Witajcie! Będę wklejał tu troszkę zdjęć z moich prac nad modelami. Od razu uprzedzam, że modelarz ze mnie żaden, kiedyś zajmowałem się tylko delikatnym waloryzowaniem modeli, co pewnie niektórzy pamiętają.
Aktualnie a 2015 rok postawiłem przed sobą dość poważny cel, jakim jest zrobienie w miniaturze (na podstawie zdjęć, które gromadzę od ładnych kilku lat) kilkudziesięciu pojazdów z floty firmy PEKAES , z jak najdokładniejszym odwzorowaniem detali, względem pojazdu 1:1.
Muszę tutaj nadmienić że bratnią duszą, jeśli nie ojcem całego tego mojego dłubania, jest nasz forumowy kolega Michał - Oilstat, któremu bardzo dziękuję za rady, wsparcie i pomoc
Jako, że trochę ruszyłem z robotą, nawet już jakiś czas temu, to wypadałoby coś pokazać.
Aktualnie w warsztacie Mercedes NG solo 6x2. Wersja z wąską kabiną, której jak wiecie Herpa nie robiła w wariancie długim. Trzeba zatem trochę rzeczy poprawić. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było przystosowanie kabiny do nowej roli, czyli jej obniżenie (wycięcie kawałków błotników oraz zeszlifowanie kawałka przedniego pasa pod atrapą). A oto co dotychczas zrobiłem przy NG:
Poszerzyłem błotniki:
potem przyszła kolej na stopnie, które trzeba było wysunąć bardziej na zewnątrz, tak jak w oryginale 1:1:
poszerzenie błotników dało zamierzony efekt. (na zdjęciu jeszcze przed wysunięciem stopni)
A to jeszcze zdjęcia z grudnia 2014, na kilka dni przed świętami poszczególne części modelu wyglądały tak:
Kto zauważy jedną przeróbkę w tym modelu, o której nie wspomniałem, a dość dobrze ją widać i łatwo zlokalizować?
Prace idą naprzód bardzo powoli, ale nie mam żadnego ciśnienia, a jak wiemy pośpiech w modelarstwie jest raczej niewskazany.
Do zrobienia zostały jeszcze detale ramy i paki:
- zbiorniki paliwa
- skrzynki
- wycięcie/wyszlifowanie zaokrągleń w zabudowie pod korki zbiorników i oś napędową
detale kabiny:
- ostatnia warstwa lakieru
- malowanie detali
- kalkomanie (ale to śpiewka przyszłości, bo najpierw naprodukuję sobie kilkanaście modeli)
oraz ogólne podkreślenie detali modelu no i patyna.
Przypuszczam zatem, że model pod koniec lutego powinien być w 99% ukończony i trafić na parking buforowy w oczekiwaniu na kalkomanie
Pozdrawiam
Aktualnie a 2015 rok postawiłem przed sobą dość poważny cel, jakim jest zrobienie w miniaturze (na podstawie zdjęć, które gromadzę od ładnych kilku lat) kilkudziesięciu pojazdów z floty firmy PEKAES , z jak najdokładniejszym odwzorowaniem detali, względem pojazdu 1:1.
Muszę tutaj nadmienić że bratnią duszą, jeśli nie ojcem całego tego mojego dłubania, jest nasz forumowy kolega Michał - Oilstat, któremu bardzo dziękuję za rady, wsparcie i pomoc
Jako, że trochę ruszyłem z robotą, nawet już jakiś czas temu, to wypadałoby coś pokazać.
Aktualnie w warsztacie Mercedes NG solo 6x2. Wersja z wąską kabiną, której jak wiecie Herpa nie robiła w wariancie długim. Trzeba zatem trochę rzeczy poprawić. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było przystosowanie kabiny do nowej roli, czyli jej obniżenie (wycięcie kawałków błotników oraz zeszlifowanie kawałka przedniego pasa pod atrapą). A oto co dotychczas zrobiłem przy NG:
Poszerzyłem błotniki:
potem przyszła kolej na stopnie, które trzeba było wysunąć bardziej na zewnątrz, tak jak w oryginale 1:1:
poszerzenie błotników dało zamierzony efekt. (na zdjęciu jeszcze przed wysunięciem stopni)
A to jeszcze zdjęcia z grudnia 2014, na kilka dni przed świętami poszczególne części modelu wyglądały tak:
Kto zauważy jedną przeróbkę w tym modelu, o której nie wspomniałem, a dość dobrze ją widać i łatwo zlokalizować?
Prace idą naprzód bardzo powoli, ale nie mam żadnego ciśnienia, a jak wiemy pośpiech w modelarstwie jest raczej niewskazany.
Do zrobienia zostały jeszcze detale ramy i paki:
- zbiorniki paliwa
- skrzynki
- wycięcie/wyszlifowanie zaokrągleń w zabudowie pod korki zbiorników i oś napędową
detale kabiny:
- ostatnia warstwa lakieru
- malowanie detali
- kalkomanie (ale to śpiewka przyszłości, bo najpierw naprodukuję sobie kilkanaście modeli)
oraz ogólne podkreślenie detali modelu no i patyna.
Przypuszczam zatem, że model pod koniec lutego powinien być w 99% ukończony i trafić na parking buforowy w oczekiwaniu na kalkomanie
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane: