• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Jarząbek

Znany użytkownik
23 51 6279 926-5 Flls-Nadwiślanka-12.04.19 r.-JS.jpg


Wagon - typ 204 Vc Nr 23 51 6279 923l5 Flls, po naprawie w firmie Sarkom-Oleśnica. Nr poprzedni 23 51 0151 088-3. Nadwiślanka -12/IV.2019 r.
A oto jego oznaczenia. Miejsce na ramie wagonu oczyszczone, nowy numer wybity, numer poprzedni skreślony ale czytelny.

23 51 6279 926-5 Flls-Oznaczenia.jpg
 
Ładny wagon. Uznanie dla tych, którzy postanowili go przywrócić od pełnej sprawności. (y)
Oczywiście ja, jako malkontent, przyczepiłbym się do mnóstwa detali - od VI-epokowych oznaczeń ("Parowozownia Wolsztyn" to tylko wynik zastosowania współczesnego schematu oznaczeń) aż do szpitalno - IC-kowego wnętrza (Nie było czerwonego materiału na pokrycie siedzeń? Realy?).
Ale te rzeczy będzie można w razie czego w przyszłości zmienić. Grunt, że wagon wrócił do służby a nie gnije w krzakach... ;)
 

norbis97

Znany użytkownik
Dzisiejszego dnia za pomocą pojazdu SA133-005, załoga z PR Gdynia przetransportowała z Chojnic do Wolsztyna oliwkowy wagon 120A własności Parowozowni Wolsztyn .
Przypomnijmy jego numer: PL-PW 50 51 21-18 042-4 B11p, data naprawy P5: 30.05.2019.

Przesył zestawu został wytrasowany na Szczecinek, Jastrowie i dalej z Piły na Oborniki, Poznań.

Fot Piotr Gromowski
Źródło https://www.facebook.com/SkladyWagonowe


Oliwkowa bonanza.jpg
 

koland

Aktywny użytkownik
Pomiędzy tymi okresami były jeszcze lata osiemdziesiąte i wtedy na tej linii też jeździły już głównie Bipy prowadzone SP45 lub (rzadziej) SP42. Ale były też dwa pociągi dalekobieżne (osobowe tzw. przyspieszone) relacji Gdynia - Mysłowice i Gdynia - Łódź Kaliska. To były składy zwykłych wagonów, najczęściej przedziałowych, ale zdarzały się 120A. Niestety, nie mam wiedzy co do wcześniejszych lat...
Z tego co wiem to Mysłowice Gdynia też prowadziły Bipy.
 

dadr

Nowy użytkownik
W latach 1981-84 z całą pewnością nie były to składy piętrowe, co do innych lat nie mam pewności. Mówimy o pociągu jadącym z Gdyni przez Tczew, Malbork, Kwidzyn, Grudziądz i Toruń.
Nigdy nie widziałem wagonów piętrowych w tym pociągu, a widywałem go dość często w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku na stacji w Inowrocławiu. W składzie były zwykle wagony przedziałowe, WARS oraz "ryflak" ze stacji Mysłowice. Jako ciekawostkę dodam, że w okresie przed elektryfikacją odcinka Toruń - Inowrocław, gdy w Inowrocławiu dochodziło do zmiany lokomotywy spalinowej na elektryczną ( zwykle SU46 z Malborka na EU07 przydział mi nieznany ) doczepiono na tej stacji...…...ET42.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nigdy nie widziałem wagonów piętrowych w tym pociągu
Ja też nie, w latach, o których wspomniałem (1981-84).
w Inowrocławiu dochodziło do zmiany lokomotywy spalinowej na elektryczną ( zwykle SU46 z Malborka
W tych latach najczęściej były to malborskie SP45, rzadziej SU46. Te ostatnie prowadziły głównie ekspresy i pospieszne Gdynia - Warszawa na odcinku między Tczewem (później Malborkiem) a Nasielskiem.
 

dadr

Nowy użytkownik
Ja też nie, w latach, o których wspomniałem (1981-84).

W tych latach najczęściej były to malborskie SP45, rzadziej SU46. Te ostatnie prowadziły głównie ekspresy i pospieszne Gdynia - Warszawa na odcinku między Tczewem (później Malborkiem) a Nasielskiem.
Zapomniałem dodać, że moje obserwacje dotyczą drugiej połowy lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku.
 

koland

Aktywny użytkownik
W latach 1981-84 z całą pewnością nie były to składy piętrowe, co do innych lat nie mam pewności. Mówimy o pociągu jadącym z Gdyni przez Tczew, Malbork, Kwidzyn, Grudziądz i Toruń.
Byłem młodym "łepkiem" ale bardzo dobrze pamiętam jak jadąc przez Mysłowice pociągiem do Wrocławia widziałem na stacji w Mysłowicach jak podstawiał się pociąg do Gdyni w składzie z Bipami. To było raczej w drugiej połowie lat 80-tych.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
W latach 80 tych z powodu zbyt małej ilości wagonów do ruchu dalekobieżnego ratowano się tym co było do dyspozycji. Tak więc takie wynalazki były często spotykane.
Dla mnie najbardziej ekstremalnym wynalazkiem z tamtych lat to był pociąg Gliwice Gdynia zestawiony z 3 EN57.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nie jestem pewien w 100%, ale wydaje mi się, że w latach 1980. był jeszcze drugi, równoległy pociąg w relacji Gdynia - Mysłowice, który jechał całą drogę "pod drutem", przez Bydgoszcz i dalej Magistralą Węglową. Ten pociąg był chyba zestawiany z EN57, a w pewnych okresach mógł być zestawiony z Bip. Ale może to był ten sam pociąg, o którym pisał kolega Jacek?
 

JacekZet

Znany użytkownik
Nie jestem pewien w 100%, ale wydaje mi się, że w latach 1980. był jeszcze drugi, równoległy pociąg w relacji Gdynia - Mysłowice, który jechał całą drogę "pod drutem", przez Bydgoszcz i dalej Magistralą Węglową. Ten pociąg był chyba zestawiany z EN57, a w pewnych okresach mógł być zestawiony z Bip. Ale może to był ten sam pociąg, o którym pisał kolega Jacek?
Nie mam dostępu do rozkładu ale były chyba dwie pary pociągów Mysłowice - Gdynia. Jedna przez Inowrocław, Toruń, Grudziądz, Malbork. Druga kursowała trasą przez Ostrów Wlkp. Poznań, Inowrocław, Bydgoszcz, Tczew. Ten drugi w sezonie letnim był zestawiany z 3 EN57.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Wydaje mi się, że ten drugi nie jechał przez Poznań, lecz na wprost, węglówką, ale głowy nie dam, a też nie mam dostępu do starych rozkładów. Co do pierwszego to pełna zgoda i o nim pisałem wcześniej, że w pierwszej połowie lat 1980. z pewnością nie był z Bip, tylko ze zwykłych wagonów.
 

JacekZet

Znany użytkownik
Wydaje mi się, że ten drugi nie jechał przez Poznań, lecz na wprost, węglówką, ale głowy nie dam, a też nie mam dostępu do starych rozkładów. Co do pierwszego to pełna zgoda i o nim pisałem wcześniej, że w pierwszej połowie lat 1980. z pewnością nie był z Bip, tylko ze zwykłych wagonów.
Całe 5 lat(1980-85) uczęszczałem do Technikum Kolejowego w Ostrowie Wlkp. i pamiętam do legendarną zapowiedź "Przyspieszony pociąg osobowy z Gdyni do Mysłowic(lub z Mysłowic do Gdyni - obydwa przejeżdżaly przez Ostrów w porze gdy uczniowie udawali się do domu) jest opóźniony o około... Pewnego razu zapowiedź 80-minutowego opóźnienia ktoś skomentował "dobrze że nie godzinę".
 

Podobne wątki