• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagony cysterny do 1945 r.

Reakcje
239 3 0
#1
Tak na zachętę i dobry początek ;-).

Firma Przemysł Tłuszczowy “Schicht” z Warszawy i Trzebini poszukiwała w 1948 r. w Czechosłowacji swoich wagonów cystern:
552 314 (DRG 585 731),
552 319 (DRG 585 736),
551 727 (DRG 585 728)
551 728 (DRG 585 729)
551 702 (DRG 585 740),
551 726 (DRG 585 727),
552 315 (DRG 585 732)
z których rewindykowano 1950 r. pojazd oznaczony numerem PKP (A) 551 727.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#2
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#4
No to może troszkę melaski :p??

Oprócz wagonów chłodni browar okocimski wykorzystywał też własne i dzierżawione cysterny do przewozu melasy. Zostały one zakupione najprawdopodobniej w 1924 r. od Eisenbahnwagen Geselschaft w Berlinie i nosiły numery PKP (A) 554 522 (kkStB 422 475), 554 523 (kkStB 422 476), 554 524 (kkStB 422 477), 554 525 (kkStB 422 478), 554 526 (kkStB 422 477), 554 527 (kkStB 422 480), 554 528 (kkStB 422 481) i 554 529 (kkStB 422 482). Wagony o numerach 554 524, 554 528 i 554 529 sprzedano w 1931 r. innemu nabywcy (29/634/0/AGO309, 29/634/0/AGO/477/126). W okresie powojennym znany jest tylko jeden tego typu wagon bodący własnością browaru. Był to zbudowany w 1927 r.dwuosiowy wagon oznaczony przed wojną R 554 525 (PKP (B) 0550 317) o pojemności 192 hl (rozstaw osi 4,0 m, ładowność 17 350 kg, nośność 18 200 kg, ciężar własny 11 920 kg) przypisany do stacji Brzesko i rewindykowany 22 listopada 1947 r.(30/234/0/72).
I uwaga do Kolegi Wa1aw - Archiwum Akt Nowych i akta rewindykacyjne to jest to co Koledze dałoby wiele radości :p.
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#5
Sam sobie zarzyj :p: ... 554 524 (kkStB 422 477) ... 554 526 (kkStB 422 477)

Ten drugi chyba powinie mieć numer kkStB 422 479 licząc po kolei?

Wracają do mojego posta ze zdjęciami to oczywiście na pierwszym zdjęciu jest wydaje mi się cysterna z Pionek do przewozu kwasu azotowego natomiast na drugim zdjęciu cysterna jak najbardziej Schichta ale jeszcze pod marką Saturnia tyle, że nie uwzględniona we wcześniejszym poście Ariela.
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#7
Witam czy ta cysterny mogą być konstrukcjami przed 1945 . Jakiś czas temu stały na ternie fabryki Gryf-Skand Gryfino 18.04.1998
lastsca2 cysterna ma nr205100026009 Gryf-Skand Zabnica pochodznioe niemieckie 180498.jpg

Ta pierwsza miała nr 205100026009
 
A

AJ

Gość
#11

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
#12
Czy detal ze zdjęcia poniżej nie dotyczy przypadkiem tej cysterny sanockiej z postu wolfika?
Zobacz załącznik 318547
Zaciekawiły mnie te stężenia/wzmocnienia wokół zbiornika, więc ponownie wyciągnąłem foty cystern z nadzieją, że znajdę "sanocką". Niestety - okazuje się, że nie mam wszystkich cystern ;)
Ale znalazłem takie jakieś "monstrum" z dodatkowymi wzmocnieniami (pewnie ze względu na brak możliwości zamocowania podestów na poszyciu otuliny zbiornika). Ciekawy jest też lemiesz/zgarniacz (wygląda jak w pociągu pancernym ;) ) pod belką zderzakową. Fota bardzo miernej jakości (chyba najgorsza ze wszystkich), jednak - coś tam widać.
 

Załączniki

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#14
To chyba Krzysztofie nie tyle "lemiesz", co belka konstrukcji wózka. Sama natomiast cysterna bardzo kojarzy mi się z wyrobem ROCO, tyle że została wyposażona w instalację ogrzewczą zbiornika (pewnie do przewozu jakichś ciężkich frakcji ropy). Zdjęcie "pożyczyłem od Gbb z jego strony http://wiki.gbbkolejka.pl/show_image.php?id=7003
I to jest bardzo dobre skojarzenie :).
Cysterna na zdjęciu opublikowanym przez Krzyśka, jest wagonem budowy niemieckiej z lat 20 (podobnie, jak cysterna odwzorowana w modelu przez ROCO). Przeznaczona była do przewozu najcięższych frakcji ropy naftowej, w tym przypadku - do tzw."smoły surowej". Dlatego też, wyposażona została w izolację i ogrzewanie zbiornika.
Oczywiście "lemiesz" jest po prostu czołownicą wózka :).
 
OP
OP
Ariel Ciechańsk
Reakcje
239 3 0
#16
No to jedziemy dzięki pracowitości Wolfika - pierwsza porcja numerów cystern w II RP

Karpaty
550 001 - 550 212

550 235 - 550 289

550 291 - 550 346

550 347 / 503 712, 221 796

550 348 - 550 368

550 369 / 221 696

550 377 - 550 482

Ispan czyli Polskie Towarzystwo Najmu Wagonów i Komunikacji
550 506

Rafineria Limanowa
550 540 - 550 660

Smasznego :p
 

Podobne wątki