• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony I i II klasy PKP

#1
Mam małe pytanko które mnie nurtuje ostatnio czy wagony PKP I i II klasy (te zielone i czerwone) jeżdżą bądź jeździły wyłącznie na liniach krajowych w Polsce czy też zdarza się że jeżdżą bąź jeździły na liniach międzynarodowych? Bardzo mnie interesuje odpowiedź na to pytanie, za odpowiedź bardzo dziękuję
 

Solbus

Nowy użytkownik
#2
Jeżdżą na trasie Wrocław - Goerlitz. To już chyba można nazwac połączeniem międzynarodowym, zresztą na dworcu tak je zapowiadają.
 
D

Dariusz

Gość
#3
A jak ty sobie myslales, ze pociag miedzynarodowy dojezdza tylko do granicy??? A dalej co, ludzie sie przesiadaja?? Takie pytania to sie zadaje jak sie ma 6 lat a nie 18.
 
OP
OP
P

pukash

Użytkownik
#4
Wiesz pytanie może faktycznie trochę dziecinne :razz: ale szczerze mówiąc nigdzie nie trafiłem na (fotografię) takiego składu na zagranicznej stacji (peronie). Nurtowało mnie takie pytanko a że nie miałem kogo zapytać prócz was no to napisałem pościka tutaj ;)
 

Taxido

Nowy użytkownik
#5
Koledze chyba chodzilo o to czy tabor tego typu w ogole obsluguje polaczenia miedzynarodowe czy na takie trasy wysylane sa tylko np. nowsze wagony IC,a nie pytal o to czy dojezdzaja one do granicy i tam przesiadka :) Swoja droga tez chyba nie spotkalem takiej fotografii,ale kolega ma dobrze,bo na Wawe Centralna czy Wschodnia ma niedaleko,to moze skoczyc zobaczyc co i dokad jedzie :)
 
D

Dariusz

Gość
#6
Kolega pyta miedzy innymi czy jezdzily. Wiadomo ze tak. Za komuny tez byly polaczenia miedzynarodowe i wiekszosc pociagow mialo polskie wagony. Jezdzilem nimi do Berlina, Budapesztu, Sofii, Belgradu a nawet byl pociag W-wa-Paryz przez Wroclaw, Jelenia Gore, Drezno i byly 1 albo 2 kuszetki polskie do samego Paryza. Pamietam ze Batory do Budapesztu mial niebieskie wagony wegierskie ale juz Polonia miala wagony polskie czy wszystkie nie pamietam.
W Chopinie do Wiednia tez byly czesciowo wagony polskie.

Pamietam jak mieszkajac w Poznaniu w akademiku zawsze czatowalem na ekspres z Hoek van Holland bo byly w nim wagony z RFN-u a w kiblach mieciutki niemiecki papier toaletowy a nie taki komunistyczny, ktory ostro drapal po tylku.
 

Taxido

Nowy użytkownik
#7
Dawniej to wiadomo,inne czasy,inna epoka (nie tylko modelarska). Niestety,minely. Ciekawe czy teraz w czasach IC nadal wypuszczaja takie wagony za granice,z tego co napisal Solbus wynika ze tak.
 

Szymon32

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
#8
Ja osobiście widywałem na stacji w Jaworzynie Śl. pociąg międzynarodowy złożony tylko
z wagonów PKP jadący do lub z Frankfurtu a było to około roku 1995 (może ktoś mi troszkę
pomoże bo już nie pamiętam jaka to dokładnie była relacja)
 
D

Dariusz

Gość
#10
Szymon32 napisał(a):
Ja osobiście widywałem na stacji w Jaworzynie Śl. pociąg międzynarodowy złożony tylko
z wagonów PKP jadący do lub z Frankfurtu a było to około roku 1995 (może ktoś mi troszkę
pomoże bo już nie pamiętam jaka to dokładnie była relacja)
To pierwotnie byl pociag relacji W-wa-Paryz ale czy w latach 90-tych jezdzil do Paryza to juz tego nie wiem ale w latach 70-tych i 80-tych mial w skladzie wagony polskie, niemieckie z RFN-u i NRD a takze czerwony jugoslowianski wagon restauracyjny. Ostatni raz jechalem tym pociagiem w 1986 do NRD na "Honekerowke" (studencki oboz pracy w wakacje - czytaj przemyt). Byl to jeden z wygodniejszych pociagow dawnego PRL-u. Pewnie juz go nie ma.
 

Taxido

Nowy użytkownik
#11
Meggido napisał(a):
Wszystkie wagony z oznaczeniem RIC są dopuszczone do komunikacji mniędzynarodnej.
A oznaczone MC przystosowane do ruchu wschodnioeuropejskiego. Tylko cala sprawa sie rozbija o to czy rzeczywiscie sa wykorzystywane w takich miedzynarodowych relacjach.

Polska kolej czasy swietnosci ma za soba,fajnie sie czyta o starych czasach,mi niestety nie bylo dane tego doswiadczyc.
 
D

Dariusz

Gość
#12
Ja pamietam ile jeszcze bylo pociagow z Jeleniej Gory. Byl taki fajny nocny do Szczecina. Jechal przez Lwowek Slaski. Bralo sie sypialny i rano bylo w Szczecinie. 2 lata temu jechalem pociagiem z Lodzi do Leszna z przesiadka w Ostrowie. Przyjechalem do Ostrowa a tam sie okazalo ze nastepny do Leszna jest dopiero nastepnego dnia. Musialem wziasc taryfe. A z miedzynarodowych bardzo fajny byl Batory. Pamietam dobre zarcie w wegierskim wagonie restauracyjnym.

No i mam pytanie poniewaz wybieram sie do Polski. W ktorych pociagach sa jeszcze prawdziwe wagony restauracyjne. Nie mam na mysli Warsow barowych.

Wiem ze takowe na pewno sa w pociagach Eurocity. Ciekawe czy sa jeszcze eksploatowane te wagony jugoslawianskie?
 

Taxido

Nowy użytkownik
#13
Zrobilem w swoim zyciu pociagami na oko jakies 16 tys. km,glownie pospiesznymi,tylko na terenie kraju,na palcach u rak moge policzyc ile razy w skladzie byl wagon barowy. Ogolem "Wars" juz na PKP nie wystepuje,spolka wymowila dzierzawe wagonow spolce Wars,ktorej 51% udzialow nalezy do PKP IC. Wiec chyba jedynie w pociagach IC,EX i TLK mozna spotkac Warsa. Natomiast wagon restauracyjny...chyba nigdy osobiscie nie natrafilem na taki w skladzie ktorym jechalem,ostatnio jechalem EX "Malopolska",tam tez tylko barowy byl. Napewno wagon restauracyjny jest w Berlin-Warszawa-Express,w skladzie "Fredro" z Wawy Wschodniej do Wroclawia.
Polecam zajrzec tutaj:

http://www.intercity.pl/?page=rozklad_jazdy
 
#14
Możliwe, że wagony restauracyjne są w pociągach specjalnych, typu Hefajstos do Wolsztyna na przykład, bo zawsze (w przeciwieństwie do pociągów "rejsowych") widzę tam Warsa, z tym, że jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi, czy jest to wagon restauracyjny, czy barowy. Ale chyba raczej niestety to drugie...
 

Podobne wątki