• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony osobowe rodziny 35/36/37 kolei DRG w Polsce po 1945 r.

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
#63
Wagony fajne, ale szkoda ze nie ma podanych numerów DRG.
A tu zdjęcia modeli PwPost4ü-28, Pierwszy stary Liliput z nowym podwoziem, Bachmann i Fleischmann. Zdję
A1 LiLi.jpg
A2 Bach.jpg
A3 Flm.jpg
cia takie sobie bo dzisiaj pogoda kiepska.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
#64
Do modelu starego Liliputa pasuje nowe podwozie z modelu Bachmanna. Tak więc mając oba można bez problemu przełożyć podwozie i mieć jasnozielony wagon PwPost4ü-28 do D-Zugów Bauart 28. Chyba że kogoś razi napis os dołu Bachmann Made in China zamiast Liliput Austria.
[DOUBLEPOST=1463314052,1463313304][/DOUBLEPOST]A tu moje zdjęcie wagonu 50 51 00-18 018-9 Pmx . I zdjęcie wagonu BC4i 36 z Wrocławia. Oba zdjęcia zrobione chyba z 1992 roku.
24 małe.jpg

024-21 małe.jpg

[DOUBLEPOST=1463314656][/DOUBLEPOST]A tu jeszcze wagon BC4i 36 z Nowego Tomyśla. Stał w 2008 roku w szopie Va w Poznaniu.
Untitled-1.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#65
Otrzymały one odpowiednio numery DRG: 100 001-010 (Werdau, 1928) i 100 011-020 (LHB, 1929).
Zastanawiam się nad tym LHB. W związku z tym, że w roku 1929 Sächsische Waggonfabrik - Werdau weszła w skład spółki Linke Hofmann Busch, jest bardzo prawdopodobne, że dalsza produkcja wagonów pocztowo-bagażowych (1929 r.)była kontynuowana pod wspólnym szyldem Linke Hofmann Busch Aktiengesellschaft - Werk Werdau.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#67
Wagony fajne, ale szkoda ze nie ma podanych numerów DRG (...).
Na powyższych zdjęciach uwiecznione zostały dwa wagony różnych typów, a mianowicie: C4i-30 oraz BC4i-31.
Są to wagony historyczne, odbudowane jeszcze za czasów byłego DR i są już wyposażone w harmonie osłaniające przejścia międzywagonowe, ogrzewanie elektryczne itd.
Dlatego też, zostały one oznaczone odpowiednio seriami: C4ü oray BC4ü.
Mimo to, oprócz ujednoliconych numerów UIC, wagony te noszą na sobie także pierwotne numery DRG: 73 245 Dresden (C4i-30) i 33 086 Dresden (BC4i-31).
 

wa1aw

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#69
Na powyższych zdjęciach uwiecznione zostały dwa wagony różnych typów, a mianowicie: C4i-30 oraz BC4i-31.
Są to wagony historyczne, odbudowane jeszcze za czasów byłego DR i są już wyposażone w harmonie osłaniające przejścia międzywagonowe, ogrzewanie elektryczne itd.
Dlatego też, zostały one oznaczone odpowiednio seriami: C4ü oray BC4ü.
Mimo to, oprócz ujednoliconych numerów UIC, wagony te noszą na sobie także pierwotne numery DRG: 73 245 Dresden (C4i-30) i 33 086 Dresden (BC4i-31).
Panie Krzysztofie, czy mógł by Pan zidentyfikować wagon na bieżącym zdjęciu? Niestety nie wiem skąd mam to zdjęcie. Jedyna informacja jaką znalazłem na temat tego wagonu to taka, że jest to wagon Abrx (można to odczytać ze zdjęcia).
Elizugwagen PKP.jpg


PS. Dziękując za zainteresowanie deklaruję, że odnajdę w swoim archiwum i opublikuje materiały jakie mogą być pomocne Kolegom w bieżącym temacie.
 
OP
OP
K

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
#70
Niestety nie wiem skąd mam to zdjęcie. Jedyna informacja jaką znalazłem na temat tego wagonu to taka, że jest to wagon Abrx (można to odczytać ze zdjęcia).
To ten sam wagon który jest parę postów wyżej i na pierwszej stronie niniejszego tematu, dawny BC4i-37 z Poznania / Wolsztyna.
 
OP
OP
K

kilanziom

Znany użytkownik
Reakcje
834 9 0
#72
Co prawda nie jest to opowieść z Polski, ale dotyczy niniejszego tematu.

Wybrałem się ostatnio do Austrii w poszukiwaniu najmłodszej, ostatniej produkowanej odmiany eilzugów, gdyż tam według mojej wiedzy zachowało się ich najwięcej. Jakiś czas temu namierzyłem jednego na malutkiej stacyjce Asparn and der Zaya, około 60km na północ od Wiednia. Najprawdopodobniej jest to dawny C4üp-42a, zbudowany w zakładach WUMAG w 1944 r. i pierwotnie nosił # boczny 75044 kolei DRB. Po 1945 r. przejęty został przez koleje austriackie i kolejno nosił numery 32222, 7058.03, a ostatecznie 7058 003-0 z opisem serii B4dht. Modernizację z wymianą okien przeszedł około 1953 r. a wycofany z eksploatacji został dopiero na przełomie lat 80. i 90. XX w. Do 2014 r. był własnością firmy FrOWOS (Pinkatalbahn), która używała go na szlakach w rejonie miasteczka Oberwart. Z uwagi na wysokie koszta remontu i brak środków, w 2014 r. wagon przekazano firmie VSS z Asparn i obecnie oczekuje odbudowy,

DSC02099.jpg DSC02100.jpg
7058 003-0 B4dht / Asparn an der Zaya / 5.09.2016 r.

Wagony tej rodziny eksploatowano też na PKP, ale relatywnie wcześnie zostały wycofane (około 1969-1970 r.), stąd stosunkowo trudno uświadczyć je na historycznych fotografiach.

Z innych ciekawych wagonów łapiących się w niniejszym temacie, spotkałem kilka interesujących rekonstrukcji wagonów rodziny 36 we Wiedniu, ale warunki ich fotografowania były mizerne,

DSC02051.jpg
51 81 88-40 001-5 WR / bud. 1943 r., d. 74608 DRB, późn. 50 81 28-04 258-9 ÖBB, obecnie własność B&B / Wien-FJB / 4.09.2016 r.

DSC02046.jpg
Niezidentyfikowany C4i-36 / Wien-FJB / 4.09.2016 r.

Jest tam dużo więcej ciekawych wagonów, w tym m.in. ex. sypialny CIWL 3707, czy ex. restauracyjna WR4ü-39 (pierw. # 1214 DRB), ob. tzw. "Salon Bleu" B&B, a nawet parowóz Pt47-138 oznaczony jako 919.138 w austriackich barwach (również własność spółki Brenner&Brenner).
 

Generał

Znany użytkownik
Reakcje
747 5 0
#74
W sierpniu 1985 roku w Siedlcach spotkałem "Eilzuga" pierwotnie 1/2 klasa ABhxz przemianowanego na 2 klasę Bhxz 50 51 28 20004-3 , ale jeszcze z pasem żółtym nad oknami !
Stacja macierzysta Hajnówka. Dawny BC4u-36.
Wagon Bhxz 50 51 28 20004-3 siedlce 08 85.jpg

[DOUBLEPOST=1478888132,1478887420][/DOUBLEPOST]I taki sam wagon przebudowany na salonkę / ale nie wiadomo czy przed czy po 1945 / sfotografowany w Krakowie w 1988 roku. As 61 51 89-10 014-7
Kilku kolegów z Krakowa pamięta go dobrze stojącego koło peronu 1 na dworcu Kraków Główny. Stacja macierzysta Kraków.
salonka As10014-7.jpg
 

Podobne wątki