• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Chyba sobie Kolega Krzysztof żartuje? Na takim zdjęciu niewiele da się zobaczyć. Pierwszy za lokomotywą to typowa "stodoła" kolei radzieckich/post-radzieckich (nie wiem, kiedy zrobiono to zdjęcie), dokładnego typu nie umiem określić (nie znam się tak dobrze na tych wagonach, a na fotce dużo nie widać), ale najprawdopodobniej to typowy Ammendorf, jak napisał Jacek. Następny wygląda na zwykły wagon PKP, być może kuszetka, ale to już tylko zgadywanka. Dalej nie widać już nic. Ale to wszystko chyba niewiele ma wspólnego z tytułem tematu? ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Pierwszy wagon to moim zdaniem kuszetka i to chyba starego typu (Y), tylko przemalowana na nowe kolory (ale głowy nie dam, czy to ten typ). Następne to typowe "stodoły", sypialne lub kuszetki, chociaż w wypadku wagonów z krajów byłego ZSRR kryteria podziału są trochę inne.
 
Ostatnio edytowane:
A pytanie do znawców: Jakie wagony jeździły w pociągu relacji Toruń Główny - Poznań Główny który z Torunia odjeżdżał około 14:30 lub trochę po w latach dziewięćdziesiątych? Piętrowe czy zwykłe wagony przedziałowe 1 i 2 klasy ktoś z was się orientuje lub pamięta ten pociąg jak mógł wyglądać skład pociągu? Z tego co wiem to pociąg był prowadzony lokomotywą EU07. Liczę na pomoc...
 
Przeglądając stare zdjęcia Zielonej Góry wrzucane z różnych źródeł na FB przez T. Czyżniewskiego natknąłem się na klika ciekawych ujęć m.in. tamtejszego Zastalu. Linków z FB tu nie wyświetla wiec wrzucam kopie tych ciekawszych zdjęć z widocznymi wagonami.

18118768_1896970500592200_6355528024270018509_n.jpg 18157408_1896970193925564_8582294958512208612_n.jpg 18121689_1896970263925557_7406920837569522459_o.jpg 18156794_1896970610592189_7140332483291083506_o.jpg 18194820_1899873900301860_1256448819226032925_n.jpg 18156771_1896970217258895_1465104494308158932_o.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Trochę w nawiazaniu do zdjęcia z poprzedniego wpisu. Poszukuję zdjęcia węglarki 409W (Eaos-w) w malowaniu PKP Cargo - obecne logo ale jeszcze z żółtymi drzwiczkami. kiedyś natrafiłem na takie przeszukując internet (niewykluczone że pochodziło z filmu ..???) ale teraz nie mogę nigdzie się dokopać a chyba sobie nie zapisałem.
 
Poszukuję zdjęcia węglarki 409W (Eaos-w) w malowaniu PKP Cargo - obecne logo ale jeszcze z żółtymi drzwiczkami. kiedyś natrafiłem na takie przeszukując internet
Nie pomogę w odnalezieniu tamtego zdjęcia, ale ostatnio spotkałem taki wagon:
Eaos-w 82 51 5356 386-1 - Krakow Prokocim Towarowy (2018-09-01) - 180901_088_7190.jpg
Eaos-w 82 51 5356 386-1 najprawdopodobniej odstawiony do naprawy. Niestety trochę kiepsko ustawiony do zdjęcia i z tego co koledzy wyżej napisali wynika, że to też jest 430W.

Obok stał podobny wagon:
Eaos-w 82 51 5356 347-3 - Krakow Prokocim Towarowy (2018-09-01) - 180901_087_7189.jpg
Eaos-w 82 51 5356 347-3 z drzwiczkami pomalowanymi świeżą farbą, więc możliwe że te drzwiczki też były żółte.

Oba zdjęcia zrobione 01.09.2018 na stacji Kraków Prokocim Towarowy.
 

Kanclerz

Znany użytkownik


09.11.2018 / Ostrzeszów / w składzie oczekującym na dowiezienie do Ostrowa Zachodniego znajdziemy kilka ciekawych wagonów, wśród nich zanikający* już typ wagonu 406R ze śladami po ogrzewaniu w dennicy z drugiej strony fotografii, dwa wagony 452R z nowymi dennicami (w nowym kolorze grafitowym) oraz kilka brązowych wagonów 452R w malowaniu przybliżonym do fabrycznego z zachowaną pierwotną wersją czoła.

* być może ktoś sprzeciwi się mojemu komentarzowi, wozy 406R można jeszcze spotkać w pociągach z surową ropą naftową, sporo cystern tego typu posiada jeszcze Diamant i spółka Polski Cukier.
 

Podobne wątki