• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

W warsztacie u Wojtka

BoBi

Znany użytkownik
#1
Witajcie! Będę wklejał tu troszkę zdjęć z moich prac nad modelami. Od razu uprzedzam, że modelarz ze mnie żaden, kiedyś zajmowałem się tylko delikatnym waloryzowaniem modeli, co pewnie niektórzy pamiętają.

Aktualnie a 2015 rok postawiłem przed sobą dość poważny cel, jakim jest zrobienie w miniaturze (na podstawie zdjęć, które gromadzę od ładnych kilku lat) kilkudziesięciu pojazdów z floty firmy PEKAES , z jak najdokładniejszym odwzorowaniem detali, względem pojazdu 1:1.

Muszę tutaj nadmienić że bratnią duszą, jeśli nie ojcem całego tego mojego dłubania, jest nasz forumowy kolega Michał - Oilstat, któremu bardzo dziękuję za rady, wsparcie i pomoc :)

Jako, że trochę ruszyłem z robotą, nawet już jakiś czas temu, to wypadałoby coś pokazać.
Aktualnie w warsztacie Mercedes NG solo 6x2. Wersja z wąską kabiną, której jak wiecie Herpa nie robiła w wariancie długim. Trzeba zatem trochę rzeczy poprawić. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było przystosowanie kabiny do nowej roli, czyli jej obniżenie (wycięcie kawałków błotników oraz zeszlifowanie kawałka przedniego pasa pod atrapą). A oto co dotychczas zrobiłem przy NG:

Poszerzyłem błotniki:
P1130591.JPG


potem przyszła kolej na stopnie, które trzeba było wysunąć bardziej na zewnątrz, tak jak w oryginale 1:1:
P1130596.JPG


poszerzenie błotników dało zamierzony efekt. (na zdjęciu jeszcze przed wysunięciem stopni)
P1130593.JPG



A to jeszcze zdjęcia z grudnia 2014, na kilka dni przed świętami poszczególne części modelu wyglądały tak:
DSC_0026.JPG


DSC_0028.JPG


DSC_0030.JPG


Kto zauważy jedną przeróbkę w tym modelu, o której nie wspomniałem, a dość dobrze ją widać i łatwo zlokalizować? :D

Prace idą naprzód bardzo powoli, ale nie mam żadnego ciśnienia, a jak wiemy pośpiech w modelarstwie jest raczej niewskazany.

Do zrobienia zostały jeszcze detale ramy i paki:
- zbiorniki paliwa
- skrzynki
- wycięcie/wyszlifowanie zaokrągleń w zabudowie pod korki zbiorników i oś napędową
detale kabiny:
- ostatnia warstwa lakieru
- malowanie detali
- kalkomanie (ale to śpiewka przyszłości, bo najpierw naprodukuję sobie kilkanaście modeli)
oraz ogólne podkreślenie detali modelu no i patyna.

Przypuszczam zatem, że model pod koniec lutego powinien być w 99% ukończony i trafić na parking buforowy w oczekiwaniu na kalkomanie :)

Pozdrawiam ;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
BoBi

BoBi

Znany użytkownik
#3
Chodzi Ci o detal, o który pytałem? Nie jest nim obniżenie kabiny, bo o tym wspomniałem, ale blisko, bo to o co pytam również dotyczy kabiny. Wprawne, doświadczone oko, lubiące stare modele powinno zauważyć :p :)
 

Abarth

Znany użytkownik
#6
Idzie Ci całkiem niezle, dobrze że nie beda malowane pędzelkiem ;) Pamietaj że diabeł tkwi w szczegółach więc przyłóż się do malowania wycieraczek, ramek szyb itp;) Pomyśl też o przednich światłach bo oryginalnie są chyba chromowane, można by je zastapić na coś lepszego ;)(y)
 

marpama28

Znany użytkownik
#7
Kolejny watek który z przyjemnością będę odwiedzał. Już teraz mi się podoba bo powstaje coś polskiego! Co do wykonanych prac bardzo mi się podobają i już widać staranność i dbałość o szczegóły. A co do świateł to kiedyś przerabiałem je w Volvo FM z AWM. Tez były chromowane więc lekko spiłowałem ten chrom, zrobiłem lekkie wgłębienie po środku, pomalowałem wnękę lampy na srebrno. Następnie wziąłem cienki przezroczysty plastik i nakleiłem to na ta lampę. Moim zdaniem efekt trochę lepszy niż ten chrom. Tu link do tego Volvo:

http://forum.modelarstwo.info/threads/waga-ciężka-marpama28.14223/page-6
 

Abarth

Znany użytkownik
#8
Kolejny watek który z przyjemnością będę odwiedzał. Już teraz mi się podoba bo powstaje coś polskiego! Co do wykonanych prac bardzo mi się podobają i już widać staranność i dbałość o szczegóły. A co do świateł to kiedyś przerabiałem je w Volvo FM z AWM. Tez były chromowane więc lekko spiłowałem ten chrom, zrobiłem lekkie wgłębienie po środku, pomalowałem wnękę lampy na srebrno. Następnie wziąłem cienki przezroczysty plastik i nakleiłem to na ta lampę. Moim zdaniem efekt trochę lepszy niż ten chrom. Tu link do tego Volvo:

http://forum.modelarstwo.info/threads/waga-ciężka-marpama28.14223/page-6
Świetny przykład, super wyszły te lampy! Zdradź jeszcze, z czego zrobiłeś tylne lampy te okragle? Ja przeszukalem po kilka razy rozne sklepy i nic nie znalazłem :/
 

marpama28

Znany użytkownik
#9
Nie wiem czy mogę Wojtkowi tak temat zaśmiecać ;) Ale co to tylnych lamp są wykonane z ozdób na paznokcie, konkretnie cyrkonie. Jest tego masa w internecie, różne kolory. No i przy zakupie mniejszy wstyd niż w drogerii :p Są też prostokątne, dobre na halogeny, kwadratowe na holenderskie lampy. Jedyna wada cyrkonii jest taka że maja budowę jak kryształ czyli składają się ze ścian, ale półkoliste gładkie kiedyś też znalazłem w internecie.
 
OP
OP
BoBi

BoBi

Znany użytkownik
#11
Dzięki za komentarze i porady.
Piotrek, bajka pomysł z tymi tylnymi lampami, pomyślę nad takimi bajerami w innych modelach!
Śmiało pisz takie rzeczy, bo każde "domowe sposoby" są dla mnie na wagę złota!!! DZIĘKI! :)


Dziś z robotą idę dalej, zrobiłem wstępnie podwozie i kabinę w NG 4x2 ciągniku, przerabiam też naczepę izotermę jumbo (dokładnie taką jak ciągnie Fiat w moim awatarze) ponieważ te w 1:1 miały osie bardziej z tyłu niż H0 Herpy. Są to niestety moje pierwsze zabawy z piłką i idą średnio, no ale na czymś trzeba się uczyć. Na szczeście mam ich kilka :D

A co do ciężkiego NG 6x2 to dziś skróciłem ramę, bo po przejrzeniu zdjęć stwierdziłem, że ta ori jest trochę za długa.
 

jarekom

Znany użytkownik
#12
Cieszy fakt , że model robiony jest na podstawie dokumentacji , więc będzie odpowiednikiem oryginału. A oto głównie chodzi w modelarstwie. Zapowiada się ciekawy zestawik PKS-u.
 
OP
OP
BoBi

BoBi

Znany użytkownik
#14
Cześć wszystkim którzy śledzą temat i tym co może dopiero zaczną. :)
2 kolejne dni dłubania za mną. Więc po kolei:
W czasie gdy skrócona rama NG dochodziła do siebie ja zabrałem się za przesuwanie osi w naczepie izotermie, w Pekaesie tzw. "ubraniówce":
198637_163340287176153_1375691177_n.jpg
Herpa zrobiła takiego psikusa, że 2 osiowe izotermy jumbo mają ładnie koła dalej od tyłu naczepy, natomiast 3 osiowe plandeki jumbo mają wszystkie osie brzydko wysunięte do tyłu naczepy. Oczywiście w Pekaesie te rodzaje naczep miały dokładnie odwrotnie, więc czeka mnie dużo cięcia i klejenia, bo chcę takie detale jak najbardziej zbliżyć do tego co jeździło w 1:1.
osie cofnięte, nadkola wyprofilowane jk ze zdjęcia powyżej:
P1130602.JPG


Gdy naczepa schła, zrobiłem przegląd materiału i powycinałem szyby z lewej strony w Mercedesach NG, również dlatego, że tak samo miały odpowiedniki w 1:1:
1936S.jpg
Na stole :)
P1130605.JPG


No a na koniec dzisiejsza, najbardziej wymagająca robótka.
Obowiązkowym zestawem, który bardzo chcę zrobić jest F12 solo 4x2. Kupiłem więc odpowiedniego dawcę (zresztą pięknego, którego zaprezentuje w moim temacie w dziale prezentacje), takiego z odpowiednimi zabudowami (niewiele ich w H0) oraz właściwym podwoziem (z krótkim tylnym zwisem).
Niestety okazało się, że F12 ma swoje dedykowane podwozie w cześci kabinowej (specjalne nacięcia na tylne błotniki pod kabiną), więc trzeba było znów ciąć i krzesać iskry :D
P1130614.JPG

P1130615.JPG

P1130616.JPG


Oczywiście obie ramy, fabryczna F12 oraz dawcy zostały "oczyszczone" z osprzętu dedykowanego, po czym przeszczepiłem ten z F12 na ramę dawcy, co może uda Wam się dostrzec na zdjęciach. ;)
P1130617.JPG

P1130618.JPG


Miłego oglądania ;)
 

Abarth

Znany użytkownik
#15
Muszę przyznać że trzebą bardzo Cie pochwalić za wkład w detale, że zwracasz na to dużą uwagę i starasz sie robić ich jak najwięcej, dzieki temu uwazam że Twoje modele będą się wyróżniały na tle innych modeli(y)
 
OP
OP
BoBi

BoBi

Znany użytkownik
#19
Drobne prace z mijającego tygodnia:
Iveco Turbo- przerobiłem wersję 4x2 na 6x2:
P1130619.JPG

Skróciłem też ramę, bo wyszła za długa:
P1130626.JPG

P1130623.JPG

Zająłem się oczywiście uporządkowaniem ramy:
P1130628.JPG

W międzyczasie wjechała naczepa:
P1130634.JPG


W ku...Grupie siła! :)
P1130625.JPG


Na a na koniec robiąc jeszcze przegląd sprzętu, przesunąłem osie w 3 osiowej jumbo (oczywiście według zdjęć 1:1)
i zapiąłem do Magnum (tylko akurat tego konkretnego chyba nie będę przemalowywał :D :D :D )
P1130637.JPG


Miłego weekendu! :)