• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon 120A wycięty laserem- wydawnictwo ADW MODEL.

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Darek W napisał(a):
No cóz , jak narazie zainteresowanie zerowe.
Darku, mnie to jakoś specjalnie nie dziwi, za tę kasę można już kupić ładnego, jeżdżącego, złożonego i pomalowanego Tillig-a. Ty proponujesz ładne wycinanki przy których trzeba spędzić kilkanaście godzin modląc się żeby niczego nie popsuć, bez blach, bez kinematyki i z papierowymi wózkami.

Osobiście skusiłbym się gdyby cena wycinanki razem z trawionkami nie przekraczała 120zł

EN57 wycięty laserem z blachami to koszt rzędu 220zł - wiec się da taniej
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#22
pepej napisał(a):
Darek W napisał(a):
No cóz , jak narazie zainteresowanie zerowe.
Darku, mnie to jakoś specjalnie nie dziwi, za tę kasę można już kupić ładnego, jeżdżącego, złożonego i pomalowanego Tillig-a. Ty proponujesz ładne wycinanki przy których trzeba spędzić kilkanaście godzin modląc się żeby niczego nie popsuć, bez blach, bez kinematyki i z papierowymi wózkami.

Osobiście skusiłbym się gdyby cena wycinanki razem z trawionkami nie przekraczała 120zł

EN57 wycięty laserem z blachami to koszt rzędu 220zł - wiec się da taniej
Tillig sprzedaje wagon 120A , wykonany wedlug dokumentacji fabrycznej?????????? cos mi chyba umknelo.

Wozki mozna wstawic plastikowe, pisalem o tym wyzej.
co do En57 to zycze powodzenia , jak pomalujesz na zulto niebiesko to napewno bedzie podobny do En57!!!!!
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#23
O TYM pisales????????
TO JEST 120A??????????????????

ps. fotka ze strony producenta

pepej my tu piszemy o modelu, nie o zabawce-przemalowance.
Pewne niedociagniecia moga byc i za kilka dni pokazemy kompletny wagon w oliwkowym malowaniu i wtedy mozna bedzie wytykac bledy ALE NIE POROWNYWAC wagonu 120A z jakimis przemalowankami tila czy rocka(rocko stylizowane na 120A poszlo za ponad 400zl ostatnio na aledrogo, wiec cena za nasz model chyba nie jest wygorowana ) .
Pozdrawiam.
ps nasz model moze jezdzic po wymianie wozkow(to latwo mozna wykonac we wlasnym zakresie)ale jako model stacjonarny poprawnie sklejony przebije wszystkie modele wykonane z plastyku i w tym kierunku myslimy, raczej jako model stacjonarny, do gabloty, itd.
 

Załączniki

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
Darek W napisał(a):
pepej napisał(a):
Darek W napisał(a):
No cóz , jak narazie zainteresowanie zerowe.
Darku, mnie to jakoś specjalnie nie dziwi, za tę kasę można już kupić ładnego, jeżdżącego, złożonego i pomalowanego Tillig-a. Ty proponujesz ładne wycinanki przy których trzeba spędzić kilkanaście godzin modląc się żeby niczego nie popsuć, bez blach, bez kinematyki i z papierowymi wózkami.

Osobiście skusiłbym się gdyby cena wycinanki razem z trawionkami nie przekraczała 120zł

EN57 wycięty laserem z blachami to koszt rzędu 220zł - wiec się da taniej
Tillig sprzedaje wagon 120A , wykonany wedlug dokumentacji fabrycznej?????????? cos mi chyba umknelo.

Wozki mozna wstawic plastikowe, pisalem o tym wyzej.
co do En57 to zycze powodzenia , jak pomalujesz na zulto niebiesko to napewno bedzie podobny do En57!!!!!
Czego tak krzyczysz na czerwono ? ślepy nie jestem - powiedz mi gdzie napisałem ze Tillig produkuje 120A - napisałem tylko
kupić ładnego, jeżdżącego, złożonego i pomalowanego Tillig-a.
Wózki to jedno, kinematyka to dwa, czy przewidziałeś miejsca na ich montaż ?

EN57 nie zamierzam na razie budować chodziło mi o porównanie kosztów, masz 3 wagony wyciete za 110zł, i nie wazne, że źle zaprojektowane !! laserowi to rybka co i jak wycina nieprawdaż ? Nie sądzę żeby GPM dopłacał !!!

rocko stylizowane na 120A poszlo za ponad 400zl ostatnio na aledrogo, wiec cena za nasz model chyba nie jest wygorowana )
Co innego dać 400 (2/3 tej ceny to koszt konwersji i umiejętności modelarza) za udaną konwersje, a co innego kupić tekturkę, a nóż się uda i nie wtopie 139zł. Nie każdy potrafi budować modele nawet mając za bazę super przygotowaną wycinankę - trzeba to jeszcze ładnie skleć pomalować i wykończyć !!!

Rób sobie Darku ten model i sprzedawaj go nawet po 500 życzę Ci powodzenia :D
 

keylan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#25
Darku śliczny model, niestety mnie interesuje skala TT więc kupiłbym niewycięty model laserem a zwykły karton poszedł na xero zmniejszył i się nim bawił, ale prawie 100zł po to by i tak później go zmniejszać i wycinać to dla mnie za dużo. Ale trzymam kciuki za waszą inicjatywę bo może za jakiś czas jak się wam działalność rozwinie to i do TTki coś wyskrobiecie.
pozdrawiam
Piotrek
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#26
Pepej, to są raczej różnie segmenty rynku, karton jest przeznaczony raczej dla miłośników modelarstwa redukcyjnego a nie ujeżdżania po makiecie.
Niemniej mimo iż boję się kartonu, to postanowiłem się przełamać i kupić taki wagon bo to mój ulubiony, niemniej kupiłbym więcej egzemplarzy gdybym nie musiał przepłacać za wózki, podwozie itp sprawy które będę się starał zaadaptować z jakiegoś fabrycznego plastykowego modelu -
aby jednak móc ujeżdżać bezproblemowo.
Czy w epoce IVa będą jakieś oznaczenia?

PS. grawerowane powierzchniowe (rastrowe) jest faktycznie b. kosztowne w porównaniu z cięciem lub nacinaniem liniowym, przynajmniej tam gdzie ja tnę.
 

pawelasty44

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
pepej napisał(a):
EN57 nie zamierzam na razie budować chodziło mi o porównanie kosztów, masz 3 wagony wyciete za 110zł, i nie wazne, że źle zaprojektowane !! laserowi to rybka co i jak wycina nieprawdaż ? Nie sądzę żeby GPM dopłacał !!!
Nie widziałem na oczy ani jednego ani drugiego ale:
U Darka jest dużo dupereli, a takie duperele pomimo, że małe w sumie dają dużo linii za które się płaci. W trzech wagonach uproszczonych może być mniej linii niż w jednym wypasionym.
 

Grzeju

Aktywny użytkownik
Reakcje
22 0 0
#28
Taaa... EN57 to SAMA BUDA, bez wnętrza i bez podwozia. Zobacz sobie ilość szczegółów na modelu Darka. Samo podwozie to więcej wycinania dla lasera niż cała wydumka GPM-u

Dla porównania za model podobnych rozmiarów z blachy fototrawionej trzeba zapłacić ok 350-400 zł (same blachy), więc o czym ta rozmowa.

Moim zdaniem cena jak najbardziej uczciwa. Wiem ile kosztuje wycinanie laserowe.
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#29
Grzeju napisał(a):
Taaa... EN57 to SAMA BUDA, bez wnętrza i bez podwozia. Zobacz sobie ilość szczegółów na modelu Darka. Samo podwozie to więcej wycinania dla lasera niż cała wydumka GPM-u

Dla porównania za model podobnych rozmiarów z blachy fototrawionej trzeba zapłacić ok 350-400 zł (same blachy), więc o czym ta rozmowa.

Moim zdaniem cena jak najbardziej uczciwa. Wiem ile kosztuje wycinanie laserowe.
Pepej- nie krzyczałem , nie mam powodu , wyłuszczyłem wpisy na czerwono poniewaz chcialem aby były widoczne, jesli uraziłem to -przepraszam!!
Co do En57- tam jest doslownie kilkadziesiąt linii , wycięcie 3 takich pudeł to groszowa sprawa, reszte musisz wyciąć sam z wycinanki blachy do modelu En57 to totalne nieporozumienie, nasze modele sa w całości opracowane na cięcie laserem i mają wszystkie mozliwe (do wycięcia oczywiście ) elementy.
Generalnie:
Modele są opracowane jako modele redukcyjne statyczne !! jakie kolwiek przeróbki na modele jeżdżące po makietach sa w gestii sklejającego model, nie podamy w opisie budowy jakie wózki i jak je montowac ,są różne produkcje i wózki różnią sie od siebie, nie mam zamiaru odpisywać potem na maile....podajecie ze wózki od flesza sa ok, a gdzie je kupić?.... itp.
Panowie , to są modele redukcyjne kartonowe i takie pozostaną, a jakość wycięcia i łatwosc sklejenia są o niebo lepsze od zmudnego dłubania przy wycinaniu np. ramek okiennych z totalnie mizernym efektem.
Pozdrawiam.
zamówienia mozna juz skladac bezposrednio w wydawnictwie(do tej pory serwer byl nieczynny z powodu awarii):
telefonicznie: 781 939 554 lub e-mailem biuro@adwmodel.com
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#30
Darek W napisał(a):
Grzeju napisał(a):
Pytam dlatego, ze ja zajmuje sie epoką III (i tu wiem że 120A nie pasuje ni w ząb), ale wagonami z Poznania i najbliższej okolicy też nie gardzę w epokach późniejszych.

Dlatego stawiam pytanie jasno. Jakie przydziały, jakie relacje. Niestety z rysunków tego nie da sie odczytać.

P.S. Oliwka wygląda nader godnie :D
przedstawie skan kalkomanii sciagniety z oferty producenta kalkomanii(niestety nie mamy wlasnych i musielisy sié oprzec na kalkomaniach dostépnych w ogolnej sprzedazy) , Lébork raczej jest fikcyjny , prawdopodobnie nie bylo tam takich wagonów na stanie a jedynie 4 ryflaki.
co do tablic kierunkowych beda wydrukowane w relacjach -.Gdynia-Koscierzyna, Zagorz - Jaslo, Kartuzy-Lebork
Generalnie opisy i kierunki dla tych numerów wagonów mozna czésciowo przyjác za fikcyjne, ale brak danych (oraz brak wlasciwych kalkomanii dostepnych na rynku)zmusza nas na takie ustépstwa,mysle ze nie bedzie to problemem poniewaz z posiadanych kalkomanii mozna zestawic w przyblizeniu wlasciwy opis wagonu i relacji.
Dopisek:
Lębork-V epoka
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#31
Darek W napisał(a):
Lébork raczej jest fikcyjny , prawdopodobnie nie bylo tam takich wagonów na stanie a jedynie 4 ryflaki.
Wagony typu 120A w latach 80 stacjonowały w Lęborku na pewno.
Kursowały m.in. w pociągu relacji Lębork - Kościerzyna - Lębork przez Gdynię. W jego składzie poza czterema właśnie takimi wagonami kursował bagaż zbudowany przez Lilpop-Rau-Loewenstein w 1940 roku (wagon ten GNIJE do dziś w Muzeum Kolejnictwa w Wawie). Na odcinku Gdynia - Lębork - Gdynia pociąg regularnie obsługiwały lęborskie Ty2.
To tyle ode mnie w tym temacie.
Poza tym model wagonu bardzo mi się podoba, ale obawiam się, czy moje zdolności modelarskie, a raczej ich brak nie spowodowałyby bezpowrotnego zniszczenia elementów modelu przy próbie montażu go :(
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#33
Małe co nieco...
Uwaga to tylko model testowy (nie przykładalismy się do jakości wykonania ), sklejony i pomalowany aby sprawdzić czy wszystko pasuje i jak będzie wygladał po pomalowaniu, stąd niedociagnięcia w postaci np.nieobcietych łączników na ramkach okien, nierównego malowania, naklejki połozone nierówno, itp.
Model skleja sie bardzo dobrze, nie powiem ze sam, bo trochę trzeba się napracować ale jak się przylozyc do budowy solidnie to niejeden rockulec czy inna tiliga moze zblednąć przy nim.


Fotki gotowego kompletnego wagonu postaram się zamiescic w łykend.
 

Załączniki

  • 48,5 KB Wyświetleń: 1.635
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#35
szymongodlewski napisał(a):
Ja bym taki kupił - najchętniej gotowy... :)))
A poważnie - nie ma takiej opcji?
Niestety nie.
jeszcze pare fotek.....
ps. ramki okien w drzwiach powinny byc czarne(gumowe uszczelki), ale pomalowały sie razem z ramami okien i dziwnie to troche wyglada ;) .

Model bedzie dostepny za ok 1,5 tygodnia wiec mozna juz zamawiac oficjalnie ze strony
http://www.adwmodel.com/Oferta.html
 

Załączniki

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#36
Wygląda super, mam przy okazji pytanie: czy dach był szpachlowany przed pomalowaniem, czy farba została polożona bezpośrednio na karton ?
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#37
karol_mar napisał(a):
Wygląda super, mam przy okazji pytanie: czy dach był szpachlowany przed pomalowaniem, czy farba została polożona bezpośrednio na karton ?
malowanie pędzlem wiec wygląda jak szpachlowany ale szpachlówka jest tylko na końcach dachu (poszpachlowane szczeliny miedzy listkami zagiecia), generalnie po wypełnieniu niektórych szczelinek klejem np. wikolem i wyszlifowaniu szpachlówka nie bedzie potrzebna.
ps. listki zagiecia dachu widac na 2 fotce tego tematu.
model jest tak zaprojektowany aby było jak najmniej szczelin do spachlowania.
 

Trojan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#40
Ewidentnie okna sa za nisko, mi jeszcze coś nie pasuje z małymi okienkami przy czołach, u Ciebie z tego co widze na fotkach słupek miedzy oknem małył a dużym jest taki sam jak słupek miedzy dużymi a powinien byc większy, czyli okno powinno być trochę bliżej przesunięte ściany czołowej tzn brzeg okienka małego od strony czoła powinien być mniej wiecej na wysokości tego wcięcia ściany u dołu, i coś ramki okien za bardzo wystają. Niby szczegóły ale diabeł tkwi w szczegółach :)
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

Podobne wątki