety jego poprzednie numery nie są mi znane.