• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Przykro mi powiedzieć ale Kolega się myli akurat w tej kwestii. Wagony z rodziny 401Z miały stosunkowo niewiele wspólnego z węglarkami 17W, poza ogólnymi założeniami konstrukcji ramy podwozia. Na tym zdjęciu z Rzeszowa to rzeczywiście jest węglarka 17W. Na dowód skany zdjęcia i rysunku tego wagonu z "Katalogu..." z r.1973-go.
17W.jpg
17W.3.jpg


Jest widoczny wyraźnie długi poziomy odcinek dolnej krawędzi ramy nad częścią wózków. Przypuszczalnie taki profil przyjęto dla lepszego dostępu do wózków. Wagon z Rzeszowa jest obrócony o 180 stopni w stosunku do wagonu ze zdjęcia z katalogu, widać to po tablicach przestawczych hamulca zespolonego.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
Ten wagon jest w Atlasie wagonów towarowych Pawła Terczyńskiego. Nawet się zastanawiałem nad wykonaniem modelu takiego wagonu. Ale szacunek za rozpoznanie typu wagonu z tak małego ujęcia samej ramy.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Wagon ciekawy i też myślałem o budowie modelu. Jednak trudno jest wykonać taki model w całości razem z wózkami. Co prawda bardzo podobnych wózków można by próbować szukać za wschodnią granicą w wersji z łożyskami ślizgowymi i kombinowanym odsprężynowaniem ze sprężyn śrubowych i eliptycznych. Kiedyś do tego projektu przygotowywał sie w skali H0 Tololoko i nawet coś tam powstało z mosiądzu. Nie wiem czy kiedykolwiek powstanie model wielkoseryjny bo jest to jedyna w swoim rodzaju konstrukcja i do innych wagonów da się wykorzystać tylko wózki (n.p. 20W i 24R).
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.472 12 6
W Atlasie jest informacja że powstało ok 250 szt. tego typu wagonu bez burt na zamówienie resortu hutnictwa, więc to już były by 2 wagony, można dołożyć też kłonice, to już byłby 3 wagon. Można było by również umieścić na takim wagonie sprzęt wojskowy, sprzęt cywilny, koparki, spychacze, ładowarki. Tak że możliwości ładunkowych dla tego typu modelu wagonu jest bardzo duża.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
https://www.facebook.com/1493212577...212577620847/1945177039091063/?type=3&theater
Cytat ze strony:
Drużyna konduktorska ekspresowego "Kaszuba", który wygrał konkurs Dyrekcji Generalnej PKP na najlepszy pociąg ekspresowy rozkładu 1987/1988. Każda ówczesna dyrekcja okręgowa i "Wars" zgłosiły łącznie 12 pociągów. Upoważnieni (najpewniej ukryci) pracownicy kontrolowali stan techniczny i czyttość wagonów, kulturę obsługi a nawet jakość podawanych potraw. "Kaszub" zdobył 155 punktów na 160 możliwych, "Lech" - 134, "Neptun" - 131, "Krakus" - 130, "Górnik" - 129, "Ondraszek" - 126, "Warta" - 125, "Kormoran" - 119, "Bystrzyca" - 117, "Chemik" - 105, "Pogoń" - 99, zaś "Odra" - 93.

Fot. Włodzimierz Gałecki
Źródło: "Sygnały" z 31 sierpnia 1988 r.
Ex Kaszub 1988.jpg
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.734 17 0
Dzisiaj (tj. 1.07.2017r) na Warszawie Pradze "wpadł mi w oko" taki oto wagonik:

7.JPG



"Prosimy nie regulować odbiorników" - można by rzec widząc zdjęcie takiej węglarki, liczącej bagatela, prawie 22 m! Przyznam, iż kiedyś w internecie widziałem już zdjęcie tego wagonu, ale że fotografia wykonana została
w dniu 1 kwietnia, pomyślałem, że to żart... Od dzisiaj już tak nie myślę. Takie cacka produkują w Bułgarii w mieście Septemvri, w fabryce o wdzięcznej nazwie "VRZ-99".

1.JPG 2.JPG 3.JPG 4.JPG 5.JPG 6.JPG
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
Taki wagonik musi sluzyc do przewozu materialow sypkich o relatywnie niskiej masie usypowej. Przeciez dopuszczalny nacisk na os jest taki sam.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Zgadza się. Na fotografii, o której wspominałem, iż została wykonana 1 kwietnia, wagon wyładowany był krótkimi balami drewna. A fotkę wykonano w Szczecinku.
Czyli... zupełnie się nie zgadza :), bo przecież "krótkie bale drewna" nie są materiałem sypkim, o "relatywnie niskiej masie usypowej" :).

A swoją drogą, nie rozumiem, co ma rodzaj przewożonego ładunku, do dopuszczalnego nacisku na oś...?
Albo nacisk jest przekroczony, albo nie jest przekroczony, niezależnie od tego, czy jest to drewno, czy np. żwir ? Najwyżej nie da się efektywnie wykorzystać pojemności wagonu...
Jak wynika z oznaczeń wagonu, dopuszczalny nacisk na oś wynosi max. 20,0t.
Wyjątkowo duża długość tego wagonu, pozwala natomiast na jego kursowanie na liniach o słabszej nawierzchni, ponieważ nacisk na metr bieżący toru, przy granicznym wykorzystaniu jego ładowności, wynosi 3,3 t/mb toru...
 

przemcol

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 0 0
Ostatnio natrafiłem na taką węglarkę. Wyprodukowaną przez Tatravagonka a.s. Poprad. Polskim odpowiednikiem jest chyba, produkowany Gniewczyna 425Wx (żadnego zdjęcia tego wagonu nie znalazłem). Zakres numeracji wg Katalogu Wagonów PKPC odpowiada typowi 425Wx. Jaki jest typ tego Eanos`a? Ile takich wagonów kupiło PKPC?


DSC00156.JPG
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.287 61 2
Z tego co wiem to są to wagony pochodzenia austriackiego lub austro węgierskiego. Dość dużo ich jeszcze można było spotkać w latach 60 tych w dyrekcji krakowskiej. Mam trochę zdjęć tych wagonów wykonanych przez mojego dziadka w okolicach linii kolejowych Kraków Zakopane i Chabowka Nowy Sącz. Często jeździły z parowozami TKt3.
Natomiast na drugim zdjęciu widać leżący parowóz OKl2 i żuraw EDK50. Sam jestem ciekaw gdzie był ten wypadek.
[DOUBLEPOST=1499332129,1499331801][/DOUBLEPOST]Już doczytałem na stronie z linku ze było to na linii Chrzanów Plaza. A parowóz to prawdopodobnie OKl2 16.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Ostatnio natrafiłem na taką węglarkę. Wyprodukowaną przez Tatravagonka a.s. Poprad. Polskim odpowiednikiem jest chyba, produkowany Gniewczyna 425Wx (żadnego zdjęcia tego wagonu nie znalazłem). Zakres numeracji wg Katalogu Wagonów PKPC odpowiada typowi 425Wx. Jaki jest typ tego Eanos`a? Ile takich wagonów kupiło PKPC
Eanos :) kolejny śmiech z cargoli.

Z którego roku ten wagon? Jeśli z 80tych to jest Eaos C462W, tylko nieco zmodernizowany.
Musisz się zaopatrzyć w Atlas wagonów Terczyńskiego. Tam pisze, że zakupiono 6200.
 

przemcol

Aktywny użytkownik
Reakcje
107 0 0
Tak jak napisałem wagon produkcji słowackiej, wyprodukowany w 2011r. (tabliczka na zdjęciu). Atlas wagonów p.Terczyńskiego już chyba tego wagonu nie obejmuje.
Poszukałem i znalazłem to jest jednak typ 425Wx. Potwierdza Wykaz Certyfikatów WE udzielonych przez Instytut Kolejnictwa w 2011 r. (dodany w załączniku).
W błąd wprowadza strona Fabryki Wagonów Gniewczyna, która ma w ofercie wagon o takim samym oznaczeniu.
Dzięki za pomoc już wszystko jasne.:)

DSC00197.JPG
 

Załączniki

Podobne wątki