• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

JacekZet

Znany użytkownik
Reakcje
458 0 0
Wydaje mi się, że ten drugi nie jechał przez Poznań, lecz na wprost, węglówką, ale głowy nie dam, a też nie mam dostępu do starych rozkładów. Co do pierwszego to pełna zgoda i o nim pisałem wcześniej, że w pierwszej połowie lat 1980. z pewnością nie był z Bip, tylko ze zwykłych wagonów.
Całe 5 lat(1980-85) uczęszczałem do Technikum Kolejowego w Ostrowie Wlkp. i pamiętam do dziś legendarną zapowiedź "Przyspieszony pociąg osobowy z Gdyni do Mysłowic(lub z Mysłowic do Gdyni - obydwa przejeżdżaly przez Ostrów w porze gdy uczniowie udawali się do domu) jest opóźniony o około... Pewnego razu zapowiedź 80-minutowego opóźnienia ktoś skomentował "dobrze że nie godzinę"
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
OK, taki argument uznaję, napisałem zresztą, że tylko mi się wydaje. A co do opóźnień, to w tych samych latach ten przez Toruń i Malbork zwykle był punktualny. Często nim jeździłem między Kwidzynem i Malborkiem.
 

Elon

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
Kolejna ciekawostka z Lublina wagon 141A z oryginalnym wnętrzem.
Można by odnowić na retro trasy nie modernizować.
20190624_205401.jpg 20190624_202639.jpg 20190624_204632.jpg
20190624_202538.jpg 20190624_202247.jpg
Zachował się nawet plan szklaków kolejowych.
20190624_203508.jpg
Ostatnia Naprawa Rewizyjna 914 27-08 2010
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
O ile mi wiadomo to PKP Cargo odkupilo jakąś liczbę weglarek (na szkoleniu słyszałem o 100) od firmy Carbo. Część z nich już ma na niebieskich łatach namalowane dane nowego właściciela.
 
Reakcje
48 0 0
O ile mi wiadomo to PKP Cargo odkupilo jakąś liczbę weglarek (na szkoleniu słyszałem o 100) od firmy Carbo. Część z nich już ma na niebieskich łatach namalowane dane nowego właściciela.
Całkiem możliwe, ale jeśli wykupili 100 węglarek, to przejęli całą flotę Carbo. Tutaj w 1. akapicie o tym, że mieli 100 sztuk z zamówienia w Gniewczynie z 2008: https://www.carbo-huc.de/pl/oferta-handlowa/wagony/. Prawdopodobnie więc, Carbo Holding nie dysponuje już żadnymi wagonami.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
48 0 0
Witam :) Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu typu wagonów, jakie znalazłem na tym filmie:
Chodzi mi o platformy serii Sammns-x znajdujące się na początku składu. W kolejności jadą: 31 51 4859 097-1, 089-9, 100-3, 099-7, 095-5 i 096-3. Wagony to "nówki" kupione dla wojska i wyprodukowane przez Słowaków, ale nie znalazłem żadnych dokładniejszych informacji (typ, liczba zamówionych itd.) Jedyną wzmiankę znalazłem tutaj, gdzie na zdjęciu widać wagon o numerze 001-3: wktrwroclaw.wp.mil.pl/pl/articles6-aktualnosci/2019-01-18b-szkolimy-wesoe-zaogi-czogow-leopard-2a5/pdf/. Z góry dzięki za pomoc ;)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Witam :) Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu typu wagonów, jakie znalazłem na tym filmie:
Chodzi mi o platformy serii Sammns-x znajdujące się na początku składu. W kolejności jadą: 31 51 4859 097-1, 089-9, 100-3, 099-7, 095-5 i 096-3. Wagony to "nówki" kupione dla wojska i wyprodukowane przez Słowaków, ale nie znalazłem żadnych dokładniejszych informacji (typ, liczba zamówionych itd.) Jedyną wzmiankę znalazłem tutaj, gdzie na zdjęciu widać wagon o numerze 001-3: wktrwroclaw.wp.mil.pl/pl/articles6-aktualnosci/2019-01-18b-szkolimy-wesoe-zaogi-czogow-leopard-2a5/pdf/. Z góry dzięki za pomoc ;)
Tak swoją drogą to te wagony wyglądają jak klony niemieckiego wagonu DB Samms709. Istnieje jeszcze bardzo podobny typ wagonu DB Samms710 który ma mniejszy rozstaw czopów skrętu wózków. Ten ostatni jest produkowany jako model przez firmę Roco.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
A to jeszcze DB ma krótszą wersję Sammnps706.
A Samms710 i 709 są tej samej długości tylko mają różne rozstawy czopów skrętu.
 
Reakcje
48 0 0
Dzień dobry :) Przychodzę z pytaniem, czy z zewnątrz da się jakoś określić kiedy dany wagon osobowy został wycofany z eksploatacji? Bo w przypadku wagonów towarowych przeważnie z pomocą przychodzi tabelka z ostatnią naprawą, a przy pasażerskich?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Tu chyba mówimy o dwóch różnych sprawach.
Wagon na którym są przekroczone wszystkie daty rewizji wcale nie musi byc wycofany z eksploatacji. Nie jest on używany ale w ewidencji figuruje jako oczekujący naprawy okresowej.
Natomiast wagon wycofany z eksploatacji to taki który został skreślony z ewidencji. Ewentualnie może to być wagon oczekujący na decyzję o skreśleniu z ewidencji.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Jeszcze przeanalizowałem konstrukcję nowego wagonu Sammns PKP Cargo i w zasadzie jest to konstrukcja oparta na projekcie niemieckiej platformy Sammns695 DB. Wagony te powstały w połowie lat 80 tych jako krótsza odmiana Samms709 i byla budowana w liczbie 155 sztuk. Prawie wszystkie wagony Sammns695 po demontażu ścian czołowych i klonic oznaczono serią Salmmnps706 a część z nich która otrzymała stelaże do przewozu blach w rolkach otrzymała oznaczenie Sahlmmnps706. Serię jeszcze uzupełniono o jeszcze ok 300 wagonów.
Polskie wagony pod względem wyposażenia odpowiadają serii Sammns695. Posiadają jednak wózki nieco unowocześnionej odmiany bodajże BA716 gdy tymczasem wagony niemieckie mają wózki odmiany BA713.
 

Podobne wątki