• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

węglarki PCC i PTK i DB schenker

pado

Znany użytkownik
KKMK
#1
Z racji tej że moja BR 232 w barwach EWR jest taka samotna, stwierdziłem że należy się jej właściwe brutto na haku ;) Jak już dobrze wiemy węglarka produkowana przez koncern ROCO/FLEISCHMANN idealnie pasuje pod to co ciągną te maszyny, zdecydowałem że szybko należy zapełnić tą pustkę ;)
Tutaj przykład tych wagonów z atlasu wagonów towarowych Pawła Terczyńskiego, z pomostem... ale też na filmach z YT można dostrzec wersje bez pomostów.
20180124_220605-1.jpg
Tak więc powoli szykujemy się do konwersji. To co najważniejsze już do mnie dotarło w wersji testowej ;)
20181219_174348.jpg
Teraz tylko czeka mnie przemalowanie wagonów i testy kalek ;)
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#9
Opcją na żółty pasek może być kalka. Jak masz gdzieś resztę czystej kalki to możesz nawet pomalować na żółto i wyciąć - ja tak robiłem juz białe paski do GAZa w Zetce.
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
#10
@Zdrada69 z tymi kalkami będę jeszcze próbował.... ale póki co to chodzi mi po głowie zrobienie jakiegoś szablonu do założenia na wagon. Jak coś wymyślę to dam znać :)


Tymczasem i tu rodzinka się rozrasta....
20190213_202505-1-1.jpg
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#11
@Zdrada69 z tymi kalkami będę jeszcze próbował.... ale póki co to chodzi mi po głowie zrobienie jakiegoś szablonu do założenia na wagon. Jak coś wymyślę to dam znać :)
Jest jeszcze opcja "odwrotna" Najpierw malujesz cały wagon na żółto - potem maskujesz odpowiedniej szerokości taśmą Tamiya (są takie wąskie) ten pasek który ma pozostać żółty i malujesz resztę na zielono. Po zdjęciu paska - efekt gotowy.
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
#12
Jest jeszcze opcja "odwrotna" Najpierw malujesz cały wagon na żółto - potem maskujesz odpowiedniej szerokości taśmą Tamiya (są takie wąskie) ten pasek który ma pozostać żółty i malujesz resztę na zielono. Po zdjęciu paska - efekt gotowy.

Pawle to tylko teoria która świetnie się sprawdzała na wagonach osobowych typu 111A i 112A, gdzie powierzchnie są gładkie. Tu niestety co chwilę jest wręga wzmacniająca konstrukcję pudła, plus jeszcze wzmocnienia od drzwi :)
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#13
Pawle to tylko teoria która świetnie się sprawdzała na wagonach osobowych typu 111A i 112A, gdzie powierzchnie są gładkie. Tu niestety co chwilę jest wręga wzmacniająca konstrukcję pudła, plus jeszcze wzmocnienia od drzwi :)
No to nie ułatwia sprawy - trzeba kleić bardzo dokładnie - ale wtedy trudno utrzymać równą linię - pasek z kalkomanii chyba lepszy.
 
OP
OP
pado

pado

Znany użytkownik
KKMK
#19
Jak Szymon da znać, że mój pomysł jest sprawdzony wówczas go opiszemy ;-)
Najpierw to muszę mieć czas na testy, a ostatnio niestety mam go bardzo mało :/
Niestety po pierwszym malowaniu wagonu na PTK.... już wiem że lokalizacja tego paska jest bardzo zła biorąc pod uwagę ilośc przetłoczeń jakie muszę obejść....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor N 104
A
Tabor N 23
W
Tabor N 21

Podobne wątki