• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe wagony PKP w ofercie sklepowej

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#21
Zamieszczam jeszcze raz zdjęcia otrzymane od pmt/tm (te chyba są lepszej jakości) oraz kilka swoich zrobionych telefonem. Bardziej chodzi mi o to aby pokazać kwestie o których pisałem wcześniej - tj. dach wagonu, oraz dobrą jakość napisów (także na czołach) i właściwą czcionkę.
Chciałbym także podziękować osobom, bez których pomocy ten model by nie powstał ( a projekt trwał ponad pół roku....) tj. Markowi Torzewskiemu (autorowi znanej monografii nt. Gnieźnieńskiej KD), a także Frank Tummeler, Mateusz Krzykowski @Maslo i Michał Izydorczak @Mafia
Ich fachowa wiedza jest gwarantem jak największej zgodności tego modelu z oryginałem.
Co do warunków sprzedaży, to przypomnę, że sklep LokoMotyw jest działającym od 5 lat podmiotem gospodarczym, płacimy vat'y, cit'y, pit'y, zus'y itd., a sprzedaż wysyłkowa odbywa się na ogólnych zasadach obowiązujących w naszym kraju.
Kupujący otrzymuje paragon fiskalny bądź na życzenie fakturę VAT, ma prawo do zwrotu towaru, bądź jego wymiany w przypadku jakiejś wady.
 

Załączniki

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#24
Nikt nie kwestionuje istnienia takiego wagonu, po błyskotliwym wystąpieniu kolegi, sprecyzujemy, chcielibyśmy zobaczyć zdjęcie tego wagonu w Polsce.
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#25
Źródłem odznaczeń była oryginalna karta ewidencyjna wagonu z czasów jego eksploatacji na PKP oraz trzy zdjęcia wykonane w Niechanowie – dwa kolorowe autorstwa Rolfa Hoemanna z lat 80-tych i jedno czarno-białe Marka Torzewskiego z 1992 roku. Celem uzyskania właściwych oznaczeń nadanych w trakcie ostatniej rewizji w WMD Września (gdyż właśnie taką posiada omawiany model), przeanalizowano także posiadane zdjęcia innych wrzesińskich wagonów wykonane na początku lat. 70-tych.
Na publikację tych zdjęć na forum nie mam zgody ich autorów i będę to szanował. Cała historia omawianego wagonu Kdx 21056 wraz ze zdjęciami czy skanami dokumentów, będzie opublikowana jako artykuł w Świecie Kolei w numerze 2/18 lub 3/18.
 

daromaro

Znany użytkownik
#26
I po co komu taki wagon w ilosci 100szt? Wciaz czekaja 1Aw, 2Aw, 3Aw, 5Ww, 6Ww, 60W, 68W, 69W, 72W, 95W. Te to chociaz z takimi samymi numerami nie razily by zbytnio swoja iloscia.

No OK - niech bedzie, ze kolekcjonerski :)
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
#28
Koledzy, zdjęcie wspomnianego wagonu znajduje się na stronie 253 (ryc. 301) w książce Marka Torzewskiego pt. Gnieźnieńska i Wrzesińska Koleje Wąskotorowe, rok wyd. 2006.
Mijałem ten wagon wielokrotnie w Niechanowie podczas jazd planowych pociągów turystycznych w roku 1999 i 2000. Niestety nie wpadło mi do głowy aby zrobić zdjęcie.
 

Sachsen

Aktywny użytkownik
H0e
#29
Koledzy, zdjęcie wspomnianego wagonu znajduje się na stronie 253 (ryc. 301) w książce Marka Torzewskiego pt. Gnieźnieńska i Wrzesińska Koleje Wąskotorowe, rok wyd. 2006.
Mijałem ten wagon wielokrotnie w Niechanowie podczas jazd planowych pociągów turystycznych w roku 1999 i 2000. Niestety nie wpadło mi do głowy aby zrobić zdjęcie.
Michale - to nie ten wagon !!!!!.
To drugi ex. saski wagon tego samego typu jaki był na Kujawach, który miał w ścianach bocznych dwa duże okna z kratami i był wagonem specjalnym do legalizacji wag seria S nr 77643.
"Nasz" wagon został złomowany w 1996 roku, ten drugi, o którym mówisz dotrwał do ok. 2002 roku.
 

Waskotorowiec

Aktywny użytkownik
#31
Witam szanownych Kolegow,
zanosi sie na to, ze doczekamy sie kolejnego modelu wagonu spotykanego na polskich kolejach waskotorowych! Bedzie nim platforma budowy saskiej oferowana juz od wielu lat pod szyldem bylej firmy technomedell - dzisiaj PMT, a wiec tej samej firmy co oferowany niedawno wagon serii Kdx. Zakladam, ze wspominany wagon dobrze sie sprzedal/sprzedaje skoro planowane sa kolejne edycje modeli. A na dodatek zanosi sie, ze beda od razu dwa rozne numery i przydzialy. Niestety nie znam jeszcze detali - ale beda to numery w zakresie 28 2xx.
Pozdrawiam
 

hjugytf

Użytkownik
#34
cena jak cena. Widzimy modele wyżej do tanich też nie należą. Mi bardziej chodzi o informacje typu: zgodność z orginałem, przydział itp.
 

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
#36
wg mnie numer wagonu jak na dwuosiową węglarkę wąskotorową na 750mm jest za niski, powinien się zaczynać raczej od co najmniej 23... a nie 20... . Na 20... zaczynały się raczej wagony kryte. Ale mogę się mylić, a ktoś może mieć na to kwity.

Poza tym opis wagonu, w sensie to co po lewej stronie stoi, wszystkie wartości nie pasują do tego wagonu. Wszystkie są za wysokie .
 
Ostatnio edytowane:

Waskotorowiec

Aktywny użytkownik
#37
wg mnie numer wagonu jak na dwuosiową węglarkę wąskotorową na 750mm jest za niski, powinien się zaczynać raczej od co najmniej 23... a nie 20... . Na 20... zaczynały się raczej wagony kryte. Ale mogę się mylić, a ktoś może mieć na to kwity.

Poza tym opis wagonu, w sensie to co po lewej stronie stoi, wszystkie wartości nie pasują do tego wagonu. Wszystkie są za wysokie .
Witam szanownych Kolegow,

zgadzam sie z Kolega Maslo co do napisow na wagonie. Z tego co mi wiadomo to:
Dlug. Lad. 5,5m
Pow. Lad. 9,5m
Rozst. osi. 3,5m
Ladown. 7500kg
Nosnosc 8000kg
Ciezar wl. 3000kg

numery wagonu gdzies w zakresie 21xxx - 23xxx, ale najpewniej 23xxx

numer modelu 20774 bardziej pasuje do wagonu KRYTEGO !!!

Mam nadzieje, ze moje informacje beda pomocne przy ocenie modelu.

Pozdrawiam
 

hjugytf

Użytkownik
#40
Mnie osobiście cena nie dziwi, ale tylko dlatego, że była już znana jakieś 4,5 lat temu. Projekt i propozycja była już znana Panu X (przepraszam, ale nie znam z imienia) ze sklepu w Rybniku. Już wtedy (jak sam twierdził) może wprowadzić je do sprzedaży, ale cena proponowana przez tą firmę była nie do przyjęcia. Wtedy za gotowy model jak dobrze pamiętam miało być ok.850zł. Pisząc nie dziwi miałem na myśli, że nie jest to dla mnie nowa informacja. A cena? Przykro mi stwierdzić, ale nie do przeskoczenia i nie widzę chyba szansy w tym abym został posiadaczem. A czy są gdzieś dokładniejsze zdjęcia tych wagonów?
 

Podobne wątki