• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
#42
Na jak to określił jeden z kolegów "morda buku" jest strona PaFaWaG https://www.facebook.com/1492521090....1454098471./1506092402953071/?type=3&theater
I jest tam podsumowanie roku 1949 cytat:

PODSUMOWANIE 1949

Liczba pracowników zakładu wzrasta do 5820 osób. Plan 3-letni zostaje wykonany na kilka dni przed zaplanowanym terminem. Ilość asortymentu taboru kolejowego, produkowanego przez zakład wzrasta do 13 - wykonana zostaje m.in. pierwsza produkcja eksportowa, 20 wagonów solarek dla Holandii. Ukończony zostaje także remont wagonów wywrotek (na zdjęciu). W lipcu następują zmiany w kierownictwie zakładu - dyrektorem mianowany zostaje Michał Nosek, a z-cą dyrektora do spraw technicznych - inż. Jan Drabik. Zastępca dyrektora ds. administracyjnych będzie od 7 marca Szczepan Machel.

Wagon dla kopalni w Turowie
Pa Fa WaG.jpg


Właśnie o ten wytłuszczony tekst mi chodzi czy ktoś posiada wiedzę lub fotografię tych solarek jak one wyglądały czy były to cysterny czy przypominały wagony samowyładowcze. Rad będę jak ktoś na ten tema coś dopowie
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#44
(...)czy ktoś posiada wiedzę lub fotografię tych solarek jak one wyglądały czy były to cysterny czy przypominały wagony samowyładowcze. Rad będę jak ktoś na ten tema coś dopowie
Wagony do przewozu soli, wyprodukowane przez PFW Wrocław w roku 1949, były wagonami odkrytymi, wywodzącymi się konstrukcyjnie z wagonów węglarek typu 28W (3W)/29W (4W).
Miały taką samą konstrukcję podwozia, ten sam rozstaw osi i podobną konstrukcję nadwozia, przy czym ze względu na rodzaj przewożonego ładunku, zastosowano w nich stałe ściany czołowe i drzwi drewniane (bardziej odporne na korozję), przypominające drzwi stosowane w węglarkach typu 2Ommu, również produkcji PFW, z roku 1946.
W odróżnieniu od wagonów węglarek typu 28W/29W budowanych dla PKP, wagony dla Holandii były wyposażone w hamulec ręczny postojowy, uruchamiany za pomocą koła z poziomu terenu oraz w przewód główny hamulca zespolonego.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
#45
Wagony do przewozu soli, wyprodukowane przez PFW Wrocław w roku 1949, były wagonami odkrytymi, wywodzącymi się konstrukcyjnie z wagonów węglarek typu 28W (3W)/29W (4W).
Miały taką samą konstrukcję podwozia, ten sam rozstaw osi i podobną konstrukcję nadwozia, przy czym ze względu na rodzaj przewożonego ładunku, zastosowano w nich stałe ściany czołowe i drzwi drewniane (bardziej odporne na korozję), przypominające drzwi stosowane w węglarkach typu 2Ommu, również produkcji PFW, z roku 1946.
W odróżnieniu od wagonów węglarek typu 28W/29W budowanych dla PKP, wagony dla Holandii były wyposażone w hamulec ręczny postojowy, uruchamiany za pomocą koła z poziomu terenu oraz w przewód główny hamulca zespolonego.
Dziękuję bardzo
 

lalek

Użytkownik
Reakcje
34 0 0
#48
OP
OP
K

KNG

Gość
#49
Skoro to jest Hyde Park to zapytam się o gazowanie wagonów.
gazowanie.jpg

Jakość taka sobie ale w ostatniej kolumnie jest czyszczenie przez gazowanie.
Co to jest to mogę sobie wyobrazić ale jakby ktoś miał jakieś bliższe informacje to byłbym zobowiązany.
Kwit z 1954 r.

Pozdrawiam serdecznie i gazowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
#50
Skoro to jest Hyde Park to zapytam się o gazowanie wagonów.
Zobacz załącznik 369113
Jakość taka sobie ale w ostatniej kolumnie jest czyszczenie przez gazowanie.
Co to jest to mogę sobie wyobrazić ale jakby ktoś miał jakieś bliższe informacje to byłbym zobowiązany.
Kwit z 1954 r.

Pozdrawiam serdecznie i gazowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
Starałem się zrozumieć pytanie, ale nie udało mi się.
Skoro potrafimy sobie wyobrazić, na czym polegało "gazowanie" wagonów, to nie bardzo rozumiem, czego w tej sytuacji nie wiemy...? :).

Pozdrawiam serdecznie i nieprecyzyjnie
KK
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#57
Na drugim zdjęciu w tle tendrzak chyba jakiś TKw.
To jest parowóz TKt1-76, będący wówczas własnością zakładu.
Nieco poprawiłem :
Górażdże 1955-1965 - bocznica kolejowa zakładów wapienniczych (3).jpg

Górażdże, bocznica zakładowa
Zakłady Przemysłu Wapienniczego w Górażdżach posiadały oprócz tego TKt1 jeszcze kilka TKh typu Ferrum jeden Śląsk, jeden TKh oraz całe stadko wąskotorowych Rysiów.
 
OP
OP
K

KNG

Gość
#58
Pewnie chodzi o uzupełnianie zbiorników z gazem - na cele oświetlenia wagonów.
Zgadzam się, wygląda to na błąd drukarski w tabelce.
W innych tabelkach jest podobnie.
1951-lato
1951-lato.jpg

1952-zima
1952-zima.jpg

1953-zima
1953-zima.jpg

1954-lato
1954-lato.jpg

1955-lato
1955-lato.jpg

1956-lato
1956-lato.jpg


Skoro potrafimy sobie wyobrazić, na czym polegało "gazowanie" wagonów, to nie bardzo rozumiem, czego w tej sytuacji nie wiemy...?
Ojtam, ojtam. Zapodaj proszę trochę szczegółów jak to gazowanie wagonów wyglądało.

Pozdrawiam serdecznie i gazowo.

ksiezyc_nad_gieesem ...
 

Załączniki

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.269 58 3
#60
Czyli to "gazowanie" to napełnianie butli gazem czy dezynfekcja całych wagonów w autoklawach czy jedno i drugie. Z większości tabel wynika że chodziło o czyszczenie(n)
 

Podobne wątki