Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
bo mają kolejkę w 4 literach. Po co zlecać naprawę parowozu, skoro z tym będzie się wiązać jakaś praca typu formalne rozliczenie projektu. Znacznie mniej pracy trzeba poświęcić, żeby uwalić projekt. A pensja przecież ta sama.
Szkoda tylko, że nie powiedzieli tego wprost na początku, bo Fundacja poświęciła wiele swojego społecznego czasu na przygotowanie za nich wszelkich wniosków, pozwoleń, opracowań itp. Można było ten czas przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego
W pewnym sensie optymistyczna wiadomość, ale bez fajerwerków, taki krótki odcinek nie przyciągnie oszałamiających tłumów, nie mówiąc o mikolach,dla których prawdziwą sensacją byłby czynny parowóz.
Mimo wszystko trzymam za nich kciuki, może uda się kiedyś powtórzyć ostatnią naszą wyprawę do Gniezna.
Zapraszam do Środy na jesienne przejazdy. Tu czas zatrzymał się, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, a Px48-1756 ma barwy ultraklasyczne z lat 80. Warto przyjechać. http://sredzkakolejpowiatowa.pl/oferta/pociagi-ogolnodostepne/rozklad-jazdy/
Na potwierdzenie średzkiego klimatu wąskich torów-kilka fotek z niedzieli, 1 października. Piękna pogoda, piękny pociąg, sympatyczni ludzie i duża frekwencja. Obsługę konduktorską stanowią bardzo miłe panie. Można kupić drobiazg z kolejkowym motywem na pamiątkę i wspomóc kolejkę finansowo (wrzucić do puszki). Wszystkie datki przeznaczane są na zakup środków bieżących na renowację taboru. Zapraszamy!
Tymczasem w Rogowie parowozu ciągle brak, ale...
W Rogowie lokomotywy WLs150 aka Lyd1 świętowały swoje 50 urodziny. Z tej okazji Lyd1-204 oraz Lyd1-215 otrzymały odświeżone malowanie - 204 saute, bez paska, 215 z charakterystycznym paskiem w kształcie litery V.
Oprócz Lydek na stacji brylowały też pojazdy które zjechały się pod egidą Łódzkiego Ruchu Klasyków, ale to już temat na zupełnie inną, niekolejową relację. Na zdjęciu niewielka część pojazdów:
A co się teraz dzieje z tym laskiem? Stacjonuje w Skierniewicach? Z Rogowa trafił do Nasielska, gdzie bardzo rzadko jeździł (może raz, dwa razy był pod parą).
Od siebie dodam że na końcu tego pięciowagonowego składu pociągu była doczepiona Lxd2 jako popych a właściwie główna siła napędowa.LAS-ek doprowadził skład do Jeżowa,skąd już jako luzak wrócił do Rogowa.
Od siebie dodam że na końcu tego pięciowagonowego składu pociągu była doczepiona Lxd2 jako popych a właściwie główna siła napędowa.LAS-ek doprowadził skład do Jeżowa,skąd już jako luzak wrócił do Rogowa.
Od kolejarzy słyszałem też historię, jakoby jeszcze za głębokiego PKP skład dla Niemców prowadził też kiedyś zimny 1911. Za napęd też służyła Lxd2 na końcu składu ;-)
Oj tam szukać daleko...a w Piasecznie za czasów Px48-3917 to inaczej było??
Fakt, różnica była tylko taka, że jak pamiętam z tej jednej konkretnej imprezy to akurat Lxd2 był ciągnięty ... ( niestety datę mam zapisaną na odwrocie zdjęć analogowych, coś koło 2000-2005)