• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Elon

Nowy użytkownik
Witam. Mam takie pytanie odnośnie wagonów Görlitz78. Czy wszystkie wagony tego typu przeszły naprawę główna w ZNTK Bydgoszcz?
Czy przebudowami na wagony ratunkowe, socjalne tez zajmowała się ZNTK Bydgoszcz?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Dość zawiłe to rozumowanie, zwłaszcza w kontekście wpisu kolegi Księżyca, który sugeruje, że wagony wyruszały na wojnę w chwili powstania tego dokumentu, a nie, że dokument wymienia wagony pochodzące z czasów I wojny światowej.
 
Ten pierwszy wagon (brązowy) to konstrukcja francuska. Takie wagony oprócz SNCF miały SNCB i DR z niewielkimi różnicami. Dla DR wagony produkowała fabryka Arbel Douai w latach 1971-75 dla pozostałych kolei nie wiem kiedy i czy ta sama fabryka.
Drugi wagon to zmodyfikowany wagon polskiej produkcji 204V
 
Ten pierwszy wagon (brązowy) to konstrukcja francuska. Takie wagony oprócz SNCF miały SNCB i DR z niewielkimi różnicami. Dla DR wagony produkowała fabryka Arbel Douai w latach 1971-75 dla pozostałych kolei nie wiem kiedy i czy ta sama fabryka.
Drugi wagon to zmodyfikowany wagon polskiej produkcji 204V
Czy ten brązowy wagon to nie jest konstrukcja słowackich zakładów Tatravagónka. Podobne budują obecnie (można zobaczyć na ich stronie www). Wagon nosi słowackie oznaczenia.
 
Mało prawdopodobne ale możliwe. Dzisiaj często buduje się wagony z wykorzystaniem starego wagonu i nie zdziwił bym się gdyby Tatra Vagonka wykonywała naprawy główne starych wagonów które w zasadzie można by nazwać odbudową według istniejącej dokumentacji.
 

Podobne wątki