• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

wagony CSa95 i Omm39

monomach

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Zwracam się z prośbą do wszystkich znawców, gdyż nigdzie nie mogę znaleźć potrzebnej informacji - czy wagony CSa95 (saksońskie boczniaki z budką) jeździły na PKP? Jeżeli tak to jakie miały oznaczenie (C, Ch?), i gdzie stacjonowały. To samo tyczy się węglarek Omm39 - po II wojnie światowej Polska otrzymała znaczną liczbę węglarek - na ogół były to dosyć wysłużone typy Ommu Klagenfurt i Villach, jednakże wydaje się prawdopodobne, że seria Omm39 tez trafiła na PKP. Jeżeli tak to czy ktoś ma informację o oznaczeniach tej węglarki i miejscach stacjonowania. Za ewentualne zdjęcia będę dozgonnie wdzięczny. Pozdrawiam!
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#2
Nie chcę się tu dużo wymądrzać bo wszystko wyjasni Pan Krzysztof. Te boczniaki saskie jeździły na PKP, ale miały inny rozstaw osi niż ten w modelu Piko.
 
OP
OP
M

monomach

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Bo były 2 wersje CSa95 i CSa95/32 oba modele produkowało stare Piko. Z tego co wiem CSa95/32 miało zmniejszony w stosunku do pierwowzoru rozstaw osi ze względu na intensywne wykorzystywanie na trasach górskich, lecz wersja CSa95/32 podobno na PKP nie była obecna. Cóż myślę, że każda informacja jest dla mnie cenna, nie ma się co wymądrzać, tylko pisać co się wie ;)
 

Gajowy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Pan Koj na zamkniętym forum wyjaśnił, że C sa95, były na stanie powojennego PKP.
Oznaczenie mogły mieć tylko C, bo h oznaczałoby, że miały przejścia międzywagonowe z harmoniami.
Omm39, a co to jest dokładnie? Linz? Linz'e tak samo jak Villach'y i Klagenfurt'y były najnowocześniejszymi masowymi typami węglarek DRG i PKP miała ich masę.
 
OP
OP
M

monomach

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Bardzo dziękuję użytkownikowi "Gajowy" za informację. Niestety nie mam dostępu do zamkniętego forum, stad moje pytanie. Byłbym bardzo wdzięczny za informację o miejscach stacjonowania wagonów CSa95, bo podobno nie było ich tak dużo jak innych boczniaków pochodzenia niemieckiego. Co do Omm39 to poniżej wklejam link do ze zdjęciem modelu.
Pozdrawiam wszystkich

http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ews_id=295
 

Gajowy

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Niestety ile było dokładnie ani gdzie były C sa95 pan Koj już niestety nie napisał.

A Omm39 to ani Linz, ani Villach, ani Klagenfurt czyli żadna węglarka wojenna DRG, tylko typowa czeska węglarka powojenna budowana dla CSD i DB, tak jak i wagon kryty Gm39.
Ztcw, to nie był produkowany dla PKP [jest o tym wątek na forum TT]. Czesi umieli się na tyle ustawić, by produkować przez pewien czas wagony na zachód.
 
OP
OP
M

monomach

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Dziękuję za informacje. A czy takie węglarki mogły być sprzedane np do śląskich kopalni, zwłaszcza tych południowych, (dawna KWK Jastrzębie, KWK Moszczenica). Co do CSa to z chęcią nawiązałbym kontakt z Panem Krzysztofem Kojem, to wielki autorytet, może ma jeszcze jakieś informacje na temat tych wagonów?
 
OP
OP
M

monomach

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Odświeżam wątek dot. wersji CSa95 (nie CSa95/32). Czy ktoś dysponuje danymi dotyczącymi tego wagonu, chodzi mi dokładnie o rozstaw osi, długość, typ ogrzewania (wodne, czy parowe), ewent. przypuszczalne st. mac. (raczej Dolny Śląsk) miejsc z tego co wiem było 40, seria C, ośw. gazowe.
Za wszystkie informacje będę bardzo wdzięczny.
 

Podobne wątki