No więc tak.
Pudło wygląda na pochodzące od węglarki 401Wj/409W - ma zamiast drzwi otwór wyczystkowy.
Niewątpliwie jest wstawione na obce podwozie - pomost i wózki - prawdopodobnie 2XT, lub wcześniejsze Diamondy. Mogło by być nawet podwozie wagonu UNRRA-wskiego z II w.ś.
Na pewno nie są to wózki US 17.
Adeonie skąd Ci się wzieło skojarzenie z wagonem czeskim [i jeszcze Patryka wpuściłeś w maliny].
Który z wagonów na Parostroju jest podobny?
adeon napisał/a:
a ja jednak powiem inaczej jeździ kilka węglarek czeskich w barwach PKP
Nie, nie jeżdżą żadne czeskie w barwach PKP, co najwyżej prywaciarzy.
A jesli już to PKP zakupiło w latach 80-tych serię Eaos czeskich, rumuńskich i bułgarskich na wózkach Y25, bi u nas nie wyrabiano z prukcją 412W. Czeski Eaos, co ciekawe, spotyka się z polskim oznaczeniem typu C462W. Wagony te czesi produkowali wyłącznie na eksport.
adeon napisał/a:
o prosze te wagoniki
A te nie są czeskie, tylko produkcji węgierskiej.
Patryk K.;
Jeśli te zdjęcia zrobione są w Polsce ,to te węglarki są budowy niemieckiej i podchodzą mi pod serię Eas-x
Nie są one produkcji węgierskiej. Ale faktycznie, węglarki w takim stylu [łamane burty i pary drzwi pochodzą z DDR]. Potem podobne budowały Węgry, Jugosławia i Hiszpania :shock:. Równierz w Polsce dwa pierwsze podtypy typu 401W [czyli 401W i 401Wj miały podobny wygląd]
Typem nieco pododnym były też węglarki Eads>Eacs budowane przede wszystkim w Czechosłowacji [vide Parostroj], Rumunii i Bułgarii.
Patryk.K
Czyli śmiało można powiedzieć że węglarka serii Eas-x produkcji PIKO to nie jest zmyślona konstrukcja i oznaczenia są prawdziwe ,ale co do oznaczeń to nie jestem tak do końca pewny. :smile:
Nie jest zmyśloną konstrukcją, gdyż jest modelem węglarki DDR. Oznaczenia też nie są zmyślone, gdyż są autentycznymi oznaczeniami polskiej węglarki 401W [która była podobna] zmyślone jest połączenie modelu i oznaczeń.