• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Poradnik Wagon 401K - przeróbka

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#1
Planuję zrobić kilka przeróbek i prób, dlatego żeby nie zaśmiecać wątku w dziele tabor utworzę tutaj nowy wątek dotyczący tego wagonu

Na początek:
Żeby zdjąć budę trzeba odkręcić 2 śrubki od spodu (warto zaglądać do instrukcji).
Drzwi ściągamy podważając je (są wciśnięte w 4 punktach). Otwór sobie mierzymy i skalpelem wycinamy otwór. Potem papier ścierny (u mnie 1000) i lecimy z obróbką wyciętego otworu.
Efekt poniżej:

95748482_657984428092832_5617725396767211520_n.jpg 95706580_318166945821996_8860974632132411392_n.jpg 95666467_2026966240780229_4595774298467074048_n.jpg

Włazy na dachu też można zdjąć podważając je. Trzyma je mała metalowa blaszka od strony pomostu. Tutaj wersja pierwsza to odcięcie elementu, który wchodzi w dach, Potem wiertarka wiertło 7 i robimy otwór. Następnie pilnikami i papierem obrabiamy otwór. Właz przykleiłem klejem do dachu.

92546549_188033048879383_8815253872042835968_n.jpg 95641514_260251411790499_8746366294581837824_n.jpg 95479946_1152259045152293_42184168053932032_n.jpg

Wersja druga to już rurka średnica 0,5 mm ale można też zrobić to z igły od strzykawki. Tutaj było więcej zabawy i efekt nie jest zadowalający chociaż działa :)

WhatsApp Image 2020-05-03 at 16.33.43.jpeg WhatsApp Image 2020-05-03 at 16.33.42 (1).jpeg WhatsApp Image 2020-05-03 at 16.33.42.jpeg

Ogólnie będę dążył do wersji, którą zaproponował Michał @Acid Rain 1973

1588518052951.png
Tutaj tylko muszę poczekać na wiertła 0,3 mm to może coś się uda mi zrobić. Zamówiłem też 2 komplety części zapasowych do wagonu (włazy).

A chwilę temu zrobiłem przymiarkę stopni manewrowych od Zbyszka Kluby. Tutaj będzie trzeba popracować jeszcze pilnikiem ale do czasu aż nie dobiorę farby do maskowania zmian, nie będę tego finalnie montował.

96159576_705763976837886_9049458735046459392_n.jpg 95663720_2843664735701389_6714103394929213440_n.jpg 95754800_2927242007359031_6928390892558483456_n.jpg

Problemem wycinania drzwi jest budowa wagonu oraz umieszczenie KKS. Żeby zrobić drzwi otwarte z obu stron trzeba będzie trochę przebudować KKS. Ale myślę że jest to wykonalne.
Czerwona linia pokazuje jak przebiega wycięcie otworu wewnątrz wagonu.

1588428188594.png

Żeby podłoga była zrobiona trzeba też pozbyć się balastu ponieważ miejsce gdzie się go przykręca również wchodzi i przestrzeń otworu drzwi.

96079761_871973336609590_7010704121174949888_n (1).jpg 95828431_932332383865037_1167406664064696320_n (1).jpg

Kolejne prace i postępy przy modyfikacji będę starał się umieszczać niemal w czasie rzeczywistym z przebiegu prac ;)


A jeżeli ktoś wie jaka farba będzie najbardziej zbliżona do oryginału to poproszę o informację. Jako że całego wagonu nie mam zamiaru przemalowywać ;)
 
Ostatnio edytowane:

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8
#2
Fajny wątek, będę kibicował i tu zaglądał (y)
Kiedy wczoraj odebrałem z paczkomatu moje wagony, to pierwszą rzeczą była próba otwarcia drzwi, a tu niespodzianka :eek: Wtedy pomyślałem, że wytnę otwór, bo drzwi i tak się będą trzymały, a lekko udoskonalając ten wagon będzie jeszcze ładniejszy. W planach mam składzik 4-5 sztuk to będzie czym się pobawić. ;)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#3
Artur super ,że podjąłeś temat konwersji na właśnie tym wagonie. Dziękuję w imieniu swoim ale myślę,że również innych kolegów.
Czekam na swój model - a właśnie planowałem też " otworzyć mu drzwi ". Twoja relacja pokazuje jak można to zrobić (y).
Jeżeli model jest pomalowany według schematu stosowanego na PKP to powinien być to kolor RAL 3009 ( Oxide red , Oxidrot )
Ocenię to na podstawie według wzornika jak dotrze do mnie model.
Twój temat Artur wrzucam do obserwowanych , kibicuję i będę śledził na bieżąco :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#5
Tutaj wersja pierwsza to odcięcie elementu, który wchodzi w dach, Potem wiertarka wiertło 7 i robimy otwór. Następnie pilnikami i papierem obrabiamy otwór. Właz przykleiłem klejem do dachu.
Może czegoś nie rozumiem, ale jaki jest sens odrywania włazu i potem przyklejania go na stałe? Czy jest przyklejony w pozycji otwartej? Ale wtedy to chyba tylko do ekspozycji stałej, bo czy wagon może jechać z otwartym włazem? Wersja z otwieranym wygląda interesująco, podobnie, jak uchylone drzwi.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#6
Może czegoś nie rozumiem, ale jaki jest sens odrywania włazu i potem przyklejania go na stałe? Czy jest przyklejony w pozycji otwartej? Ale wtedy to chyba tylko do ekspozycji stałej, bo czy wagon może jechać z otwartym włazem? Wersja z otwieranym wygląda interesująco, podobnie, jak uchylone drzwi.
Tak przyklejasz go w pozycji otwartej jak na zdjęciach a przed przeróbką wygląda to tak:

95954095_856606238147990_1010260712716500992_n.jpg


Oczywiście wtedy tylko jako stojąca ekspozycja. Może z figurką, która go trzyma podczas otwierania :)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#8
Czas na kolejną próbę mocowania włazów. Tym razem drut stalowy 0,3 mm i otworki wywiercone bezpośrednio we włazie.

96025413_289046652257862_7672312428322881536_n.jpg 95641505_872778353199431_7927311388374990848_n.jpg
95330321_904560549986136_8290976834946859008_n.jpg 96065259_2558938290988609_2807468088142856192_n.jpg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#9
Rozumiem ,że szukasz Artur różnych sposobów na otwieranie tych klap załadunkowych. Te rozwiązania zrobione przez Ciebie na szybko aby pokazać pomysł/ideę wykonania ich jako otwieranych :)
Wydaje mi się najlepszym rozwiązaniem połączenie sposobu pierwszego z drugim.
A mianowicie dwa krótkie odcinki rurki od spodu klap ( Twoje fotki )
miejsce rurek.jpg

A potem w rurki drucik równy wewnętrznej średnicy rurki jako zawias i ten drucik wklejony w dach wagonu.
kolor czarny rurka - czerwony drucik
zawiasy klap.jpg

Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#10
Taka próba też była. Ale te krótkie rurki nie chciały mi się trzymać włazu ;/

96084761_251728006027115_876737846000484352_n.jpg

natomiast będę jeszcze próbował ;)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#13
hmm ciekawy pomysł, podlinkuj to fremowanie sprzęgu :)
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
200 29 1
#16
Beczki drewniane podczas powodzi 1997 roku? Takie beczki to raczej w I, II lub III epoce? Czy drewniane będą zastąpione metalowymi beczkami. Pomysł dobry z tymi drzwiami, zawsze można włożyć paletę z workami cementu lub nawozów do GS w miejscu wystającego sprzęgu. Chyba, ze ktoś na wózek R/C
i będzie ładował wagon.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.488 45 1
#17
Taka próba też była. Ale te krótkie rurki nie chciały mi się trzymać włazu ;/

Zobacz załącznik 729672

natomiast będę jeszcze próbował ;)
Tak pokręciliście z tymi wątkami, że dopiero teraz znalazłem! :p
Nie zamierzam reklamować niczego, a też dawno przestałem wierzyć w duchy i idealne środki dla modelarzy! ;)
Jednak ten produkt mnie wyjątkowo pozytywnie zaskoczył! Polecam do spróbowania gdzieś na boczku, bo jest dosyć specyficzny, ale zadziałał w kilku bardzo trudnych momentach.
20200505_163716.jpg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#18
Beczki drewniane podczas powodzi 1997 roku? Takie beczki to raczej w I, II lub III epoce? Czy drewniane będą zastąpione metalowymi beczkami. Pomysł dobry z tymi drzwiami, zawsze można włożyć paletę z workami cementu lub nawozów do GS w miejscu wystającego sprzęgu. Chyba, ze ktoś na wózek R/C
i będzie ładował wagon.
Spokojnie i w IV epoce spotykane. Natomiast takie miałem pod ręką i takie wstawiłem ;) Ale jeszcze chwila działem właśnie nad wagonem ;)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.643 133 3
#20
A teraz na dowód że się da :) wiem są jeszcze niedociągnięcia i zastosowałem fornir od skrzyń Kotebi ale taka podłoga wychodzi po protu ładniej niż jak ją wycinam sam z forniru.

95877980_253005699415590_4449171920599908352_n.jpg 96426594_594047611233976_5570591742761107456_n.jpg 96239846_610275196266613_3536277953274970112_n.jpg 95609983_1399761523565478_902846183393722368_n.jpg 401K - 1.png
 

Podobne wątki