Planuję zrobić kilka przeróbek i prób, dlatego żeby nie zaśmiecać wątku w dziele tabor utworzę tutaj nowy wątek dotyczący tego wagonu
Na początek:
Żeby zdjąć budę trzeba odkręcić 2 śrubki od spodu (warto zaglądać do instrukcji).
Drzwi ściągamy podważając je (są wciśnięte w 4 punktach). Otwór sobie mierzymy i skalpelem wycinamy otwór. Potem papier ścierny (u mnie 1000) i lecimy z obróbką wyciętego otworu.
Efekt poniżej:
Włazy na dachu też można zdjąć podważając je. Trzyma je mała metalowa blaszka od strony pomostu. Tutaj wersja pierwsza to odcięcie elementu, który wchodzi w dach, Potem wiertarka wiertło 7 i robimy otwór. Następnie pilnikami i papierem obrabiamy otwór. Właz przykleiłem klejem do dachu.
Wersja druga to już rurka średnica 0,5 mm ale można też zrobić to z igły od strzykawki. Tutaj było więcej zabawy i efekt nie jest zadowalający chociaż działa
Ogólnie będę dążył do wersji, którą zaproponował Michał @Acid Rain 1973
Tutaj tylko muszę poczekać na wiertła 0,3 mm to może coś się uda mi zrobić. Zamówiłem też 2 komplety części zapasowych do wagonu (włazy).
A chwilę temu zrobiłem przymiarkę stopni manewrowych od Zbyszka Kluby. Tutaj będzie trzeba popracować jeszcze pilnikiem ale do czasu aż nie dobiorę farby do maskowania zmian, nie będę tego finalnie montował.
Problemem wycinania drzwi jest budowa wagonu oraz umieszczenie KKS. Żeby zrobić drzwi otwarte z obu stron trzeba będzie trochę przebudować KKS. Ale myślę że jest to wykonalne.
Czerwona linia pokazuje jak przebiega wycięcie otworu wewnątrz wagonu.
Żeby podłoga była zrobiona trzeba też pozbyć się balastu ponieważ miejsce gdzie się go przykręca również wchodzi i przestrzeń otworu drzwi.
Kolejne prace i postępy przy modyfikacji będę starał się umieszczać niemal w czasie rzeczywistym z przebiegu prac
A jeżeli ktoś wie jaka farba będzie najbardziej zbliżona do oryginału to poproszę o informację. Jako że całego wagonu nie mam zamiaru przemalowywać
Na początek:
Żeby zdjąć budę trzeba odkręcić 2 śrubki od spodu (warto zaglądać do instrukcji).
Drzwi ściągamy podważając je (są wciśnięte w 4 punktach). Otwór sobie mierzymy i skalpelem wycinamy otwór. Potem papier ścierny (u mnie 1000) i lecimy z obróbką wyciętego otworu.
Efekt poniżej:
Włazy na dachu też można zdjąć podważając je. Trzyma je mała metalowa blaszka od strony pomostu. Tutaj wersja pierwsza to odcięcie elementu, który wchodzi w dach, Potem wiertarka wiertło 7 i robimy otwór. Następnie pilnikami i papierem obrabiamy otwór. Właz przykleiłem klejem do dachu.
Wersja druga to już rurka średnica 0,5 mm ale można też zrobić to z igły od strzykawki. Tutaj było więcej zabawy i efekt nie jest zadowalający chociaż działa
Ogólnie będę dążył do wersji, którą zaproponował Michał @Acid Rain 1973
Tutaj tylko muszę poczekać na wiertła 0,3 mm to może coś się uda mi zrobić. Zamówiłem też 2 komplety części zapasowych do wagonu (włazy).
A chwilę temu zrobiłem przymiarkę stopni manewrowych od Zbyszka Kluby. Tutaj będzie trzeba popracować jeszcze pilnikiem ale do czasu aż nie dobiorę farby do maskowania zmian, nie będę tego finalnie montował.
Problemem wycinania drzwi jest budowa wagonu oraz umieszczenie KKS. Żeby zrobić drzwi otwarte z obu stron trzeba będzie trochę przebudować KKS. Ale myślę że jest to wykonalne.
Czerwona linia pokazuje jak przebiega wycięcie otworu wewnątrz wagonu.
Żeby podłoga była zrobiona trzeba też pozbyć się balastu ponieważ miejsce gdzie się go przykręca również wchodzi i przestrzeń otworu drzwi.
Kolejne prace i postępy przy modyfikacji będę starał się umieszczać niemal w czasie rzeczywistym z przebiegu prac
A jeżeli ktoś wie jaka farba będzie najbardziej zbliżona do oryginału to poproszę o informację. Jako że całego wagonu nie mam zamiaru przemalowywać
Ostatnio edytowane:
- 10
- 1
- 6
- Pokaż wszystkie