• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Włoska lokomotywa E.402B - dekoder dźwiękowy

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#23
Hmmm, zależy. Jak ustawiłem CV3 ,czyli przyspieszenie , na bardzo wysoką wartość, gdzie lokomotywa przyspiesza baaaardzo powoli to nie widać skoków. Gdy CV3 ustawiłem na wartość bardzo niską i lokomotywa przyspiesza bardzo szybko to widoczne są skoki. Ale powód jest moim zdaniem w ustawieniach dekodera. Zauważyłem, podczas testów, że prędkość na kolejnych wartościach CV2 nie wzrasta równomiernie. Raz różnica pomiędzy następnym a poprzednim wynosi 0.2 km/h potem różnica wynosi 0,7kmh nastepna 0,4 żeby na następnym przyspieszyć o cały 1 kmh. A co najlepsze potrafiło być tak, że na kolejnej wartości CV2 lokomotywa jechała wolniej aby na następnym znowu jechać sporo szybciej. Więc skoro tak jest to wiadomo że to będzie widoczne tak przy przyspieszeniu jak i hamowaniu. Ale zapewne odpowiednie ustawienia dekodera załatwią ten problem. Najpierw się tylko muszę co nieco na ten temat dowiedzieć.

Zapomniałem jeszcze dodać, że z listy części zamiennych wynika, że nie można wymienić kół na te bezgumkowe. Jest to pewna wada.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#24
A czy ktoś na podstawie tego zdjęcia potrafi potwierdzić że data odnosi się do ostatniej naprawy rewizyjnej oraz przytoczyć w sposób prawidłowy i pełny przydziału lokomotywy?

20180906_210018.jpg
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
#25
A czy ktoś na podstawie tego zdjęcia potrafi potwierdzić że data odnosi się do ostatniej naprawy rewizyjnej oraz przytoczyć w sposób prawidłowy i pełny przydziału lokomotywy?
OML to skrót od Officina Manutenzione Veicoli, czyli chyba coś jak nasze ZNTK. Źródło: https://it.wikipedia.org/wiki/Abbreviazioni_in_uso_nelle_Ferrovie_dello_Stato
Wygląda na to, że Milano S.to (Smistamento) to nie miejsce stacjonowania, tylko ostatniej naprawy.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#26
Dzięki. A może co do miejsca przydziału pomoże kolega @sakr.el. barh? Czy na włoskich lokomotywach umieszcza się tą informację? Ewentualnie gdzie szukać takich danych?
 

sakr.el.barh

Użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
27 0 0
#27
ciao ... krotko zapisam ... bo nie jestem w domu!

OML = Officina Manutenzione Locomotive (czesamy jest tez OMC-L, Officine Manutenzione Ciclica - Locomotive), ex O.G.R. (Officini Grandi Riparazioni). ale tez jest jak zapisał tulip , OMV

De-facto, jak widzisz na link od tulip ... ... troche bałagan jest (jak normalnie u nas :) ...) !!!

w OML robią:
RO = Revisione Ordinaria
RS = Revisione Straordinaria/Speciale
CC = Cambio Carrelli

W tej 402B był CC 21.03.2017, czyli byl zmieniony wózek

Kadzę OML (lub OMC-L) , jest lokalizowany w jaki miasto. MILANO SMISTAMENTO (krotko: Milano S.to, https://goo.gl/maps/fybvFYM1aZu ) jest jeden wielka warsztat Trenitalia (ex FS), ale jest tez Torino, Bologna, Napoli i dalej.

wieczorem będę czytać w moja 402B
:)

PS: jak zawsze, przepraszam za mój polski!
 

sakr.el.barh

Użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
27 0 0
#28
ciao

moj 402B ma RO (Revisione Ordinaria), 28.05.2012, OMC Stab. (Stabilimento= fabryka) FOLIGNO (miasto blisko Perugia)

mam tez moj ETR500 Frecciarossa, które ma REV (Revisione) VIS (VIS (Verifica Intermedia di Sicurezza dla pąciagi typu ALe i ETR), 10.03.2011, IMC Napoli (Impianto Manutenzione Ciclica).

to Epoka VI.

ciao
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#29
OML to skrót od Officina Manutenzione Veicoli, czyli chyba coś jak nasze ZNTK.
Słowo manutenzione oznacza konserwację, czyli utrzymanie, więc raczej to nie ZNTK, a bardziej lokomotywownia (depot), gdzie dokonuje się przeglądów i mniejszych napraw. Nazwę należałoby chyba przetłumaczyć jako Zakład (Warsztat) Utrzymania (konserwacji) Taboru (veicoli - pojazdów).
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
152 1 0
#30
Słowo manutenzione oznacza konserwację, czyli utrzymanie, więc raczej to nie ZNTK, a bardziej lokomotywownia (depot), gdzie dokonuje się przeglądów i mniejszych napraw. Nazwę należałoby chyba przetłumaczyć jako Zakład (Warsztat) Utrzymania (konserwacji) Taboru (veicoli - pojazdów).
Być może, nie znam kolei włoskich. Jednak gdy byłem w sierpniu w Rimini, z okien hotelu widziałem tamtejsze "Officine Manutenzione Ciclica" i bardziej wyglądało to jak ZNTK niż lokomotywownia.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#32
widziałem tamtejsze "Officine Manutenzione Ciclica" i bardziej wyglądało to jak ZNTK niż lokomotywownia.
Ja też nie znam kolei włoskich, ale pisałem o Officina Manutenzione Veicoli, a to może być coś innego niż Officine Manutenzione Ciclica. Słowo Ciclica może oznaczać "utrzymanie cykliczne", co rozumiałbym jako naprawy, przeglądy okresowe, czyli coś, co wykonuje się w zakładach naprawczych, a nie bieżące utrzymanie, realizowane w lokomotywowniach. Ale, po pierwsze, we Włoszech może to być zupełnie inaczej zorganizowane, a po drugie, także w Polsce tradycyjny podział na lokomotywownie i zakłady naprawcze (ZNTK) już dawno się pozacierał, wiele czynności dawniej wykonywanych tylko przez ZNTK jest teraz realizowanych w zakładach taboru, które stały się czymś więcej, niż dawne lokomotywownie.
 

sakr.el.barh

Użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
27 0 0
#33
Buonasera

Bardzo krótko .... DieselPower ... twoja (piekna) 402B miał normalnie rewizji i też nowy wózek.

Ja nie znam też PKP jak FS, ale każde lokomotywa/wagon będę mieć rewizji. OMC/IMC lub ZNTK jest miejsce gdzie był robione i data.

Panie Andrzej, słowa Ciclica, jest cykliczne i Officina Manutenzione Ciclica lub Veicoli to znać Warstzat gdzie będę robione kontrolą i rewizja. Po prostu.

Poznie zalecie o Epoką: np V i VI = OMC, lub IMC lub OMV, IV = OGR (Officine Grandi Riparazioni)



Dlaczego za miast wymieniać posty nie spotkamy się żeby obejrzeć nasze modele.

Zapraszam do nasze klub MSMK WARSZAWA

Ciao
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#34
No jest super. Zmieniłem trochę ustawienia CV9. Obecna wartość 94. Jazda lokomotywy na najniższych prędkościach zrobiła się bajeczna. Najniższa prędkość z praktycznie idealnie płynną jazdą to 0,82 km/h. Więc z oceny 4+ zrobiła się 6:).
Teraz pozostałą tylko kwestia niejednostajnego przyspieszania i zatrzymywania się. Ustawiłem w CV29 wartość 2 i teraz teoretycznie powinna być włączona 3 stopniowa krzywa prędkości, ale nie wiem czy zwykłym Multimausem można dokonywać zmian tej CV. Ktoś zna dobry sposób na sprawdzenie czy jest włączona indywidualna tabela prędkości czy 3 stopniowa?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#35
Jeszcze 1 małe pytanko. Czy przyspieszenie lokomotywy ze startu do prędkości, powiedzmy, podróżnej odbywa się płynnie, bez szarpnięć?
Pobawiłem się jeszcze ustawieniami CV9. Poprzednio zachwycalem się jazdą lokomotywy przy wartości 94, czyli maksymalnie wysokiej dla poprawy wolnej jazdy i lepszej dla silników bezrdzeniowych. Potem zmieniłem wartość tego CV na 99, czyli najwyższe możliwe dla poprawy wolnej jazdy i lepszej dla silników 3 polowych i efekt "żabki" przy przyspieszeniu i zwalnianiu zanikł.

Przy okazji jazda lokomotywy jeszcze bardziej sie poprawiła. Teraz jeździ płynnie przy prędkości 0,44 km/h !!!! . Z trzech metrów ma się wrażenie że stoi w miejscu.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#36
Kolego @sakr.el. barh, czy jesteś w stanie zorientować się, czy ACME produkuje koła bez gumek przyczepnościowych?

Druga prośba. Czy możesz ustalić jaki był przydział mojej 402b w okresie w którym została odwzorowana w modelu?

Z góry dziękuję za pomoc:)
 

Podobne wątki