• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Jarząbek

Znany użytkownik
23 51 6279 926-5 Flls-Nadwiślanka-12.04.19 r.-JS.jpg


Wagon - typ 204 Vc Nr 23 51 6279 923l5 Flls, po naprawie w firmie Sarkom-Oleśnica. Nr poprzedni 23 51 0151 088-3. Nadwiślanka -12/IV.2019 r.
A oto jego oznaczenia. Miejsce na ramie wagonu oczyszczone, nowy numer wybity, numer poprzedni skreślony ale czytelny.

23 51 6279 926-5 Flls-Oznaczenia.jpg
 
Ładny wagon. Uznanie dla tych, którzy postanowili go przywrócić od pełnej sprawności. (y)
Oczywiście ja, jako malkontent, przyczepiłbym się do mnóstwa detali - od VI-epokowych oznaczeń ("Parowozownia Wolsztyn" to tylko wynik zastosowania współczesnego schematu oznaczeń) aż do szpitalno - IC-kowego wnętrza (Nie było czerwonego materiału na pokrycie siedzeń? Realy?).
Ale te rzeczy będzie można w razie czego w przyszłości zmienić. Grunt, że wagon wrócił do służby a nie gnije w krzakach... ;)
 

norbis97

Znany użytkownik
Dzisiejszego dnia za pomocą pojazdu SA133-005, załoga z PR Gdynia przetransportowała z Chojnic do Wolsztyna oliwkowy wagon 120A własności Parowozowni Wolsztyn .
Przypomnijmy jego numer: PL-PW 50 51 21-18 042-4 B11p, data naprawy P5: 30.05.2019.

Przesył zestawu został wytrasowany na Szczecinek, Jastrowie i dalej z Piły na Oborniki, Poznań.

Fot Piotr Gromowski
Źródło https://www.facebook.com/SkladyWagonowe


Oliwkowa bonanza.jpg
 

koland

Aktywny użytkownik
Pomiędzy tymi okresami były jeszcze lata osiemdziesiąte i wtedy na tej linii też jeździły już głównie Bipy prowadzone SP45 lub (rzadziej) SP42. Ale były też dwa pociągi dalekobieżne (osobowe tzw. przyspieszone) relacji Gdynia - Mysłowice i Gdynia - Łódź Kaliska. To były składy zwykłych wagonów, najczęściej przedziałowych, ale zdarzały się 120A. Niestety, nie mam wiedzy co do wcześniejszych lat...
Z tego co wiem to Mysłowice Gdynia też prowadziły Bipy.
 

dadr

Nowy użytkownik
W latach 1981-84 z całą pewnością nie były to składy piętrowe, co do innych lat nie mam pewności. Mówimy o pociągu jadącym z Gdyni przez Tczew, Malbork, Kwidzyn, Grudziądz i Toruń.
Nigdy nie widziałem wagonów piętrowych w tym pociągu, a widywałem go dość często w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku na stacji w Inowrocławiu. W składzie były zwykle wagony przedziałowe, WARS oraz "ryflak" ze stacji Mysłowice. Jako ciekawostkę dodam, że w okresie przed elektryfikacją odcinka Toruń - Inowrocław, gdy w Inowrocławiu dochodziło do zmiany lokomotywy spalinowej na elektryczną ( zwykle SU46 z Malborka na EU07 przydział mi nieznany ) doczepiono na tej stacji...…...ET42.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nigdy nie widziałem wagonów piętrowych w tym pociągu
Ja też nie, w latach, o których wspomniałem (1981-84).
w Inowrocławiu dochodziło do zmiany lokomotywy spalinowej na elektryczną ( zwykle SU46 z Malborka
W tych latach najczęściej były to malborskie SP45, rzadziej SU46. Te ostatnie prowadziły głównie ekspresy i pospieszne Gdynia - Warszawa na odcinku między Tczewem (później Malborkiem) a Nasielskiem.
 

dadr

Nowy użytkownik
Ja też nie, w latach, o których wspomniałem (1981-84).

W tych latach najczęściej były to malborskie SP45, rzadziej SU46. Te ostatnie prowadziły głównie ekspresy i pospieszne Gdynia - Warszawa na odcinku między Tczewem (później Malborkiem) a Nasielskiem.
Zapomniałem dodać, że moje obserwacje dotyczą drugiej połowy lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
 

Podobne wątki