• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Węglarka Eaos 408W

Gunnar

Użytkownik
Reakcje
56 0 0
#1
Cześć.
Potrzebna mi Wasza pomoc.
Buduję model w/w wagonu i pojawiają się nieścisłości i zapytania..
Mianowicie; czy typ 408W ma drewnianą podłogę i jakiej grubości są blachy pudła węglarki??
W ogóle będę wdzięczny za wszelkie zdjęcia środka tego wagonu.
 

Fictorque

Aktywny użytkownik
Reakcje
539 0 0
#2
Hej, przejrzałem archiwum, ale niestety na żadnym zdjęciu u mnie nie widać dna 408W. Mam tylko dna 412W.
Przesyłam zdjęcia na których widać burty od wewnątrz:




Ponadto mam modele laserowo wycinane 408W w TT od FREDa i one sa przedstawione z metalową podłogą.

Ogólnie, raczej skłaniałbym się do metalowej podłogi, bo gdybym zobaczył koczując na kładce nad torami węglarkę
z drewnianą podłogą zaciekawiłoby mnie to na tyle, że bym to sfotografował. Jednak mówię o stanie obecnym.
Jak one wyglądały w 1979 roku? Nie wiem. Warto jeszcze przypomnieć, że 408W występują w różnych konfiguracjach,
z dwiema parami drzwi na stronę, z tudzież z jedną, z drzwiami czołowymi, lub bez, oraz przebudowanych 408Wb, które maja
wózki z rodziny Y25.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Gunnar

Gunnar

Użytkownik
Reakcje
56 0 0
#3
Model wagonu jest na wózkach 1XTa. Czworo drzwi. Rewizja z 2007r.
Wg. katalogu wagonów PKP Cargo z 2018r. węglarka Eaos 408W ma podłogę metalową, ale nie wiem co sądzić o tym, bo autor modelu, który buduję, sugeruje, że podłoga jest drewniana.
Dlatego proszę o weryfikację. Sam niestety nie mogę naocznie sprawdzić, bo nie mieszkam w Polsce..
@ Fictorque -> Dziękuję za zdjęcia..
kat2.jpg
InkedIMG_20200518_203609_LI.jpg
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#4
Jeżeli rewizja na modelu ma być z 2007 r to podłoga jest metalowa.
Wagony węglarki w latach 70 - 80 w większości posiadały podłogi drewniane.
Te jednak sukcesywnie wymieniano na metalowe przy okazji napraw średnich , lub głównych . Choć zdarzało się w tamtym okresie ,że i węglarki nowo budowane opuszczały wytwórnie już z metalowymi podłogami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 43
Koleje w Polsce 8
M
Koleje w Polsce 8
Koleje w Polsce 14
A
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki