• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon typu C. Piko/Parowozik 95949 P/026161

Czesław Turko

Aktywny użytkownik
Reakcje
240 2 0
#1
Potrzebuję informacji o wagonie typu C.
Model tego wagonu zgodnie z dokumentacją Krzysztofa Koja wykonało Piko na zlecenie Parowozika.
Chodzi mi o model jak tu http://www.dcc24.eu/node/874/342.
Mój problem polega na tym, że nie potrafię znaleźć informacji czy takie wagony mogły kursować w czasach epoki III b również w klasie 2.
Będę wdzięczny za informacje.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.382 463 29
#2
Te modele były też dostępne w wersji z epoki IIIc, więc chyba na to pytanie odpowiedź jest twierdząca. A tak w ogóle, to ten temat powinien się znaleźć w dziale ogólnym "Tabor", a nie w "Opisach taboru".
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#3
Potrzebuję informacji o wagonie typu C.
Model tego wagonu zgodnie z dokumentacją Krzysztofa Koja wykonało Piko na zlecenie Parowozika.
Chodzi mi o model jak tu http://www.dcc24.eu/node/874/342.
Mój problem polega na tym, że nie potrafię znaleźć informacji czy takie wagony mogły kursować w czasach epoki III b również w klasie 2.
Będę wdzięczny za informacje.
Nie wiem czy nie czytałem gdzieś na forum i nie wiem czy nie w nowościach 2010, że mogło to jeździć nawet do IIIc, ale o klasach to nie wiem. To musiałby już jakiś znawca się wypowiedzieć. Patrzyłem trochę w necie ale też nic nie znalazłem.
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#4
Potrzebuję informacji o wagonie typu C.
Model tego wagonu zgodnie z dokumentacją Krzysztofa Koja wykonało Piko na zlecenie Parowozika.
Chodzi mi o model jak tu http://www.dcc24.eu/node/874/342.
Mój problem polega na tym, że nie potrafię znaleźć informacji czy takie wagony mogły kursować w czasach epoki III b również w klasie 2.
Będę wdzięczny za informacje.
Nie jest to pierwotna klasa czwarta. Po likwidacji tej ostatniej klasy, wagon stał się wagonem 3 klasy. Z ławkami twardymi nie było mowy by mógł być wagonem 2 klasy w epoce IIIa-b. Rzecz jasna po likwidacji pierwotnej klasy pierwszej w 1956 roku, stał się automatycznie wagonem klasy drugiej.
Owszem zdarzało się, że dawne niemieckie wagony klasy trzeciej na PKP po 1945 dostawały klasę drugą, ale były to wyjątki i dotyczyło to najnowszych typów [np schurzen] z siedzeniami tzw półmiękkimi.
 
OP
OP
Czesław Turko

Czesław Turko

Aktywny użytkownik
Reakcje
240 2 0
#5
A tak w ogóle, to ten temat powinien się znaleźć w dziale ogólnym "Tabor", a nie w "Opisach taboru".
Temat wpisywałem pod "Tabor". Coś musiałem pomylić. Sorry.
A jako Donator forum możesz kolego przenieś ten temat pod odpowiedni dział?
Nie jest to pierwotna klasa czwarta. Po likwidacji tej ostatniej klasy, wagon stał się wagonem 3 klasy. Z ławkami twardymi nie było mowy by mógł być wagonem 2 klasy w epoce IIIa-b. Rzecz jasna po likwidacji pierwotnej klasy pierwszej w 1956 roku, stał się automatycznie wagonem klasy drugiej.
Może były wyjątki i wagon mógł zostać przystosowany do klasy, w jakiej miał służyć.
Wątpliwości na pewno rozwiałby Krzysztof Koj.:)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#7
Temat wpisywałem pod "Tabor". Coś musiałem pomylić. Sorry.
A jako Donator forum możesz kolego przenieś ten temat pod odpowiedni dział?
Może były wyjątki i wagon mógł zostać przystosowany do klasy, w jakiej miał służyć.
Wątpliwości na pewno rozwiałby Krzysztof Koj.:)
No to rozwiewam te wątpliwości :).
Było dokładnie tak, jak napisał powyżej Pan Tomasz, czyli że nie było wśród tych wagonów ani jednego przypadku, żeby w epoce IIIa lub IIIb (czyli do roku 1956), wagon PKP tego typu klasy 3 (ex 4) lub nawet pierwotnie klasy 3, był w tych latach użuwany jako wagon (dawnej !) klasy 2.
Wszystkie wagony PKP tego typu stały się (niejako automatycznie) wagonami (nowej !) klasy 2 dopiero po tzw. reformie klas, czyli od wejścia w życie letniego rozkładu jazdy 1956.
 
OP
OP
Czesław Turko

Czesław Turko

Aktywny użytkownik
Reakcje
240 2 0
#9
.... nie było wśród tych wagonów ani jednego przypadku, żeby w epoce IIIa lub IIIb (czyli do roku 1956), wagon PKP tego typu klasy 3 (ex 4) lub nawet pierwotnie klasy 3, był w tych latach użuwany jako wagon (dawnej !) klasy 2.
Piękne dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Jak nie ten to w takim razie, jaki wagon w kl.2 pasowałby w składzie z wagonami Piko/Parowozik 95947?
http://www.dcc24.eu/node/874/341
 
OP
OP
Czesław Turko

Czesław Turko

Aktywny użytkownik
Reakcje
240 2 0
#11
:(:niepewny: :gwizd:
Byłby super.
Dracula zrobił takich może z 5 szt i jak takowy dzisiaj dorwać jak wszystkie stoją w hermetycznych witrynach? :(
Najważniejsze żeby skład był poprawny.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#13
Piękne dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Jak nie ten to w takim razie, jaki wagon w kl.2 pasowałby w składzie z wagonami Piko/Parowozik 95947?
http://www.dcc24.eu/node/874/341
W dyrekcji katowickiej wiele pociągów składało się wyłącznie z wagonów niższej klasy, nawet do 9, i ewentualnie wagonu bagażowego. Jako że służyły głównie codziennym dojazdom do pracy czy szkoły. Więc brak klasy wyższej nie razi. Jak będę miał czas to spojrzę do rozkładów.
Niestety planowany saksoński wagon klasy B nie wyszedł. A nawet gdyby to wagonów tego typu było tylko kilka i poza Śląskiem. W warunkach PKP z saksończykami mogły jeździć wagony wyższej klasy zarówno pruskie boczniaki trzyosiowe, lub jeszcze starsze dwuosiowe, jak i także wagony przechodnie [jak wagon BCiy Fleischmanna]. Przez połowę roku ogrzewanie nie stanowiło problemu. Znacznie ważniejsze było by wagony miały jeden typ oświetlenia.
Po 1945 mimo niedoborów wagonów wyższej klasy, nikt wagonów pierwotnej klasy C i D na klasę B nie przerabiał. Nie było na to środków. Wspomnę, że było całkiem sporo pierwotnych wagonów klasy B, które zdewastowane w czasie wojny otrzymały twarde siedzenia z desek i klasę C.
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
#19
Z Humbrola nic nie dobierzesz bez mieszania. Z ogólnie dostępnych w Polsce farb modelarskich najbliższa prawdzie jest XF-13 Tamiya. Natomiast najlepsza by była Weinerta RAL 6008.
 

Podobne wątki