Tak, z całą pewnością pojedyncze egzemplarze chłodni przedwojennego typu E-I dotrwały na PKP bez większych zmian do początku lat siedemdziesiątych, czyli do epoki IVa.
Na przykład ten wagon typu E-I, który jest zachowany w Chabówce, i który przez kilka lat był prezentowany z (oczywiście zupełnie nieodpowiednim dla wagonów tego typu) napisem "Haberbusch & Schiele"... .
Po skreśleniu z inwentarza PKP, wagon ten stał przez wiele lat w bezpośrednim sąsiedztwie dworca w Ostrowie Wielkopolskim i po odbudowie w latach 90 skierowany został do skansenu w Chabówce.
W latach 80 spisałem wszystkie oznaczenia tego wagonu, które były wybite na jego ostojnicach. Oczywiście odszukam je i podam na Forum.
Po skreśleniu z inwentarza PKP, wagon ten stał przez wiele lat w bezpośrednim sąsiedztwie dworca w Ostrowie Wielkopolskim i po odbudowie w latach 90 skierowany został do skansenu w Chabówce.
W latach 80 spisałem wszystkie oznaczenia tego wagonu, które były wybite na jego ostojnicach. Oczywiście odszukam je i podam na Forum.
Jednym słowem wielki "come back" mojego modelu już jako wagon typu E-I.