• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony motorowe w Europie

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
Irlandzkie narrow-gauge railcars: Zielona Wyspa miała niegdyś nieźle rozwiniętą sieć lokalnych wąskotorówek obsługiwanych trakcją parową. Po odzyskaniu niepodległości przez Republikę Irlandzką linie kolejowe w północno - zachodnich hrabstwach zostały poprzerywane granicą, a Republika nie miała własnego węgla ani pieniędzy na jego import. Dodajmy, że potoki pasażerskie nigdy nie były tam imponujące z uwagi na rzadkie zaludnienie, więc jedynym ratunkiem dla podupadających linii była budowa wagonów motorowych. Po eksperymentach z Fordem T (pierwsze foto) ostatecznie przyjęła się oryginalna konstrukcja "przegubowca" z dwuosiowym ciągnikiem i wagonem osobowym opartym na nim jak naczepa. Podobnych konstrukcji jakoś nie spotkałem w Europie kontynentalnej, ale podobno występują w Indiach, Australii i N. Zelandii (ach, ta brytyjska myśl techniczna). Wagony tego typu były użytkowane w Irlandii w sporej liczbie odmian - produkcja raczej warsztatowa - aż do kasacji linii w latach 50. i 60. Jeden (wagon motorowy? zespół trakcyjny?) uratowany przed palnikiem wozi turystów na Fintown Railway, ogryzku dawnych County Donegal Railways - osobiście polecam.
 

Załączniki

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
936 15 0
Policja w Indii


Schienenzeppelin- niemiecki wagon kolejowy o napędzie śmigłowym

w 1931 roku na trasie z Berlina do Hamburga jechal z predkoscią 230km/h

stacja kolejowa Da Lat, prowincja Lam Dong, Wietnam- po lewej wagon motorowy
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.717 30 1
Ten Zeppelin szynowy był dosyć niesamowity, jednak to tylko ciekawostka doświadczalna. Można sobie wyobrazić jaką masakrę mogłoby spowodować to nieosłonięte śmigło napędowe podczas wjazdu na stację. Podobnie zresztą jak ten rosyjski wagon z napędem odrzutowym. Czego to konstruktorzy nie wymyślą kiedy się nudzą:).
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
Zeppelin zdaje się ustanowił jakiś rekord prędkości, dość długo niepokonany.
Ten radziecki odrzutowiec to z którego roku?
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
936 15 0
zdaje sie Misiek ze masz racje rekord prędkości wynosił 230km/h z Berlina do Hamburga, ten o napedzie odrzutowym to obstawiam na polowe lat 60tych
 

Terebesz

Znany użytkownik
Reakcje
202 4 0
Ten radziecki odrzutowiec to z którego roku?
Wg Wikipedii to ustrojstwo nazywało się ER22, osiągało prędkość 250 km/h i zostało skonstruowane w roku 1970.

:D Z cyklu "pytania do Radia Erewań": Czy to prawda, że radzieckie odrzutowce często spadają? Odpowiedź: Radzieckie odrzutowce nie mogą spaść, bo jeżdżą po torach, jeśli jednak zdarzyło się, że jakiś spadł, to miało to miejsce wyłącznie z winy pilotów :D

Bardziej serio można się domyślać, że miała to być odpowiedź ZSRR na amerykański prototyp M-497 zbudowany 4 lata wcześniej (miałem przygotowane zdjęcie, ale że wątek traktował o konstrukcjach europejskich, powstrzymywałem się aż do teraz)
 

Załączniki

Podobne wątki