Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Może się nie znam ale nawet z tej jednej strony oznaczenia tego wagonu są jakieś nie teges Mam na myśli jakieś przypadkowe ich rozmieszczenie
W rzeczywistości układ takich oznaczeń był jakiś schematyczny.
Pisząc to co powyżej miałem na myśli , że oznaczenia ( w większości wagonów z parku PKP ) były naniesione jeden pod drugim a nie takie przypadkowe byle gdzie.
Poniższe zdjęcie pokazuje co mam na myśli - zdjęcie pochodzi ze strony Adamus-moja kolej i nie tylko.
Taki schemat odpowiada bardziej realiom stosowanym przy oznakowaniu wagonów.
Wiem i zdaję sobie sprawę ,że na zdjęciu to wagon polskiej budowy (typ 208Kg) a model przedstawia wagon (typ A503K) zakupiony od kolei austriackich ale czy schemat rozmieszczenia oznaczeń na wagonach nie był taki sam w wagonach produkcji krajowej czy zakupionych za granicą ?
Chyba jestem starej daty ale taki układ jak na zdjęciu powyższym bardziej mi odpowiada
No cóż mogę się mylić wszak nie jestem ekspertem w tej dziedzinie
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
Użyłem mosiężnego, kupiłem go przypadkowo w małym sklepie modelarskim. Mam jeszcze kawałek to jutro zmierzę suwmiarką. Patrząc na te co znalazł Zbigniew,
to 1mm x 0,6mm byłby ok.
Robiłem już bardzo dawno takie drzwi, wagon poszedł do kogo innego - ale pewnie do tego znowu wrócę bo kilka modeli mam znowu. Tutaj przydałyby się elementy fototrawione (powtarzalność elementów).