• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model wagonu lodowni typu 1L jako E-I ep. II - z zestawu UMF

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#61
Tak, z całą pewnością pojedyncze egzemplarze chłodni przedwojennego typu E-I dotrwały na PKP bez większych zmian do początku lat siedemdziesiątych, czyli do epoki IVa.
Na przykład ten wagon typu E-I, który jest zachowany w Chabówce, i który przez kilka lat był prezentowany z (oczywiście zupełnie nieodpowiednim dla wagonów tego typu) napisem "Haberbusch & Schiele"... :).
Po skreśleniu z inwentarza PKP, wagon ten stał przez wiele lat w bezpośrednim sąsiedztwie dworca w Ostrowie Wielkopolskim i po odbudowie w latach 90 skierowany został do skansenu w Chabówce.
W latach 80 spisałem wszystkie oznaczenia tego wagonu, które były wybite na jego ostojnicach. Oczywiście odszukam je i podam na Forum.
Bardzo dziękuję Panie Krzysztofie. Szczerze mówiąc bardzo liczyłem na pańską opinię, i się nie zawiodłem. Jak otrzymamy oznaczenia z ostojnic to może uda się odtworzyć kluczowe oznaczenia z jego służby handlowej w epoce IVa na PKP. Mam nadzieję, że po wojnie wymieniono owe słynne "dwupatkowe" przedwojenne zderzaki na typowe tulejowe PKP.
Jednym słowem wielki "come back" mojego modelu już jako wagon typu E-I.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#62
Jestem bardzo ciekaw czy Pan Krzysztof odszukał wspomniane wcześniej oznaczenia ?
Co do zderzaków sadze że w epoce IV a były na pewno wymienione na tulejowe używane na PKP.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#63
Jestem bardzo ciekaw czy Pan Krzysztof odszukał wspomniane wcześniej oznaczenia ?
Co do zderzaków sadze że w epoce IV a były na pewno wymienione na tulejowe używane na PKP.
Tak, odszukałem oznaczenia wspomnianego wcześniej wagonu typu E-I.
Otóż, wagon ten - stojący przez wiele lat na stacji Ostrów Wlkp. - nosił na sobie następujące numery:
(0)708 694 (do roku 1968) oraz numer UIC: 20 51 800 5093-7.
Trzeba dodać, że zgodnie z przenumerowaniem wagonów PKP na numerację ujednoliconą, zgodną z wymaganiami UIC, opracowanym w roku 1967, wagon ten miał otrzymać numer: 20 51 810 3092-0, jednak zakresy numerów przewidziane pierwotnie dla wagonów specjalnych (w tym także dla wagonów chłodni) zostały częściowo zmienione i w rzeczywistości, wagon ten otrzymał ostatecznie inny numer inwentarzowy, tzn. taki, jak podałem powyżej.
Producentem wagonu były zakłady L. Zieleniewski w Sanoku.
Oczywiście, zderzaki były w tym wagonie wymienione na tulejowe, używane na PKP(B) i to znacznie wcześniej, niż w epoce IVa.
 
Ostatnio edytowane:

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#64
Tak, odszukałem oznaczenia wspomnianego wcześniej wagonu typu E-I.
Otóż, wagon ten - stojący przez wiele lat na stacji Ostrów Wlkp. - nosił na sobie następujące numery:
(0)708 694 (do roku 1968) oraz numer UIC: 20 51 800 5093-7.
Trzeba dodać, że zgodnie z przenumerowaniem wagonów PKP na numerację ujednoliconą, zgodną z wymaganiami UIC, opracowanym w roku 1967, wagon ten miał otrzymać numer: 20 51 810 3092-0, jednak zakresy numerów przewidziane pierwotnie dla wagonów specjalnych (w tym także dla wagonów chłodni) zostały częściowo zmienione i w rzeczywistości, wagon ten otrzymał ostatecznie inny numer inwentarzowy, tzn. taki, jak podałem powyżej.
Producentem wagonu były zakłady L. Zieleniewski w Sanoku.
Oczywiście, zderzaki były w tym wagonie wymienione na tulejowe, używane na PKP(B) i to znacznie wcześniej, niż w epoce IVa.
Bardzo dziękuję za tą cenną informację. Raczej nie ma już szans na ustalenie dat rewizji czy też stacji macierzystej w epoce IVa. Teraz spróbuję zaprojektować oznaczenia tej chłodni. Projekt wstawię tu na forum do oceny.
 

zepfot

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
443 0 1
#65
Tak, odszukałem oznaczenia wspomnianego wcześniej wagonu typu E-I.
Otóż, wagon ten - stojący przez wiele lat na stacji Ostrów Wlkp. - nosił na sobie następujące numery:
(0)708 694 (do roku 1968) oraz numer UIC: 20 51 800 5093-7.
Trzeba dodać, że zgodnie z przenumerowaniem wagonów PKP na numerację ujednoliconą, zgodną z wymaganiami UIC, opracowanym w roku 1967, wagon ten miał otrzymać numer: 20 51 810 3092-0, jednak zakresy numerów przewidziane pierwotnie dla wagonów specjalnych (w tym także dla wagonów chłodni) zostały częściowo zmienione i w rzeczywistości, wagon ten otrzymał ostatecznie inny numer inwentarzowy, tzn. taki, jak podałem powyżej.
Producentem wagonu były zakłady L. Zieleniewski w Sanoku.
Oczywiście, zderzaki były w tym wagonie wymienione na tulejowe, używane na PKP(B) i to znacznie wcześniej, niż w epoce IVa.
Bardzo dziękuję za podane informacje , gdyby nie Pana wiedza i archiwum ,wspomniane informacje właściwie były by nie osiągalne.
 
Reakcje
54 0 0
#67
Bardzo mnie cieszy, że znalazłem ten wątek, bo mam zamiar zamówić ten piękny model za parę dni. Widzę jak fajnie da się zamontować te bufory Weinerta i zaraz podsuwa mi to na myśl, żeby dalej ten model 'rozbudować'. Znalazłem też bardzo ładnie opracowane części, jak łożyska, sprzęgi i inne takie małe detale warte dodania tu: http://www.dit-modell.de/ pod rubryką 'Waggon Bauteile I'. Są to w większości części wg. norm pruskich, ale wydają mi się adekwatne. Wstrzymajcie jeżeli się mylę, bo moja wiedza na temat norm szczególnie z tamtej epoki jest baaardzo ograniczona.
 

Ranger

Znany użytkownik
Reakcje
2.441 7 1
#68
Wagony na pewien czas wypadły z oferty ale wracamy z nowszą dopracowaną wersją.
Chłodnie E1 H0, o których mowa powstały na specjalne zamówienie. Oznaczone w IVep, zostały wykonane jako trzy wagonowy set. Wagony posiadają KKS, są wykonane w całości z metalu. W środku znajduje się balast, który zapewnia wagonom świetny bieg po torach.
DSC09171a.jpg DSC09173a.JPG DSC09174a.JPG DSC09177a.JPG DSC09178b.jpg DSC09179a.JPG DSC09184a.JPG

Unikając zbędnych pytań:
Na zdjęciach powyżej klocki hamulcowe są jeszcze nie dogięte. Natomiast musza mieć trochę luzu bo to model. Koła nie siedzą tak ciasno jak w oryginale. Porę tym model jest metalowy a nie z tworzywa. Pamiętaj o tym bo jak będzie ocierało to pojawia się zwarcia.
Poniżej już dogięte.
77048572_1139132262957500_7292417764923277312_o.jpg
Sprzęgi maja regulowana wysokość. Na zdjęciu rzeczywiście jeszcze nie były regulowane. Jasnej jak pokazuje fotka wysokość już jest ok.
75362223_1139136836290376_8821052558928773120_o.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
wolfik

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
989 1 0
#72
Zdawało mi się, że o to juz pytałem ale nie mogę znaleźć.
Co tu jest napisane? - chodzi mi o pierwsze słowo i te znaczki na końcu
pytanie.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#75
Tyle to i ja widzę, ale chciałbym zobaczyć trochę większe zdjęcie, ale nie powiększone w ten sposób, tylko większy wyraźniejszy obrazek, żeby obejrzeć dokładniej ten znak. A słowo "rat" może jest częścią wyrażenia "Krat podłogowych"?
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.593 33 4
#76
@Andrzej Harassek pozostaje poczekać aż kolega @wolfik zaprezentuje nam nie skadrowane foto. A czy o kraty chodzi nie mam pojęcia. Niemniej jak pojawia się jakaś interesująca zagadka na forum fajna sprawa samodzielnie zabrać się za poszukiwania.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#77
Nie chodzi o kadrowanie, lecz o większy rozmiar pliku. Być może kolega wolfik nie ma większego, to trudno. Wiadomo, że cały, nie przycięty obrazek, będzie miał większy rozmiar, ale to nie zmieni wielkości tego fragmentu. Pytanie, czy to skan starej fotografii (to może da się zrobić w większej rozdzielczości), czy zdjęcie współczesne (czego? zabytkowego wagonu? modelu?) - wtedy przydałby się obrazek nie tak zmniejszony. Chodzi o to, żeby zwłaszcza ten znaczek był wyraźniejszy.
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
4.593 33 4
#80
Pozwoliłem sobie poprawić nieco to foto i zlikwidować parę rzeczy, może komuś bardziej się nada w takiej formie.
wagon2.jpg

Wydaje mi się, że w miejscu napisów "Wagon lodownia" wcześniej coś było i zamalowali to dając to co widzimy, stąd program wyciągnął plamę w tle.
Pozdrawiam.
Magic
 

Podobne wątki