• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#42
Pawle, jeśli Gnieźnieńska KD to nie Żelazkowo :) , jeśli Żelazkowo to Kaliska KD. A że Px, to zapewne Gnieźnieńska KD :)
No jaki mądrala;)
Gnieźnieńska to na bank bo tam wsiadaliśmy i co niektórzy tam wypadli.:(
A że dotarliśmy do Żelazkowa to też prawda.

P1150601.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#48
Dlaczego? Przecież to tylko kolejny przykład "radosnej twórczości" urzędników kolejowych. :(
Nie chodzi o twórczość urzędników, bo ta jaka jest każdy widzi.
[DOUBLEPOST=1468130009,1468128986][/DOUBLEPOST]Kwiecień 2004 Żuławska KD nocna wyprawa drezyną z ręcznym napędem, w stanie mocno wskazującym, zdjęcie robił Piotrek Chorąży który aby tradycji stało się za dość, wlazł na przystanek, pamiętam że dojechaliśmy do zaasfaltowanego przejazdu bodajże w drodze nr 7.
Zaprawdę powiadam Wam taka podróż może podnieść poziom adrenaliny.
Pomijam fakt że byliśmy młodsi i szczuplejsi.
Autorem wszystkich zdjęć jest Piotrek Chorąży

thumb.html.jpg


Turek 2004

26.jpg


Gdzieś w okolicach Krośniewic

27.jpg


Krośniewice -Ostrowy

28.jpg


Śmigiel 2004

29.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#50
Wtedy gdy można było to jeszcze zobaczyć , mało kto robił zdjęcia, z różnych powodów, strachu przed konsekwencjami, brakiem sprzętu, lenistwa, ale najczęstszą przyczyną było przekonanie o niezmienności naszej rzeczywistości, wydawało się że będzie to trwać w nieskończoność.
Co bystrzejsi i bardziej przewidujący ukradkiem lub jawnie robili zdjęcia, dzięki temu można czasami dziś cofnąć się w czasie.
 
Z

Zv

Gość
#51
Żeby jeszcze chcieli się tym dzielić zamiast gromadzić i użyczać z wielką łachą z zakazmi upubliczniania. Na szczęście to sie powolutku zmienia. Wczoraj dostalem wspaniałą porcję prywatnych zdjęć taboru z Rud z ostatniej dekady na maila. Tak poprostu ktoś przeczytał ze buduję tą stację i pyk.. kupa fajnych zdjęć.

To foto dostalem od kogoś jak budowalem model Wls40.

znindieselrh-zdj%C4%99cie-roleof-hamoen-%C5%BBnin-lata-70-te-jpg.315045.jpeg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
#53
Powiem szczerze, że szczękę urywa... Cóż, chyba będę musiał zeskanować swe zdjęcia z Nasielskiej KD z czasów jak jeszcze jeździła i miałem tam warsztaty szkolne w ramach Technikum Kolejowego... To były piękne czasy..., a człowiek był głupi, że nie ruszył dupy jak to wszystko jakoś się jeszcze kręciło...

Pozdrawiam z MMz:)
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#54
Zvolack, ten plan pewnie widziałeś na 750mm...
Ten zamieszczony przez Zvolacka pochodzi z 1931 roku w okresie kiedy do cukrowni dochodził tor 600 mm.
Pominę fakt, że chyba (!!) kolejka cukrowni miała połączenie z kolejką Mławską .
Oczywiście.
Dodatkowo do Mławskiej KD podłączona była w okolicy Krasnego bocznica cukrowni Krasiniec.
Wcześniej zarówno Cukrownia Ciechanów jak i Cukrownia Krasne posiadały własne linie cukrownicze. W latach 1949 i 1951 linie te zostały przejęte przez PKP oraz dobudowano kilka odcinków. Parowozy typu HF z Ciechanowa i Krasińca zostały przejęte przez PKP a pozostałe trafiły do mazowieckich cukrowni posiadających koleje o szerokości toru 600 mm.
W latach 1961 i 1962 Kolej Mławska została przekuta na 750 mm. Posiadane przez obie cukrownie parowozy typu Las były wykorzystywane wyłącznie do pracy manewrowej na terenie zakładów i bocznic.
 

Podobne wątki