• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagonowy hyde park (dla konstrukcji sprzed 1945 roku na PKP)

Zbyszek

Zajebistość roku
Ciekawa dyskusja wywiązała się w dziale modelarski, a dotyczy wagonów typu Klagenfurt. Cały czas byłem przekonany, że to zwykły błąd rysownika.
20180914_144100.jpg
A w sieci znalazłem kiedyś taką fotografie . Ciekawe czy wagony w tej formie znalazły się na PKP, czy rysunek powstał na podstawie poniemieckiej dokumentacji.?
2017-09-29_03.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Ciekawa dyskusja wywiązała się w dziale modelarski, a dotyczy wagonów typu Klagenfurt. Cały czas byłem przekonany, że to zwykły błąd rysownika.
Zobacz załącznik 596971
O ile pamiętam było kiedyś o facecie, który fotografował powstawanie nowych Tychów. Kolekcja zdjęć jest chyba na stronie muzeum miejskiego. Wagony są jako element krajobrazu. Ale na jakimś zdjęciu widać takie Klagenfurty.
 

wolfik

Znany użytkownik
Przy okazji pewnych prac zacząłem się zastanawiać nad przesunięciem budek hamulcowych. Wydawało mi się, że zawsze budka przesunięta jest na lewą stronę wagonu (patrząc na wagon od strony budki). Natknąłem się na zdjęcie platformy na której budka jest przesunięta na prawą stronę.
PIC_1-G-1922-16.jpg
Czy to było jakoś unormowane czy była dowolność?

Przy okazji, na temat budek trochę już dyskutowaliśmy tutaj ale akurat tego problemu chyba tam nie roztrząsaliśmy.
 
Witam

Mam takie pytanko: czy wszystkie przedwojenne konstrukcje 2-osiowych wagonów towarowych (np. Oppeln, Bremen, Villach, Klagenfurt,...) posiadały sprzȩgi o dopuszczalnym obciażeniu 65t z odpowiednim oznakowaniem (załącznik)? Czy po ewentualnych naprawach/modernizacjach w latach 70-tch granica obciażenia wzrastała do 85t?

Pozdrawiam przedswiątecznie
65t.jpg
 
Wagony przedwojennej budowy ( nawet te obcego pochodzenia ) miały zapisywane w swoich kartach/charakterystykach eksploatacyjnych dwie wartości 65T i 85T.
Pierwsza oznaczała wartość sprzęgu śrubowego na rozerwanie (65 ton) , druga zaś wartość haka cięgłowego na rozerwanie (85 ton).
Tak więc można wywnioskować, że w latach 70-tych (na belkach zderzakowych) podawana była już tylko wartość samego haka.
Pozdrawiam serdecznie i świątecznie:)
 

furia

Nowy użytkownik
Bromberg do kupienia w Brombergu:eek: Sprzedaje bydgoski oddział AMW
Było by super gdyby go odbudowali do stanu oryginalnego:)
No i właśnie witam! ;)

Został zakupiony, trafi do Stacji Nojewo;) Stoi jeszcze w Inowrocławiu. Jeśli to nie przegięcie, serdecznie prosimy o wsparcie w postaci drobnej kwoty na transport - możemy go tylko zabrać na lawetę, wagon ma 18 metrów i waży 20 ton, więc trochę się wykosztujemy. https://zrzutka.pl/svhcak

Oglądaliśmy go tydzień temu - braków większych nie stwierdzono, wózki oryginalne, ma jeszcze szczątki pomostu dachowego i zachowane wsypy w dachu. Ściany czołowe mają wszystkie metalowe elementy, ale poszycie wymieniono na "długie" deski. Są kompletne barierki pomostu hamulcowego i cały układ hamulcowy. Z modyfikacji - wstawione okna, instalacja oświetleniowa. Numer PKP do odszukania.

Potrzebujemy dokumentacji technicznej - np. z czego wykonano poszycie ścian czołowych, jak dokładnie wyglądały wywietrzniki i klapy zsypowe w drzwiach. Jeśli ktoś dysponuje taką wiedzą i jest gotów się podzielić - będziemy wdzięczni!
Jeśli komuś byłaby potrzebna dokumentacja fotograficzna - zapraszamy do współpracy!
Może ktoś ma ochotę podłubać manualnie w skali 1:1 przy remoncie - zaczynamy od marca!
Wsparcie finansowe na transport - prosimy bardzo, przewidziane nagrody ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Super, ale może jeszcze dwa słowa o tym, kto to jest "my"? "Ekipa Stacji Nojewo", jak stoi na stronie zbiórki, to chyba jednak trochę za mało, żeby wiedzieć komu się pomaga.
 

furia

Nowy użytkownik
Super, ale może jeszcze dwa słowa o tym, kto to jest "my"? "Ekipa Stacji Nojewo", jak stoi na stronie zbiórki, to chyba jednak trochę za mało, żeby wiedzieć komu się pomaga.
Oczywiście, śpieszę z wyjaśnieniami!
Stowarzyszenie Krzywińska Kolej Drezynowa, działająca na Stacji Nojewo (linia kolejowa 368). Mam świadomość że moja rozpoznawalność jest nikła, działam wraz z Tomkiem Węsierskim i Sławkiem Fedorowiczem.

Z osiągnięć - zakup i remont budynku stacyjnego, odchwaszczenie 20km szlaku (Ostroróg - Chrzypsko), remont lokomotywy 409Da-775, zabezpieczenie 4 zabytkowych wagonów i obecny zakup Bromberga. W planach remontowych najnowszy zakup ma największy priorytet - jego powierzchnia i otwierane ściany czołowe są niewątpliwymi atutami które wspomogą działalność drezyniarską.

W razie wątpliwości - służę dodatkowymi informacjami!
 

Podobne wątki