• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Tu chyba mówimy o dwóch różnych sprawach.
Wagon na którym są przekroczone wszystkie daty rewizji wcale nie musi byc wycofany z eksploatacji. Nie jest on używany ale w ewidencji figuruje jako oczekujący naprawy okresowej.
Natomiast wagon wycofany z eksploatacji to taki który został skreślony z ewidencji. Ewentualnie może to być wagon oczekujący na decyzję o skreśleniu z ewidencji.
Chodzi mi i o to i o to - generalnie o wszystko, co już nie jeździ, bez względu na to czy oczekuje P4, P5, skreślenia, czy już jest skreślone.
 
Dzień dobry! :) Od pewnego czasu zastanawiam się, dlaczego wagony, np. słowackiej firmy AX Benet zarejestrowane są w różnych krajach Europy (widywałem m.in. D-AXBSK, NL-AXBSK, CH-AXBSK, a ostatnio natknąłem się na wagon zarejestrowany w Belgii, czyli B-AXBSK). Tak samo mamy D-GATXD, ale także NL-GATXD czy A-GATXD - wszystko to jedna i ta sama firma GATX Rail Germany. Albo słowackie ZSSK Cargo i ich platformy kryte Shimmns z przydziałem szwajcarskim (CH-ZSSKC), które widuję na "Kryniczance". Często w żaden sposób nie wiąże się to z ich przydziałem, ani rejonem rzeczywistej eksploatacji. No i jeszcze jeden kwiatek: kiedyś udało mi się zaobserwować wagony zarejestrowane na polską Grupę ZUE, ale w Bułgarii (BG-ZUESA). Skąd się to bierze? Jakieś łatwiejsze załatwianie formalności przy rejestracji w różnych krajach? :niepewny:

I wspomniana wcześniej "słowacko-belgijska" platforma firmy AX Benet. O tym, że platforma ta w rzeczywistości ma z Belgią raczej niewiele wspólnego świadczy chociażby stacja macierzysta - Strážske (kraj koszycki, Słowacja).

33 88 3936 812-7
Regs
B-AXBSK


33 88 3936 812 Regs.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
KSK Wrocław
myślę, że to wynika z tego że łatwiej pozostawić numer wagonu w kraju tam gdzie był zarejestrowany u poprzedniego właściciela niż pałować się np. z UTK żeby zarejestrowani i nadali nowy numer, gdzie będą żądać stosy certyfikatów, zaświadczeń, oświadczeń, potwierdzień zgodności z TSI, zezwoleń i dopuszczeń, przeprowadzenia badań w notyfikowanych instytutach za co oczywiście wnioskodawca będzie musiał słono zapłacić......
 
Może mieć Pan rację. ;) Nie patrzyłem na to z tej strony, ale jest to logiczne i wyjaśnia wiele rzeczy, np. dlaczego takie przypadki mają miejsce w większości wśród prywatnych przewoźników lub firm wynajmujących tabor. Dziękuję za odpowiedź! :)
 
Dwa "talboty" PKP CARGO uchwycone 24.11.2018 r. na stacji Warszawa Praga. Drugi z wagonów jest odstawiony, a ostatnią naprawę rewizyjną przeszedł prawdopodobnie w 2006 r. - data ta może być też datą jego produkcji.

31 51 6636 827-6
Falns-xx (436V)
PL-PKPC

31 51 6636 827-6   Falns-xx   PL-PKPC 2mb.jpg


31 51 6637 071-0
Falns (440V)
PL-PKPC


47077182_604371423326951_641270206777262080_o.jpg
 
Nówka wagon :)
Rewizja wbita na zeszły piątek. Cały skład był nowy. :D
Rewizje wagonów m.in.: 19.07, 25.07, 23.07, 16.07, 20.02, 31.05, 22.07...

Bardzo mi wpadły w oko obandażowane koła. :cool:

01.08.2019, Tychy
Fals WAP
31 51 6659 744-5
Ważony 11.07.19
Rev 26.07.19

P1060202forum.jpg
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Całych się nie maluje poza parowozami (kiedyś to praktykowano krótko na elektrowozach i spalinówkach), ale podczas przeglądów nanoszone są cechy w postaci pasków na obręczy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Coś pamiętam że ten temat był poruszany na szkoleniu rewidentów i miało to związek ze współpracą koła wagonu z hamulcami torowymi na górkach rozrządowych. Dokładnie tematu nie znam i mogę się mylić.
 

Fictorque

Nowy użytkownik
(...)

84 51 4507 008-0 PL-KLP Sgs - tym razem wagon zarejestrowany na Kolprem. Oznaczenie serii Sgs na pierwszy rzut oka nie bulwersuję, ale litera g stoi od możliwości transportu kontenerów ⩽60', czego owemu wagonowi brakuje. Poprzez indukcję śmiem stwierdzić, że ten wagon powstał na skutek przebudowy typu 412Z-GN, lub podobnego. Niemniej, jeżeli tak było to wagon otrzymał nową ostoję ponad pięć metrów krótszą i dziw bierze, że po takich zabiegach, jak nigdy nic jeździ dalej z pierwotnym oznaczeniem.

Ale na chwilę obecną to tylko teza. Na wagonach widać tabliczki znamionowe, które z pewnością rozświetlą sprawę.
(84 51 4507 006-4 PL-KLP Sgs- różni się od pozostałych inną wysokością belki podłużnej ostoi)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

84 51 4705 532-9 PL-ALTRA Smms - Na zakończenie ten sam typ wagonu w parku Altransu, najprawdopodobniej od przebudowy z właściwym oznaczeniem serii.

(...)
Po pół roku udało mi się w końcu sfotografować tabliczkę tych wagonów i rozwiązać ich zagadkę

Wagon zagadka to typ 411Z

84 51 4507 007-2 PL-KLP Sgs (powinno być: Smms) 411Z

Jest to jednak w dalszym ciągu tajemniczy typ nie opisany w Atlasie wagonów. Na stronach producentów części zamiennych do wagonów możemy dowiedzieć się o nim:
Wagon typu 411Z przeznaczony jest do przewozu koksu hutniczego w pojemnikach, ma cztery zdejmowane pojemniki o objętości 9m3 każdy, wagony wyposażony jest w urządzenia do mocowania ww. pojemników. Wagon ma hamulec zespolony oraz postojowy, uruchamiany z boku wagonu z poziomu toru. Załadunek: Odbywa się za pomocą urządzeń dźwigowych. Ładunek przenoszony jest na wagon w pojemnikach. Rozładunek: Odbywa się analogicznie.
Czyli była, to zapewne krótka seria wagonów wyprodukowana przez Zastal w 1970 roku, na potrzeby Huty Katowice, do transportu koksu, którą współcześnie (2014) przebudowano na platformy to transportu slab z AMP Katowice do AMP Kraków.
Ponadto znajdziemy jeszcze ich schemat:


via: http://kolej.krb.com.pl/oznaczenia/s_sylw.htm

Czy ktokolwiek kojarzy jakiekolwiek zdjęcie tego typu wagonów (411Z) przed przebudową?
 

gemol

Aktywny użytkownik
Wg Katalogu wagonów towarowych z 1998 r. wagony 411Z i 411Za wyprodukowano w 1968 r. Różniły się między sobą ilością przewożonych pojemników: pierwszy - 4 pojemniki 9 m3 do przewozu koksu hutniczego, drugi - 6 pojemników 4 m3 do przewozu kamienia wapiennego. Pierwotny zakres numeracji 454 0000-454 1999.
 

SM03-422

Znany użytkownik
Cysterna prototyp Zags 37 84 7818 599-4 TEN NL-GATXD spotkania na początku sierpnia na wrocławskim Brochowie:
 

Załączniki

Podobne wątki