• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Prezes TS

Znany użytkownik
na taki filmik natrafiłem:
istna gratka dla miłośników wagonów towarowych!
Mamy tu Kdsto, Kddet i wiele innych. Jest amerykańska platforma i Francuz, jest też UNRRA. Są chłodnie i piwiarka ! i wiele innych.
Po datach na wagonach można sądzić, że początek lat 60-tych.
Oznaczenia IIIb (z orzełkiem) i IIIc - już bez niego.
A na koniec sensacja - starego wzoru, jeszcze chyba przedwojennego, tarcza zaporowa świetlna.
Taka jako karzełkowa była jeszcze parę lat temu w Falenicy tuż przed przejazdem, przed przystankiem Michalin, ale podczas przebudowy przejazdu została zlikwidowana.
 
Ostatnio edytowane:

Prezes TS

Znany użytkownik
Kolego Szwed1978, nieraz trzeba kilka razy obejrzeć to samo by zauważyć to, czego od razu się nie dostrzegło.
Przez cały ten film akcja toczy się wokół tego samego parowozu Ty2-562, który posiada tender sztywnoramowy (30D42).
Obejrzyj jeszcze raz ten filmik, ten parowóz jest kilkakrotnie pokazywany w różnych ujęciach i ten tender doskonale widać - nie jest to tender kabinowy.

Warto też zwrócić uwagę na improwizowany brankard Ft oraz na dawne sposoby rozładunku wagonów, dzisiaj już całkowicie zapomniane, szczególnie te nożycowe rozładowywanie cegieł.
Osobiście w czasach dzieciństwa taki sposób ich rozładunku widziałem.
A wyładunek łopatami z wapniarek to był szczyt wszystkiego, kiedy to rozładowujący stali w wapniarkach i szuflowali na przyczepy, przy okazji połowę połykając ...
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Kolego Szwed1978, nieraz trzeba kilka razy obejrzeć to samo by zauważyć to, czego od razu się nie dostrzegło.
Przez cały ten film akcja toczy się wokół tego samego parowozu Ty2-562, który posiada tender sztywnoramowy (30D42).
Obejrzyj jeszcze raz ten filmik, ten parowóz jest kilkakrotnie pokazywany w różnych ujęciach i ten tender doskonale widać - nie jest to tender kabinowy.
Tak zrobiłem dziękuję
 
Witam Kolegow,
mam pytanko odnosnie hamulca zespolonego systemu Oerlikona. W latach 70-tych wymieniano w Donnerbuchsach hamulec systemu Knorra na system Oerlikona. Pytanie: do czego sluzy zbiornik po prawej stronie akumulatorow i ciegla zwolnienia hamulca? Czy podobny zbiornik znajduje sie po przeciwnej stronie wagonu?
Dziekuje i pozdrawiam.

BCi-28 014-330 bauart bci-28 20635.jpg
BCi-28 014-330 bauart bci-28 20635 - Kopie.jpg
 

koland

Aktywny użytkownik
Kolego Szwed1978, nieraz trzeba kilka razy obejrzeć to samo by zauważyć to, czego od razu się nie dostrzegło.
Przez cały ten film akcja toczy się wokół tego samego parowozu Ty2-562, który posiada tender sztywnoramowy (30D42).
Obejrzyj jeszcze raz ten filmik, ten parowóz jest kilkakrotnie pokazywany w różnych ujęciach i ten tender doskonale widać - nie jest to tender kabinowy.

Warto też zwrócić uwagę na improwizowany brankard Ft oraz na dawne sposoby rozładunku wagonów, dzisiaj już całkowicie zapomniane, szczególnie te nożycowe rozładowywanie cegieł.
Osobiście w czasach dzieciństwa taki sposób ich rozładunku widziałem.
A wyładunek łopatami z wapniarek to był szczyt wszystkiego, kiedy to rozładowujący stali w wapniarkach i szuflowali na przyczepy, przy okazji połowę połykając ...
Sam tender może znany ale ten jest bardzo ciekawy bo jeszcze ze starymi lampami i starymi oznaczeniami.
Warto zwrócić uwagę na modele polskich wagonów do prezentacji nie wiem co to za skala ale jak na owe czasy wyglądają zacnie.
Dzięki za super filmik.
 
Poniżej krótka historia pewnego wagonu.
chlor.jpg

Czy da się na pierwszy czy drugi rzut oka stwierdzić czy cysterna jest ładowna, nie wiem powiedzmy po ugięciu sprężyn, manometrach o ile takie występowały czy też w inny sposób ?

Bądźcie zdrowi.

Jarek
 

Jacek765

Znany użytkownik
Poniżej krótka historia pewnego wagonu.
Zobacz załącznik 527789
Czy da się na pierwszy czy drugi rzut oka stwierdzić czy cysterna jest ładowna, nie wiem powiedzmy po ugięciu sprężyn, manometrach o ile takie występowały czy też w inny sposób ?

Bądźcie zdrowi.

Jarek
Powiem tak z mojego doświadczenia można ocenić czy cysterna jest ładowna czy prozna. Wprawne oko rewidenta od razu stwierdzi to po ugięciu resorow. Także podczas prac manewrowych ładowna cysterna zachowuje się bardzo specyficznie. Ciecz w zbiorniku faluje a że jest to duża masa to zanim się uspokoi to niezahamowana cysterna potrafi nawet przez kilka minut szarpać się na haku. Nigdy nie zaglądałem do skrzynek z armatura cystern do przewozu gazów i nie wiem jakie urządzenia są w nich montowane ale podejrzewam że manometr ciśnienia w zbiorniku raczej powinien być na wyposażeniu ale to chyba zależy od typu wagonu i jego przeznaczenia.
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
na taki filmik natrafiłem:
istna gratka dla miłośników wagonów towarowych!
Mamy tu Kdsto, Kddet i wiele innych. Jest amerykańska platforma i Francuz, jest też UNRRA. Są chłodnie i piwiarka ! i wiele innych.
Po datach na wagonach można sądzić, że początek lat 60-tych.
Oznaczenia IIIb (z orzełkiem) i IIIc - już bez niego.
Zwróciłem uwagę na WWy - czyli polski 17W, w oznaczeniach epoki IIIb z orłem, w pełnym numerem inwentarzowym. Wagon, który omawiany był w tym wątku kilka lat temu http://forum.modelarstwo.info/threads/tololoko-modele-wagonów-węglarek-typu-17w.493/ oraz przy okazji przedstawienia wagonów 401Z od PIKO.
 
Poniżej krótka historia pewnego wagonu.
Zobacz załącznik 527789
Czy da się na pierwszy czy drugi rzut oka stwierdzić czy cysterna jest ładowna, nie wiem powiedzmy po ugięciu sprężyn, manometrach o ile takie występowały czy też w inny sposób ?

Bądźcie zdrowi.

Jarek
Moim zdaniem da się stwierdzić na pierwszy, czy drugi rzut oka, czy cysterna jest ładowna, ale tylko wówczas, kiedy wózki tego wagonu miałyby sprężyny piórowe.
Ponieważ jednak była to cysterna, która przybyła na sieć PKP (do DOKP Lublin) z zagranicy, można śmiało przypuszczać, że była to cysterna SZD, a więc resorów piórowych mieć nie mogła...
A skoro tak, to cysterna ta miała wózki wyposażone w sprężyny śrubowe, a więc ocena, czy wagon jest załadowany, czy też nie, była praktycznie niemożliwa.
Myślę, że właśnie z tego powodu wynikło całe to "zamieszanie".