• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe wagony PKP w ofercie sklepowej

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
155 4 1
#82
Okna pozostaną w tych miejscach jak jest w prezentowanym modelu wersji "Handmuster". Wykorzystano formę modelu wagonu warsztatowego, który był niegdyś zbudowany także na bazie krytego wagonu towarowego w wersji DR.
Odnośnie ceny, to katalogowa wersja wagonu w oznaczeniach DR kosztuje w detalu 58,00 EUR.
Tutaj link do modelu DR
Wg obecnego kursu to już ca 262 zł.
Do tego model PKP będzie standardowo wyposażony w sprzęgi oczkowe (kolejne 3 EUR), a nie tzw. lejkowe jakie pmt stosuje, ponadto zmieniony dach na gładki - tj. wersję bez hamulca linkowego (zmiana formy tego elementu), będą też napisy na czołach pudła wagonu (czego nie ma w DR) plus opracowanie nowych tampodruków PKP - dla nakładu 100 szt...... no i zrobiły się trzy stówki....
PMT to manufaktura w okolicach Poczdamu, a nie fabryka która jest w Wietnamie czy w Chinach.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#86
Prawa rynku.
Dla mnie to szkoda, że większość tych wypustów jest z epoki III. Jak bym wolał coś z IVb/c...
Ciezko zrobic cos realnego, jezeli oryginal zazwyczaj nie dotrwal do czasow IV epoki. Albo te epoke calkowicie przestal w jednym miejscu. Zazwyczaj bez naniesionego 12 cyfrowego numeru... Korzysta sie poki co z modeli ktore sa juz dostepne. Na inne konstrukcje trzeba poczekac, az ktos zainwestuje finanse w ich wytworzenie.
To jest model, wagonu, ktorego konstrukcja byla - sa na to dokumenty - uzytkowana w Polsce. Cena moze i wysoka, aczkolwiek jest to wersja wykonania na specjalne zamowienie w niewielkiej ilosci.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#89
No tak, he he... W tym wypadku grzechem byłoby nie zakupić, czyli trzeba przeżyć "płacz i płać" ... za to jak ból minie zostanie świetny wagon :)
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
#91
Fajne te wagony, ale szkoda że każdy z innej parafii. Realnego składu z danej kolejki wąskotorowej nie da się z nich złożyć.
Czy są w ogóle jakieś plany seryjnej produkcji rumuńskich MBxd2 i wagonów Bxhpi tak charakterystycznych dla IV i V epoki?
Popularność modelu Lxd2 jest chyba spora.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#92
Fajne te wagony, ale szkoda że każdy z innej parafii. Realnego składu z danej kolejki wąskotorowej nie da się z nich złożyć.
Nie do końca. My - nie czarujmy się - pamiętamy końcówkę wąskich torów. Od połowy lat 70-tych było na kolejach coraz mniej taboru "z innej parafii", zaczynały dominować konstrukcje znormalizowane i transportery. Lata 90-te to już zupełna mizerota. Przykład - na kolei rogowskiej pod koniec funkcjonowania były już tylko wyroby rumuńskie, znormalizowane i transportery. Oczywiście były rodzynki typu przedwojenne brankardy, polewaczka i 1Aw ale nie czarujmy się - szału nie było.
Czy są w ogóle jakieś plany seryjnej produkcji rumuńskich MBxd2 i wagonów Bxhpi tak charakterystycznych dla IV i V epoki?
Nie musi być planów produkcji wagonów doczepnych bo one są w sprzedaży. Cena co prawda zabija (90eur za kit i 185 za gotowy wagon), ale te modele fizycznie są.
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
#93
Nie do końca. My - nie czarujmy się - pamiętamy końcówkę wąskich torów. Od połowy lat 70-tych było na kolejach coraz mniej taboru "z innej parafii", zaczynały dominować konstrukcje znormalizowane i transportery. Lata 90-te to już zupełna mizerota. Przykład - na kolei rogowskiej pod koniec funkcjonowania były już tylko wyroby rumuńskie, znormalizowane i transportery. Oczywiście były rodzynki typu przedwojenne brankardy, polewaczka i 1Aw ale nie czarujmy się - szału nie było.

Nie musi być planów produkcji wagonów doczepnych bo one są w sprzedaży. Cena co prawda zabija (90eur za kit i 185 za gotowy wagon), ale te modele fizycznie są.
Wiem, że tabor był różnorodny, ale chodzi mi o konkretne modele z tego wątku, które mają określone przydziały do różnych kolei.
Co do tych wagonów w sprzedaży to chyba jest to jednak manufaktura, a nie seryjna produkcja. Chodziło mi bardziej o taki wypust jak Lxd2 BEMO.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#94
Pamiętaj, że Lxd2 BEMO powstało "przy okazji" i tylko dlatego, że BEMO wypuściło L45H, która to L45H jest eksploatowana oprócz Polski również w innych krajach Europy. A20D-P kupowało wyłącznie PKP na nasze nieszczęście (i swoje zresztą też). Przy okazji wynurzeń o A20D-P. Kiedyś spotkałem się z teorią, że wagon te były pierwotnie projektowane na tor 1067 dla państw Afrykańskich. Ile w tym prawdy - nie wiem. Faktem jest, że skrajnia tych wagonów jest cokolwiek spora
 

Lxd2-240

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 18 4
#95
Pamiętaj, że Lxd2 BEMO powstało "przy okazji" i tylko dlatego, że BEMO wypuściło L45H, która to L45H jest eksploatowana oprócz Polski również w innych krajach Europy. A20D-P kupowało wyłącznie PKP na nasze nieszczęście (i swoje zresztą też). Przy okazji wynurzeń o A20D-P. Kiedyś spotkałem się z teorią, że wagon te były pierwotnie projektowane na tor 1067 dla państw Afrykańskich. Ile w tym prawdy - nie wiem. Faktem jest, że skrajnia tych wagonów jest cokolwiek spora
Może i przy okazji ale rynek zbytu to nie tylko Polska, w dużej ilości Niemcy.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
757 6 0
#98
Witam,
odnosnie wagonu Fxh 4087 mam taką wątpliwość: moim skromnym zdaniem wagonik powinien mieć z obustron okna rozmieszczone tak jak jest to pokazane na dolnym zdjeciu Kolegi Roberta (pozwoliłem sobie wkleić). Z tego co pamiętam wagon ten został przebudowany z towosa w którym okna były rownież rozmieszczone symetrycznie. I jeszcze jedno: w wykazie wagonów przy numerze ewidencyjnym 4087 znajduje się oznaczenie serii FGxh....nie pamiętam żeby ten wagon przystosowany był do przewozu poczty....
Może ktoś będziepomocny w rozwikłaniu zagadki.
Pozdrawiam
 

Załączniki

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
155 4 1
Cytat z FB sklepu LokoMotyw:
Z przyjemnością chcemy Państwu przestawić nasz kolejny model exclusive w skali H0e
Wagon wąskotorowy kryty Kdx 21189; PKP ep.IIIc; (szary dach)
Baza: model firmy PMT; rewizja 1965-68; Mławska KD.
Termin dostawy modelu: listopad 2021;
Cena 299,00 zł (przy kursie EUR 4,60 zł);
Rezerwacje i zamówienia wyłącznie mailowo:
lokomotyw.poznan@gmail.com
Prosimy w tytule maila napisać "Kdx 21189", a w treści wiadomości: imię, nazwisko, numer telefonu, sposób zakupu (wysyłka InPost/ odbiór osobisty w sklepie).
Edycja limitowana 100 szt. Zapraszamy.
Kryty-saski PKP-nowy numer 21189-reklama.jpg
 

Podobne wątki