Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Wagony fajne, ale szkoda ze nie ma podanych numerów DRG.
A tu zdjęcia modeli PwPost4ü-28, Pierwszy stary Liliput z nowym podwoziem, Bachmann i Fleischmann. Zdję
Do modelu starego Liliputa pasuje nowe podwozie z modelu Bachmanna. Tak więc mając oba można bez problemu przełożyć podwozie i mieć jasnozielony wagon PwPost4ü-28 do D-Zugów Bauart 28. Chyba że kogoś razi napis os dołu Bachmann Made in China zamiast Liliput Austria.
[DOUBLEPOST=1463314052,1463313304][/DOUBLEPOST]A tu moje zdjęcie wagonu 50 51 00-18 018-9 Pmx . I zdjęcie wagonu BC4i 36 z Wrocławia. Oba zdjęcia zrobione chyba z 1992 roku.
[DOUBLEPOST=1463314656][/DOUBLEPOST]A tu jeszcze wagon BC4i 36 z Nowego Tomyśla. Stał w 2008 roku w szopie Va w Poznaniu.
Zastanawiam się nad tym LHB. W związku z tym, że w roku 1929 Sächsische Waggonfabrik - Werdau weszła w skład spółki Linke Hofmann Busch, jest bardzo prawdopodobne, że dalsza produkcja wagonów pocztowo-bagażowych (1929 r.)była kontynuowana pod wspólnym szyldem Linke Hofmann Busch Aktiengesellschaft - Werk Werdau.
Na powyższych zdjęciach uwiecznione zostały dwa wagony różnych typów, a mianowicie: C4i-30 oraz BC4i-31.
Są to wagony historyczne, odbudowane jeszcze za czasów byłego DR i są już wyposażone w harmonie osłaniające przejścia międzywagonowe, ogrzewanie elektryczne itd.
Dlatego też, zostały one oznaczone odpowiednio seriami: C4ü oray BC4ü.
Mimo to, oprócz ujednoliconych numerów UIC, wagony te noszą na sobie także pierwotne numery DRG: 73 245 Dresden (C4i-30) i 33 086 Dresden (BC4i-31).
Ten wagon (BC4i-37) najprawdopodobniej nadal znajduje się w Poznaniu, a przynajmniej rok temu się znajdował. Zamieściłem jego zdjęcie z marca 2015 r. w swoim drugim wpisie na 1 stronie niniejszego tematu.
Na powyższych zdjęciach uwiecznione zostały dwa wagony różnych typów, a mianowicie: C4i-30 oraz BC4i-31.
Są to wagony historyczne, odbudowane jeszcze za czasów byłego DR i są już wyposażone w harmonie osłaniające przejścia międzywagonowe, ogrzewanie elektryczne itd.
Dlatego też, zostały one oznaczone odpowiednio seriami: C4ü oray BC4ü.
Mimo to, oprócz ujednoliconych numerów UIC, wagony te noszą na sobie także pierwotne numery DRG: 73 245 Dresden (C4i-30) i 33 086 Dresden (BC4i-31).
Panie Krzysztofie, czy mógł by Pan zidentyfikować wagon na bieżącym zdjęciu? Niestety nie wiem skąd mam to zdjęcie. Jedyna informacja jaką znalazłem na temat tego wagonu to taka, że jest to wagon Abrx (można to odczytać ze zdjęcia).
PS. Dziękując za zainteresowanie deklaruję, że odnajdę w swoim archiwum i opublikuje materiały jakie mogą być pomocne Kolegom w bieżącym temacie.
Niestety nie wiem skąd mam to zdjęcie. Jedyna informacja jaką znalazłem na temat tego wagonu to taka, że jest to wagon Abrx (można to odczytać ze zdjęcia).
Co prawda nie jest to opowieść z Polski, ale dotyczy niniejszego tematu.
Wybrałem się ostatnio do Austrii w poszukiwaniu najmłodszej, ostatniej produkowanej odmiany eilzugów, gdyż tam według mojej wiedzy zachowało się ich najwięcej. Jakiś czas temu namierzyłem jednego na malutkiej stacyjce Asparn and der Zaya, około 60km na północ od Wiednia. Najprawdopodobniej jest to dawny C4üp-42a, zbudowany w zakładach WUMAG w 1944 r. i pierwotnie nosił # boczny 75044 kolei DRB. Po 1945 r. przejęty został przez koleje austriackie i kolejno nosił numery 32222, 7058.03, a ostatecznie 7058 003-0 z opisem serii B4dht. Modernizację z wymianą okien przeszedł około 1953 r. a wycofany z eksploatacji został dopiero na przełomie lat 80. i 90. XX w. Do 2014 r. był własnością firmy FrOWOS (Pinkatalbahn), która używała go na szlakach w rejonie miasteczka Oberwart. Z uwagi na wysokie koszta remontu i brak środków, w 2014 r. wagon przekazano firmie VSS z Asparn i obecnie oczekuje odbudowy,
7058 003-0 B4dht / Asparn an der Zaya / 5.09.2016 r.
Wagony tej rodziny eksploatowano też na PKP, ale relatywnie wcześnie zostały wycofane (około 1969-1970 r.), stąd stosunkowo trudno uświadczyć je na historycznych fotografiach.
Z innych ciekawych wagonów łapiących się w niniejszym temacie, spotkałem kilka interesujących rekonstrukcji wagonów rodziny 36 we Wiedniu, ale warunki ich fotografowania były mizerne,
51 81 88-40 001-5 WR / bud. 1943 r., d. 74608 DRB, późn. 50 81 28-04 258-9 ÖBB, obecnie własność B&B / Wien-FJB / 4.09.2016 r.
Niezidentyfikowany C4i-36 / Wien-FJB / 4.09.2016 r.
Jest tam dużo więcej ciekawych wagonów, w tym m.in. ex. sypialny CIWL 3707, czy ex. restauracyjna WR4ü-39 (pierw. # 1214 DRB), ob. tzw. "Salon Bleu" B&B, a nawet parowóz Pt47-138 oznaczony jako 919.138 w austriackich barwach (również własność spółki Brenner&Brenner).
W sierpniu 1985 roku w Siedlcach spotkałem "Eilzuga" pierwotnie 1/2 klasa ABhxz przemianowanego na 2 klasę Bhxz 50 51 28 20004-3 , ale jeszcze z pasem żółtym nad oknami !
Stacja macierzysta Hajnówka. Dawny BC4u-36.
[DOUBLEPOST=1478888132,1478887420][/DOUBLEPOST]I taki sam wagon przebudowany na salonkę / ale nie wiadomo czy przed czy po 1945 / sfotografowany w Krakowie w 1988 roku. As 61 51 89-10 014-7
Kilku kolegów z Krakowa pamięta go dobrze stojącego koło peronu 1 na dworcu Kraków Główny. Stacja macierzysta Kraków.
Nie tylko z Krakowa, z innej miejscowości też. Pamiętam, gdyż z tego peronu odjeżdżały poc. osobowe w kierunku Trzebini.
A sam wagon został wyprodukowany w firmie MAN w roku 1937.