W miniony czwartek (9.04.2015 r.) byłem przez chwilę w Siemianówce, odwiedzić spotkane tam przed sześcioma laty pudło wagonu rodziny 35/36/37. Liczyłem, że uda mi się odnaleźć więcej niż ostatnio śladów, które pozwoliły by ustalić tożsamość wagonu. Niestety, warstwy farby na jednej burcie odpadły wraz z numerem, dolny pas opisów jest zamazany (z wyjątkiem opisu "ogrzew wod. i par.", numery na drugiej burcie są czytelne tylko częściowo, wewnątrz nie zachowały się żadne tabliczki, podobnie przy stopniach. Zdjęcia:
Wagon ten trafił do Siemianówki około 1980-1985 r. Był wówczas skreśloną na cele t-g salonką. Zdjęty z wózków przez kolejne kilkadziesiąt lat pełnił rolę siedziby miejscowego personelu PKP, a następnie PKP Cargo. Około 2013 r. personel dostał nowy (widoczny na pierwszym foto) kontener, także pudło wagonu przeszło do funkcji pomocniczej. Znacząca korozja i degradacja jakim wagon uległ od mojej ostatniej wizyty (07.2009) nie wróżą dobrze jego dalszemu istnieniu. Udało mi się odczytać część cyfr numeru przed skreśleniem: 61 51 89-XX 00X-X, (gdzie X to cyfra nierozpoznana) jak również ozn. serii po skreśleniu - 'XX0'.
Ciekawią mnie wcześniejsze losy tego wagonu. Czy ktoś rozpoznał bliżej temat? Niestety nie wiele o nim wiem, w przeciwieństwie do nieco młodszego C4ü-38, który do 2012 r. stał kilkanaście metrów dalej, a obecnie robi za knajpę na stacji Białowieża-Towarowa. Tamten wagon (rzecz jasna należący do innej rodziny) wcześniej robił za salonkę przy wagonowni Warszawa-Szczęśliwice, skąd około 1980-1990 r. trafił na Podlasie (Białystok, a także Kuźnica-Białostocka) gdzie powoli ulegał degradacji. Ostatecznie trafił do Siemianówki, gdzie miał pełnić rolę hotelu dla kolejarzy-wędkarzy i tam popadł w ruinę.
Wagon ten trafił do Siemianówki około 1980-1985 r. Był wówczas skreśloną na cele t-g salonką. Zdjęty z wózków przez kolejne kilkadziesiąt lat pełnił rolę siedziby miejscowego personelu PKP, a następnie PKP Cargo. Około 2013 r. personel dostał nowy (widoczny na pierwszym foto) kontener, także pudło wagonu przeszło do funkcji pomocniczej. Znacząca korozja i degradacja jakim wagon uległ od mojej ostatniej wizyty (07.2009) nie wróżą dobrze jego dalszemu istnieniu. Udało mi się odczytać część cyfr numeru przed skreśleniem: 61 51 89-XX 00X-X, (gdzie X to cyfra nierozpoznana) jak również ozn. serii po skreśleniu - 'XX0'.
Ciekawią mnie wcześniejsze losy tego wagonu. Czy ktoś rozpoznał bliżej temat? Niestety nie wiele o nim wiem, w przeciwieństwie do nieco młodszego C4ü-38, który do 2012 r. stał kilkanaście metrów dalej, a obecnie robi za knajpę na stacji Białowieża-Towarowa. Tamten wagon (rzecz jasna należący do innej rodziny) wcześniej robił za salonkę przy wagonowni Warszawa-Szczęśliwice, skąd około 1980-1990 r. trafił na Podlasie (Białystok, a także Kuźnica-Białostocka) gdzie powoli ulegał degradacji. Ostatecznie trafił do Siemianówki, gdzie miał pełnić rolę hotelu dla kolejarzy-wędkarzy i tam popadł w ruinę.
Ostatnio edytowane: