Jakiś czas temu kupiłem na Ebay'u mocno używany model węglarki UIC ORE w malowaniu kolei FS. Przez jakiś czas ten wagon jeździł u mnie w oryginalnym malowaniu ale był dość zniszczony dlatego kolega wykonał dla mnie kalkomanie do konwersji na PKP ep. IVb. Wagon firmy Rivarossi jak na razie jest chyba jedynym z produkcji wielkoseryjnej dobrym materiałem do takiego projektu. Wagony te także po zakończeniu produkcji u Rivarossi były tez przez jakiś czas dostępne jako niemalowany zestaw do samodzielnego montażu firmy Framos Biller-Bahn. Sam model jest wykonany w postaci jednego zasadniczego elementu stanowiącego nadwozie razem z podwoziem (proste w montażu trudne do malowania) do którego już tylko montuje się balast, wewnętrzną część konstrukcji podwozia z układem hamulcowym, tarcze zderzakowe, zestawy kołowe i sprzęgi. Na zdjęciach przedstawiam pierwsze efekty prac. Wagon został rozebrany, farba została zmyta. Zacząłem usuwać niektóre zbędne drobiazgi jakich nie było w wagonach produkcji polskiej. Pozostawiłem jednak kratkę na dokumenty przewozowe głównie dlatego że usuniecie jej z tego miejsca jest dość trudne bez dokonania innych gorszych szkód. Poza tym w wagonach PKP ta kratka znajdowała się w różnych miejscach raz bliżej pierwszego słupka a raz bliżej drugiego.
W międzyczasie już odskrobałem resztki starego kleju, a teraz przygotowuję się do założenia nowych uchwytów i wykonania wzmocnień słupków przydrzwiowych. Trochę się nad tym zastanawiałem czy to wykonać ale z dostępnych archiwalnych zdjęć widziałem wagony bez wzmocnień tych słupków tylko w epoce III i IVa.
W międzyczasie już odskrobałem resztki starego kleju, a teraz przygotowuję się do założenia nowych uchwytów i wykonania wzmocnień słupków przydrzwiowych. Trochę się nad tym zastanawiałem czy to wykonać ale z dostępnych archiwalnych zdjęć widziałem wagony bez wzmocnień tych słupków tylko w epoce III i IVa.
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: