• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon 609Ar do przewozu rowerów

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
#61

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
119 1 0
#63
Ponieważ jest jeszcze drugi wątek ogólnie o wagonach 609A - 612A, to tylko wkleję cytat, bo wiadomość w końcu dość ważna.
Dzisiaj plany stały się rzeczywistością, ogłoszono przetarg na modernizację 14 wagonów 609A.
Wagony dostaną nowe wózki z hamulcami tarczowymi, a wnętrze osiągnie aktualny standard modernizacji innych wagonów - klimatyzację, gniazdka zasilające, WiFi, toalety ze zbiornikami na fekalia, drzwi odskokowo-przesuwne i to zarówno skrajne, jak i te "bagażowe".
Wnętrze zostanie zaaranżowane jako część bezprzedziałowa z 36 miejscami siedzącymi w układzie 2+2 oraz przedział rowerowy mogący pomieścić 30+6 rowerów lub 10 par nart/snowboardów. W części rowerowej ma być dodatkowo 18 foteli uchylnych.
Proponowany układ wagonu prezentuje się następująco
Zobacz załącznik 824098
natomiast malatura zewnętrzna ma być następująca (należy zauważyć powrót paska nadokiennego, obecny kolor szary zostanie zastąpiony zielonym)
Trochę poprawiłem oryginalne grafiki, bo za bardzo raziły (niedopasowane wózki, ryfle na dachu).
Zobacz załącznik 824101
 
OP
OP
jaco

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
#66
Na ukończeniu drugi wagon rowerowy typu 609Ar. Tym razem wersja po modernizacji przeprowadzonej podczas naprawy głównej. Charakterystyczną cechą są "nowe" okna z obłymi narożnikami. Wagon powstał na bazie modelu Robo. Chodź został z niego głównie dach i przedsionki, reszta to blacha trawiona. Rowerówka nie jest jeszcze ostatecznie skończona, sama buda wymaga niewielkich poprawek, podwozie dorzucenia schodków pod drzwiami bagażowymi i w zasadzie wnętrze, którego "klocki" już powoli budują się w całość. Wagon powstał około 3 lat, pracowałem przy nim raz mniej raz więcej. Podczas projektowania i wykonania zaliczyłem tyle wpadek ile... ciężko znaleźć tutaj nawet jakąś sensowną metaforę. W każdym razie: gdybym wiedział co mnie czeka, nigdy bym się za ten projekt nie zabrał. Finansowo: wolę tego nie liczyć.... Modelarsko: cenne doświadczenie.

Projektowanie blaszek zajęło dobrych kilka miesięcy, pomiary, analizy, poprawki:
1.png
3.png

Wagon to jak wspomniałem katowicka rowerówka:
  • numer: 50 51 82-08 011-7
  • rewizja: 29-08-05
numer wagonu udało się ustalić dość szybko, natomiast poszukiwanie danych na temat naprawy głównej oraz rewizji zajęło kupę czasu. Niespodziewanie w internecie natrafiłem na dobre zdjęcia, dzięki którym rozmieszczenie napisów technicznych udało się odzwierciedlić 1:1.

kalki-609.jpg

Potem, składanie, kitowanie, malowanie, szlifowanie, znowu kitowanie, szlifowanie.
Finał prac na budą:
IMG-2898.jpg
IMG-2902.jpg
IMG-2884.jpg
IMG-2885.jpg
IMG-2895.jpg
IMG-2896.jpg
IMG-2897.jpg

Pozostają drobne poprawki, dolnej części oraz wnętrze, które opiszę w osobnym poście. Wnętrze również jest zaprojektowane z blach. Model będzie posiadał siedzenia innego typu, niż mają to wagony Robo. Siedzenia zostały zaprojektowane w 3D wydrukowane i powielone za pomocą żywicy, ale to kolejny etap..

Z rozpędu podczas projektowania 609Ar zaczął rodzić się, kolejny wagon - 111Ainw, którego CDR powstaje również dobre kilka miesięcy. Mam nadzieję, że już bez większych wtop, dzięki doświadczeniu zebranemu przy modelowaniu tej rowerówki:
projekt-111ainw.png
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 14
Tabor 14
Tabor 29
Tabor 4
Tabor 0

Podobne wątki