• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wagon węglarka

Reakcje
45 0 0
#2
Patryk.K napisał(a):
"Chodząc" sobie po internecie ,znalazłem takie zdjęcie ciekawej węglarki ,czy mógł by ktoś powiedziec jakie ma oznakowanie...?

Z góry dziękuję.
Wyglada na jakaś samorobke. Na podwoziu US'a lub podobnym, ewentualnie mocno przebudowaną weglarkę produkcji amerykańskiej z dostaw po I WŚ.
Jednym slowem Tomek do tablicy! :D
 

adeon

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
a ja jednak powiem inaczej jeździ kilka węglarek czeskich w barwach PKP pozatym to chyba jest wagon prywatny jakiejś elektrowni więc nie zdziw się z tego połczenia
 
Reakcje
45 0 0
#7
adeon napisał(a):
a ja jednak powiem inaczej jeździ kilka węglarek czeskich w barwach PKP
Poprosze o wiecej informacji - typ, numer a najlepiej zdjęcia.

adeon napisał(a):
to chyba jest wagon prywatny jakiejś elektrowni więc nie zdziw się z tego połczenia
Tym bardziej się dziwię, bo wiem jak powstają wagony gospodarcze. Nadal skłaniam się ku hipotezie, ze to mocno przebudowany wagon z dostaw amerykańskich z 1918/19, ale żeby powiedzieć coś wiecej trzeba obejrzeć jego podwozie.
 
Reakcje
45 0 0
#8
Patryk.K napisał(a):
No a jakby to był prywatny wagon Elektrowni Pomorzany ,to opłacało by się jej "składanie" kilku czy tam jednej węglarki z części jakie "wlecą" w rekę i które do siebie pasuja niż kupienie lub wynajem normalniej nowej węglarki cho choćby np: od PKP?
Ten wagon ewidentnie wyglada na pzreznaczony do ruchu wewnętrznego, weic nie mozna wykluczyc, ze to jakiś egzotyczny skałdak.
Natomiast bardzo często wagony słuzące do ruchu wewnętrznego w różnych zakładach to wagony wycofane z ruchu na PKP - dlatego warto przeglądać rózne bocznice, bo często można napotkać na parwdziwe rarytasy.
 
OP
OP
P

Patryk.K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Jeśli te zdjęcia zrobione są w Polsce ,to te węglarki są budowy niemieckiej i podchodzą mi pod serię Eas-x ,ale mogę się mylić...
Ostatnio takie węglarki widziałem w Czechowicach - Dziedzicach w składzie pociągu w kolorze niebieskim ,przewoźnika chyba CTL :smile:
 
OP
OP
P

Patryk.K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
Czyli śmiało można powiedzieć że węglarka serii Eas-x produkcji PIKO to nie jest zmyślona konstrukcja i oznaczenia są prawdziwe ,ale co do oznaczeń to nie jestem tak do końca pewny. :smile:
 

Załączniki

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#13
No więc tak.
Pudło wygląda na pochodzące od węglarki 401Wj/409W - ma zamiast drzwi otwór wyczystkowy.
Niewątpliwie jest wstawione na obce podwozie - pomost i wózki - prawdopodobnie 2XT, lub wcześniejsze Diamondy. Mogło by być nawet podwozie wagonu UNRRA-wskiego z II w.ś.
Na pewno nie są to wózki US 17.

Adeonie skąd Ci się wzieło skojarzenie z wagonem czeskim [i jeszcze Patryka wpuściłeś w maliny].
Który z wagonów na Parostroju jest podobny?

adeon napisał/a:
a ja jednak powiem inaczej jeździ kilka węglarek czeskich w barwach PKP
Nie, nie jeżdżą żadne czeskie w barwach PKP, co najwyżej prywaciarzy.
A jesli już to PKP zakupiło w latach 80-tych serię Eaos czeskich, rumuńskich i bułgarskich na wózkach Y25, bi u nas nie wyrabiano z prukcją 412W. Czeski Eaos, co ciekawe, spotyka się z polskim oznaczeniem typu C462W. Wagony te czesi produkowali wyłącznie na eksport.

adeon napisał/a:
o prosze te wagoniki :)
A te nie są czeskie, tylko produkcji węgierskiej.

Patryk K.;
Jeśli te zdjęcia zrobione są w Polsce ,to te węglarki są budowy niemieckiej i podchodzą mi pod serię Eas-x
Nie są one produkcji węgierskiej. Ale faktycznie, węglarki w takim stylu [łamane burty i pary drzwi pochodzą z DDR]. Potem podobne budowały Węgry, Jugosławia i Hiszpania :shock:. Równierz w Polsce dwa pierwsze podtypy typu 401W [czyli 401W i 401Wj miały podobny wygląd]
Typem nieco pododnym były też węglarki Eads>Eacs budowane przede wszystkim w Czechosłowacji [vide Parostroj], Rumunii i Bułgarii.

Patryk.K
Czyli śmiało można powiedzieć że węglarka serii Eas-x produkcji PIKO to nie jest zmyślona konstrukcja i oznaczenia są prawdziwe ,ale co do oznaczeń to nie jestem tak do końca pewny. :smile:
Nie jest zmyśloną konstrukcją, gdyż jest modelem węglarki DDR. Oznaczenia też nie są zmyślone, gdyż są autentycznymi oznaczeniami polskiej węglarki 401W [która była podobna] zmyślone jest połączenie modelu i oznaczeń.
 
OP
OP
P

Patryk.K

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Dziękuję wszystkim użytkownikom którzy brali udział w dyskusji nt. węglarki ,za chęć pomocy ,a w szczególności dziękuję Tomkowi Czapikowi za konkretną odpowiedź :smile:
 

tekatka

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#15
Pierwsza fotka w temacie najprawdopodobniej przedstawia węglarkę pierwotnej serii Eaos z pomostem hamulcowym, typu 409W/1 (1-oznaczała zwykle typ z pomostem hamulcowym) produkcja gdzieś z lat 80-tych. Wózki zostały wymienione prawdopodobnie przy jakiejś naprawie "gospodarczej", moze nawet z amerykańskiego tendra. Szkoda, że nie ma spisanego numeru (starego numeru najjlepiej szukać jest na ramie podwozia - często "nowsza" farba odpada, zazwyczaj malowana na brudnej starej - fabryczna jest trwalsza i wychodzi spod nowej.
O ile dobrze pamiętam, typ 401W oznaczał węglarkę niskoburtową na podwoziu podczołgowym.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
#19
tak to jest jak PIKO, Tillig czy Roco produkuje modele niemieckich wagonów z fikcyjnymi polskimi oznaczeniami..... potem niektórzy się na to nabierają.... i potem takie fikcje jeżdżą po makietach modułowych na imprezach.... a wystarczy taki model kupić w znakowaniu np. DR czy inny stosownie w znakowaniu np. DB i wszystko byłoby zgodne z oryginałem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 26
Tabor 14
Tabor 29
Tabor 4
Tabor 0

Podobne wątki