• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Wagon węglarka - 4 osiowa

piotr66

Znany użytkownik
#1
Planowany jest model węglarki 4-osiowe systemu Ziehla. Można wrzucać fotki oryginału, ajeśli ktoś posiada jakieś materiały rysunkowe, wymiary itp. to już będzie rewelacja:).
 

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
#3
Tak się składa , że podczas ostatniej wizyty w Rudach zrobiłem kilka zdjęć. Jakość telefoniczna (6M)
 

Załączniki

Tw53-2566

Aktywny użytkownik
#4
cd
 

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#5
W Brześciu historia była o tyle ciekawa, że wagony były przekute na 750mm i połączone w zestawy po dwa. Na końcach zestawu miały sprzęg orczykowy, a pomiędzy sobą były spi typowymi dla GKW dwoma zderzakami. Fotki z imprezy pożegnalnej w 2008 roku
 

Załączniki

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
#7
Ciekawe te sprzęgnięte po dwa. A czy ktoś wie jak wyglądała podłoga? Była płaska czy jakoś skośna dla ułatwienia wyładunku?
 

Sebastian

Znany użytkownik
H0e
#9
Podłoga jest chyba lekko pochylona na boki co ułatwiało rozładunek (nie trzeba było ręcznie usuwać pozostałości przewożonego materiału w przypadku rozładunku mechanicznego), ale bez wejścia do środka i sprawdzenia się nie obędzie.
Tutaj natomiast widać jak wygląda "przegroda" dzieląca komorę ładunkową na dwie części: http://www.gkw.pl/images/KS95-towarowy_do_Siemianowic.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#11
Rysunki Wddxhp i Wh są u Soidy. Wyglądają dość obiecująco.
Aha jak poszperasz w galeriach na www.gkw.pl to powinieneś znaleźć zdjęcia z cięcia tych wagonów. Może pomogą
 

Fisz

Aktywny użytkownik
H0e
GGM
#12
Podłoga w Ziehlach była płaska, dwudzielna, to co widać na zdjęciach to łączenie dwóch części podłogi po długości wagonu. Przy otwarciu klap bocznych (całych, nie tych małych ręcznych), mechanizm na sprężynach wyciskał obie części podłogi od środka ku górze, tworząc skosy. Mechanizm skuteczny, jednak kompletnie nieodporny na przymrozki, zamarznięty ładunek skutecznie unieruchamiał cały mechanizm.

Druga sprawa - przestrzen ładunkowa w Ziehlach była podzielona na środku poprzeczną ścianką, dzieląc wagon na dwie komory ładunkowe. ;)
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
#13
Bardzo dziękuję za wszystkie materiały i wskazówki. Projektuję już elementy wagonu, brakuje mi tylko widoku od spodu czyli całego dołu wagonu, który planuję zdobyć w Białośliwiu jadąc po drodze do Kołobrzegu:). Jako że wagon to konstrukcja dużo prostsza od lokomotywy, węglarka pewnie wyprzedzi Lyd2 i Kp4 i powinna być gotowa około września tego roku.
 

hjugytf

Użytkownik
#14
rozumiem, że będzie można kupić gotowy model?
[DOUBLEPOST=1464091241][/DOUBLEPOST]Przyznam, że z dwoma zderzakami prezentują się zdecydowanie lepiej.
 

Podobne wątki