• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Wagon węglarka - 4 osiowa

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
Węglarki ze zdjęcia są zdaje się dwuosobowe. Wśród różnych rodzajów wagonu Wh były konstrukcje typu ' radosna twórczość' bądź wersje 'profesjonalne' z wykonanym wyższym pudłem :)
Jeśli przyjmiemy, że zdjęcie pochodzi z drugiej połowy lat pięćdziesiątych to sądzę, że podniesienie burt miało na celu powiększenie ładowności, związane z wykonaniem planu przewozów drugiej pięciolatki w sytuacji braku odpowiedniej ilości taboru. ;)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Bardzo ładnie Ci wyszedł ten wagon. Jeszcze powinien mieć biały pasek wzdłuż pudła na tym ksztaltowniku nad duzymi klapami. Takie oznaczenie miały wszystkie wagony wyposażone w przewód główny hamulca zespolonego.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
767 6 0
Dziekuję Koledze za podzielenie się swoimi spostrzeżeniami. Sprawdziłem jeszcze raz wszystkie dostępne mi zdjęcia i informacje odnośnie białego paska i wydaje mi się, ze były wyłącznie stosowane na Kolejach Górnosląskich. Na załączonym zdjęciu (P.Staszewski, Werbkowice,1985r.) pierwowzór do modelu takowych nie posiada.
Mam takie pytanko: czy ktoś może rozszyfrować napis na czole węglarki?
Pozdrawiam
Ziehl 00-17 524 9843-4 Wddxhp Werbkowice 1985r P.Staszewski.jpg
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
[QUOTE="Waskotorowiec, post: 740122, member: 8147"... wydaje mi się, ze były wyłącznie stosowane na Kolejach Górnosląskich. =QU
OTE]

Zgadza się. Biały pasek miały węglarki z hamulcem zespolonym na GKW.
 

Podobne wątki