• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe wagony PKP w ofercie sklepowej

OP
OP
J1974H0

J1974H0

Znany użytkownik
#41
Mnie osobiście cena nie dziwi, ale tylko dlatego, że była już znana jakieś 4,5 lat temu. Projekt i propozycja była już znana Panu X (przepraszam, ale nie znam z imienia) ze sklepu w Rybniku. Już wtedy (jak sam twierdził) może wprowadzić je do sprzedaży, ale cena proponowana przez tą firmę była nie do przyjęcia. Wtedy za gotowy model jak dobrze pamiętam miało być ok.850zł. Pisząc nie dziwi miałem na myśli, że nie jest to dla mnie nowa informacja. A cena? Przykro mi stwierdzić, ale nie do przeskoczenia i nie widzę chyba szansy w tym abym został posiadaczem.
No niestety, cena 850zł za jeden model wagonu to dla mnie też zaporowa jest. Kupi to może kilka osób. To już taniej (Za 795zł) można mieć EU07 od Schlesienmodelle w sklepie http://esklep.modelcenter.pl/BY-MANUFACTURER-oxid/Schlesienmodelle/
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#43
Sklep LokoMotyw z Poznania, zapowiedział wiosną kolejny model wagonu PKP w skali H0e, który powstanie we współpracy z firmą PMT.
Wcześniej zostały wydane dwa modele H0e PKP, tj. - kryty cztero-osiowy Kdx 21056 oraz platforma Pdx z dwoma numerami inwentarzowymi.
Nowością na rok 2019 będzie model wąskotorowego wagonu krytego dwu-osiowego PKP, seria K nr 20010; ze stacji Dobre.
Model zostanie wydany w oznaczeniach epoki III. Rewizja na wagonie 31.12.1957 (na podstawie zgromadzonej dokumentacji). Pojazd skreślony został z ewidencji PKP, w dniu 30.09.1962, jednak nie został skasowany i ujawniony w czasie spisu taborowego w 1966 roku, ponownie został wpisany na stan. Ponownie skreślony w dniu 31.01.1967 roku. Fizycznie skasowany w Dobrem dopiero w latach 90-tych.
Mamy już pierwszy prototyp. Oczywiście na czołach wagonu rama będzie czarna - jak w szarym prototypie.
Zanim na modelu pojawią się napisy, producent musiał specjalnie na nasze zamówienie, zmodyfikować formę na dach (bez rolek hamulca linkowego) oraz ramę wagonu (rozstaw osi 3,0 m jak w oryginale).
Rozpoczęcie sprzedaży planujemy na koniec września. Nakład 100 szt. Cena 150,00 zł
. IMG_20190819_203802.jpg IMG_20190819_204045.jpg IMG_20190819_204213.jpg Kryty-dwuosiowy PKP K 20010 LokoMotyw.jpg
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#47
Prezentuję kolejny ostatni prototyp modelu wagonu krytego dwu-osiowego PKP, seria K nr 20010; ze stacji Dobre - już pomalowany i z oznaczeniami.
Model wszedł dzisiaj do produkcji - nakład 100 sztuk.
Premiera (mam nadzieję !) na Miniaturowej Polsce w Gliwicach (28-29.09).
 

Załączniki

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#48
Popraw mnie jeśli się mylę, wszystkie te wagony to modele produkowane przez wiadomo kogo a Wy je znajdujecie i dopasowujecie do takich które były w Polsce, małe zmiany jak dach chyba w pierwszym, oznaczenia i w świat.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
#49
Tak, tylko absolutnie wszystko : zmiany na dachu, opisy, czy zmiana podwozia w tym przypadku, wszystko wykonuje firma która to produkuje. My robimy projekt oznaczeń, i wskazujemy co należy zmienić. Opisy na wagonach to tampodruk, zmiany na dachu wymuszają na producencie zastosowania nowego elementu.
 

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#50
Szkoda że ten segment rynku w naszym zmieniającym i podnoszącym z kolan się , kraju jest niewielki, gdyby było dużo chętnych można by zainwestować w produkcję typowo polskiego wąskotorowego wagonu, no ale i tak gratulacje za Waszą pracę.(y)
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#51
Tak, Panie Kapitanie - to modele taboru wąskotorowego PKP na miarę naszych możliwości, a i tak tymi modelami otwieramy oczy niedowiarkom!
Bo czemu na to nikt nie wpadł wcześniej.....??
Produkcja modeli PKP w H0 (w sensie normalnotorowych), też tak zaczynała 15 lat temu (dopasowanie niemieckiego taboru jaki jeździł w Polsce). Każdy z nas kupował Bremeny, Oppelny czy inne Eilzugi....
Dzisiaj mamy polskie "Y", cysterny 406Ra, fiaty, suki, byki, siódemki etc...
Kropla drąży skałę, może za parę lat tabor z Konstalu: węglarki Wddx typu 60W/2 i 69W, platformy Pddx, Pddxh, wapniarka Swddxh na bazie 60W/2....
 

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#52
Życzę Wam tego z całego serca.
Nikt na to nie wpadł bo coraz mniej modelarzy, coraz więcej zbieraczy, a Ci czekają tylko na gotowe i krytykują.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#53
Dodać należy, że rama takiego wagonu zachowała się w Polsce, znajduje się w Rogowie.
Jest to o tyle ciekawa konstrukcja, że ma dwa jednoosiowe wózki!
Wątek poboczny kończę kilkoma zdjęciami:
DSC_0700.JPG
DSC_0705.JPG
DSC_0707.JPG
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#55
Dodać należy, że rama takiego wagonu zachowała się w Polsce, znajduje się w Rogowie.
Jest to o tyle ciekawa konstrukcja, że ma dwa jednoosiowe wózki!
Wątek poboczny kończę kilkoma zdjęciami:
Super fotki - mogę je "ukraść" ? tzn wykorzystam je do artykułu w Świecie Kleju o tym wagonie. BTW w numerze sierpniowym jest mój artykuł o platformach saskich serii Pdx.
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
#59
W czym? Czy to oznacza Twój wyraz szacunku do tego co robisz i dla kogo piszesz?

Nie są to "jednoosiowe wózki". Duża swoboda ruchu zestawu kołowego w celu pokonywania ciasnych łuków ograniczona jest resorem piórowym i ogranicznikami w podłużnicy. To samo osiągano zostawiając stosowny luz w widłach maźniczych. Ot, inne rozwiązanie.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
#60
Super fotki - mogę je "ukraść" ? tzn wykorzystam je do artykułu w Świecie Kleju o tym wagonie. BTW w numerze sierpniowym jest mój artykuł o platformach saskich serii Pdx.
Tak, napisz pw, mam je w nieco lepszej jakośc. Mam też zdjęcia pudła z Czech.
Tak przy okazji, zdjęcia modeli platform znowu trochę nie stroją mi z oryginałami... Kryte też tak miały. Ale nie ma co się czepiać.
W czym? Czy to oznacza Twój wyraz szacunku do tego co robisz i dla kogo piszesz?

Nie są to "jednoosiowe wózki". Duża swoboda ruchu zestawu kołowego w celu pokonywania ciasnych łuków ograniczona jest resorem piórowym i ogranicznikami w podłużnicy. To samo osiągano zostawiając stosowny luz w widłach maźniczych. Ot, inne rozwiązanie.
Niechaj będzie.

Aha aha! Koledzy! Węglarki ostrowieckie jeździły na DR! Kryte chyba też B-)
 

Podobne wątki