• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Moje, oświetlone wagony pasażerskie

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.209 0 0
Zimne ledy zamontowane w wagonach pasażerskich wyglądają nieciekawie i nienaturalnie. Wnętrze herisów jest w kolorze kremowym, dlatego oświetlone wagony, sprawiają wrażenie bardzo ciepłego wnętrza.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
249 4 0
W powyższych wagonach duży wpływ na barwę światła miały okleiny drewnopodobne, bo w samych przedziałach świetlówki były ciepłe, ciepłe i zimne lub same zimne - fajnie to wyglądało jak jechał pociąg i różne temperatury ciepła było widać w oknach jednego wagonu.
Więc Bronek, pytanie w jakich wagonach popełniłeś błąd, bo w Y było jak napisałem, a trochę pośpiechami nocnych relacji pojeździłem.
 
OP
OP
garcia ramirez

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
Zimne ledy byłyby wielkim błędem, raz go popełniłem
Dokładnie tak. Obecnie stosuje zimne ledy tylko do niektórych wagonów VI epokowych. I to do niektórych !!, bo część zimnych ( można je obejrzeć w tym wątku) nawet w VI epoce wymieniłem na ciepłe. Z IV epoką nawet nie dyskutuje. Oliwkowy wagon z niebieskim światłem wygląda fatalnie.

Dla przykładu do ruskich sypialnych kiedyś dawałem zimne, teraz daje ciepłe. Po prostu to lepiej wieczorem wygląda.

DSC00491.JPG
DSC06919.JPG
DSC09190.JPG
DSC09192.JPG
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
249 4 0
Może ten żółty kolor oświetlenia wynika ze zmienionej barwy przez sam aparat. Przypuszczam, że w rzeczywistości wygląda to lepiej.
Tak też może być, ale nie należy zapominać, że jest dość szeroka rozpiętość temperaturowa światła białego zimnego i do tego właśnie piłem.
Jakiś czas temu robiłem w jednym z Krakowskich sklepów przegląd "zimnych" diód i z powodzeniem mogę stwierdzić, że jest w czym wybierać, byle nie brać tych z najzimniejszego bieguna, czyli powyżej 6000K (Kalvinów), choć i takie się trafiają w składach różnych przewoźników.
Przepraszam, że wcześniej nie wskazałem obszerniejszą wypowiedzą o co konkretnie chodzi.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
Nalezy brac jeszcze pod uwage oczywista, ale pomijana roznice. Mamy do czynienia z modelem, czyli zeskalowana rzeczywistoscia. Podstawowa sprawa ziarno materialow, barwnikow nie zupelnie sa do skali. Ta sama powierzchnia w wagonie poddana oswietleniu, bedzie roznila sie na modelu. Dochodzi do tego pozycja obserwantora. Spagladajac na model widzimy calosc inaczej niz stajac niedalego torowiska.
Barwa nalozona na prawdziwy wagon, choc dokladnie powtorzona ma modelu, nie bedzia wygladala tak samo. Pomijac inna mechanike emitowania swiatla przez swietlowke i LED, trudno jest otrzymac ten sam efekt, poza oczywiscie procesem uruchamiania tego typu oswietlenia.
Najlepiej trzymac sie zasady, by zawsze starac sie tonowac wszelkie efekty wizulane modelu, takie jak barwa, patynowanie, czy oswietlenie. Mamy do czynienia z miniatura, ktora rzadzi sie innymi zasadami, niz prawdziwy tabor.
 
OP
OP
garcia ramirez

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
Nowości od ACME i Witkoima. Przy okazji chciałbym pokazać jaką chałę odwala obecnie ACME. Na zdjęciach wagon 1 klasy OBB sprzed 3 lat i nowość tegoroczna czyli 1 klasa z przedziałem bagażowym ( oraz z przezroczystym dachem, zmatowiałymi szybami i kiepskim wykonaniem ogólnie)

DSC00003.JPG
DSC00004.JPG
DSC00005.JPG
DSC00006.JPG
DSC00012.JPG
DSC00013.JPG

[DOUBLEPOST=1480604546,1480604190][/DOUBLEPOST]Natomiast rumuńskiej spółce, córce ACME czyli Amintiri Veroviaire nie można absolutnie nic zarzucić. Ładny montaż, malowanie, napisy, przejrzyste okna i bardzo efektowne wnętrze. A jak to jest ładnie opakowane !
DSC00008.JPG
DSC00009.JPG
20161124_144332a.jpg
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
Niestety tego typu wagon ( brak ścianek działowych ) oraz sposób wykonania modelu ( jedynie struktura wewnętrzna sztywności pudła ), wymagaja dużo większego nakładu pracy. Malowanie od wewnatrz, podwieszenie oświetlenia, osłona przed podświetleniem szczelin. Przyklejony pod dachem pasek z LED-ami tego nie zapewni. Potrzebna dużo bardziej kosztowna technologia.
 
OP
OP
garcia ramirez

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
Dzięki za info @ed250 . Własnie mnie zastanawiała ta szpara między dachem a pudłem na zdjęciu !!!!! Wezmę to pod uwagę przy następmnych zakupach ACME. Póki co wagon musi zjechać do Witkoima na "zaciemnianie" dachu.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
651 64 8
Dzięki za info @ed250 . Własnie mnie zastanawiała ta szpara między dachem a pudłem na zdjęciu !!!!! Wezmę to pod uwagę przy następmnych zakupach ACME. Póki co wagon musi zjechać do Witkoima na "zaciemnianie" dachu.
Wyglada na ubytek materialu, albo zle zeszlifowana krawedz. Ze zdjec wynika, ze tylko z jednej strony przy krancu wagonu. Powinno to bylo byc widoczne golym okiem bez podswietlenia. Ewidentna usterka modelu ( nietety kontrola jakosci w ACME jest problematyczna). Nie mialem z ACME zbyt dobrego doswiadczenia jesli chodzi o reklamacje. Sliperetka z zestawu JK miala zle zlozona rame pudla, przyklejona i zamalowana. Musialem sam to naprawiac. Sprzedajacy on-line sklep skierowal sprawe do ACME, bez rezultatu. Druga sprawa koszt wysylki nie byl wart zachodu.
 
OP
OP
garcia ramirez
Reakcje
1.115 50 6
Dawno nas tu nie było, więc prezentuję kilka kolejnych prac kolegi Witkoima
 

Załączniki

Podobne wątki