• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony czyszczące

lukas76

Aktywny użytkownik
Reakcje
99 3 0
#1
Cześć,
mam kilka pytań:
- czy ktoś używa wagonów czyszczących do szyn?
-czy to wogóle działa?
-jak się to ma z przejazdem przez rozjazdy?
-czy są jakieś które można nasączyć np alkoholem izopropylowym?
-czy może ma ktoś coś takiego co działa do sprzedania lub polecenia konkretny model?

Dziękuję
 

Jacek 83218

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#4
Ja może na zasadzie "nie znam się ale się wypowiem". Przymierzałem się do zakupu takiego ustrojstwa, ale ostatecznie się wycofałem. Wagoniki Nkowe są lekkie jak piłeczki do ping-ponga. Obawiam się że docisk takiego czyścika do szyn będzie marny.
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
#11
Ja używam wagonu firmy Lux Modellbau https://www.lux-modellbau.de/ co prawda w skali H0, ale z tego co pamietam mają też do N.
W H0 jest kilka różnych modeli z różną opcją ich zastosowania. Pewnie do pełni szczęścia należałoby utworzyć składzik 2-3 wagoników, ale to zawsze pytanie co ma „sprzątnąć” ;) Wagon raczej się sprawdza, ale zdarzają się miejsca gdzie muszę doczyścić ręcznie, jednak są to wtedy przeważnie miejsca w okolicach, których prowadziłem prace na makiecie z użyciem sprayu.
 
Ostatnio edytowane:

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
155 1 0
#12
Wagonu od Tomix(nie Kato!) używa kolega Marcin Skoczylas. Z tego co mi pisał, to jest świetny! Ciężki, z ruchomymi szczotkami i mini odkurzaczem. Dodatkowo tarcze do czyszczenia można zmieniać na różne rodzaje. Można go przerobić na dcc. Kosztuje około 50€ i jest warty swojej ceny.
 
Reakcje
19 1 0
#13