• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Węglarka typu 4W

JGT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam wszystkich,
W między czasie gdy trwają prace nad kilkoma nowymi wagonami naszego autorstwa chciałbym przedstawić koncepcję wagonu węglarki 4W, obecnej na naszych polskich szlakach w latach 50- do początku 90.

Czy taki wagon byłby dla kolegów interesujący? Oczywiście wszystkie oznaczenia będą jak zawsze opracowane wraz z kilkoma numerami.
 

Załączniki

OP
OP
J

JGT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Na chwile obecną spekulować co do ceny nie chcę bo wszystko wyjdzie w praniu ale uważam, że nie powinna być za wysoka:) Po fazie projektowania i prototypie będzie już bardziej wiadomo jak będzie kreował się cennik. Tak czy inaczej model byłby nie wcześniej niż II kwartał tego roku, przy czym w zależności od obciążenia innymi modelami może się nieco przesunąć w czasie. Chcemy w tym roku wprowadzić kilka nowych modeli do oferty przy czym już w przeciągu miesiąca pojawi się nowy model, chwilowo nie zdradzę jaki to:)
 
OP
OP
J

JGT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Jeżeli w schematach i na zdjęciach będziemy mieli ten wariant to jak najbardziej:) Wszystko zależy od tego jaką dokumentację uda nam się zgromadzić. Powoli już zaczynamy gromadzić rzeczy do dokumentacji i postaramy się aby była ona możliwie jak najbardziej obszerna.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.482 35 1
#8
Witam,
wagony z rodziny 3W, 4W, 10W i 11W były podczas ekspoloatacji poddawane szczególnie na poczatku lat 70tych różnym modernizacjom - zmieniamo w nich np. hamulec na Oerlikona, wiekszaki i koziołki resorowe oraz resory , no i zastępowano poszycie ścian bocznych i czołowych z desek balachami. W naszej kolekcji we Wrocławiu oprócz wagonu 4W, którego zdjęcie zaprazentował JGT, mamy też taki zmodernizowany wagon 11W : http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/11w/e.php
Może taki wariant będzie też atrakcyjny jako model ???
pozdrowienia
Rysiek
 
OP
OP
J

JGT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
Modele będą żywiczne z elementami fototrawionymi, jak wszystkie modele w ofercie.

My czyli firma JGT Polska w kooperacji z Jan-kol Model, Jan-Kol odpowiada za projekt i opracowanie oznaczeń, a za wykonanie i dostarczenie gotowego modelu odpowiada JGT Polska.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
#13
Czy taki wagon byłby dla kolegów interesujący? Oczywiście wszystkie oznaczenia będą jak zawsze opracowane wraz z kilkoma numerami.
Wagon jest nie tyle interesujący co obowiązkowy dla PKP od końca lat 40 po początek 80-tych.
Śmiało można stwierdzić, że węglarki rodziny 3/4/10/11W od początku lat 50tych po drugą połowę lat 60, kiedy zaczęły być coraz licznie zastępowane przez węglarki UIC 9W stanowiły ok. 90% taboru do przewozu węgla.
Super, że wreszcie będzie w modelu. Wręcz aż dziwne, że dopiero teraz ktoś się za niego zabrał. Ale czy będzie dla nas interesujący do kupna zależy już tylko od producenta.
Wagon ma naprawdę spory potencjał jako model i na makiecie PKP jest obowiązkowy. Podobnie jak dla lat 70-tych i 80tych węglarki 401W i kryte 401K.
o do oznaczeńczyłbym się spokojniejszy gdyby były robione przez najlepszego specjalistę w tej dziedzinie.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
#14
czy ja dobrze czytam ..... nikt nie robił tego wagonu? czy mnie wzrok myli? bo jakoś nie wydaje mi się aby nikt go nie robił ... bo jak mówi mój kolega ... cyt ( co by mnie później ACTA nie zakasowała ;) ) "PIKO cos takiego robiło 500 lat temu p.n.e z gumowymi zderzakami" ............. a i gdzieś widziałem, że ROCO robi coś podobnego czy nawet takie same, no może nie do konca ma to jakieś tam blaszki itd ale w końcu od czego inwencja twórcza modelarzy ...... ? także nie można mówić, że czegos tam nie było ........... ?? nie było to na pewno rumuna z duzymi wiadrami z wtrysku o innych formach nie wspomnę ;)
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.612 177 14
#17
nie chodzi o to po ile? tylko o to , zę ktos cos tam robi ........... i tyle, a ile bedzie to kosztowalo to musi sobie przekalkulować producent czy mu się opłaci i ile to osób kupi ............ chodzi o fakt, że cos podobnego jest robione albo nawet takie same ...
 
OP
OP
J

JGT

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
Najlepszy specjalista w tej dziedzinie nie chce współpracować i dodatkowo unika kontaktu w tej sprawie. Kontaktowałem się z nim w sprawie kilku wagonów ale w niemiły wręcz sposób odesłał mnie z kwitkiem. Jeśli chodzi o oznaczenia to będą one w 100% poprawne i zgodne z oryginałami, proszę się nie martwić:)

Gags-t jest już zaprojektowany i już niedługo będzie pokazany na łamach forum i będzie dostępny w sklepie. Na haisa trzeba będzie poczekać dłużej, ale ten model także przewiduję tak więc cierpliwości:)

Jeśli chodzi o sens powstawania węglarki z tego tematu to jest to jak najbardziej uzasadnione. Ponadto żaden modle produkowany masowo nie będzie tak dokładnie zrobiony, do tego w kilku wariantach i w różnych epokach. Oczywiście jeśli ktoś woli model masowy to nikt nie broni mu nabycia takiego produktu:) Mamy wolny rynek, a klient ma wolność wyboru:) Jeden wybierze masówkę i samodzielnie przerobi, inny kupi droższy ale lepiej wykonany i odpowiadający w 100% polskim realiom.
każdemu wedle jego potrzeb:)

W przyszłości proszę spodziewać się kolejnych "badawczych" tematów:) Opinia kolegów oraz sugestie są bardzo pomocne.
 

Podobne wątki