• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Maslo

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
PKMK
Producent
Reakcje
406 1 0
#61
Tak, jakieś stowarzyszenie z Krośniewic, czy właśnie z Ozorkowa, gania się tam drezynami. Co chwilkę wrzucają jakieś fotki na Facebook'a z wycinki na szlaku.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#62
Tak, jakieś stowarzyszenie z Krośniewic, czy właśnie z Ozorkowa, gania się tam drezynami. Co chwilkę wrzucają jakieś fotki na Facebook'a z wycinki na szlaku.
Są dwa towarzystwa, oczywiście wzajemnie zwalczające się, TPKKD z Krośniewic (Towarzystwo Przyjaciół Krośniewickiej Kolei Dojazdowej) i SKKW z Ozorkowa (Stowarzyszenie Krośniewickiej Kolei Wąskotorowej) ich boje można prześledzić tu: http://750mm.pl/index.php?topic=4971.0 dyskusja nie mniej żenująca od tych na naszym forum, oczywiście w przeszłości, bo już wszyscy zmądrzeli,lub boją się moderatora.
Drezyną jeżdżą chłopcy z Ozorkowa, niedaleko bo szlak kiepski jest, dopóki nie znajdą wspólnego języka i przekształcą się w jedno towarzystwo, a okoliczne gminy i ich włodarze, nie zorientują się że tracą szansę na rozwój zapyziałych miejscowości, dopóty kolejka będzie umierać, aż pewnego dnia, będzie już za późno i pozostaną nieliczne zdjęcia i relacje naocznych świadków jak to ma już miejsce w przypadku Ozorkowa Centralnego po którym zostały tylko wspomnienia.:(
 

(mariusz)

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
24 1 0
#63
I jeszcze jedna dosyć ogromna relacja z Rud.Wszystko co jeździ jeździło i będzie jeździć.W ubiegłym roku słyszałem że mają otworzyć szlak w stronę zalewu rybnickiego_Obecnie jeździ tylko w kierunku Paproć.Będąc w maju 2016 w Rudach zauważyłem że od zalewu aż do Rud zrywają asfalt i poszerzają jezdnie około 5-6m z każdej strony.Od razu przypomniało mi się że mają ten szlak rewitalizować. Na miejscu w Rudach zagadałem do chłopaków remontujących rozjazd co z tą linią.Dowiedziałem się że jeśli nie rozkopią więcej niż 10m to może coś się ruszy z tym tematem,przy okazji dodał że ten temat może był "kiełbasą wyborczą".... Dowiedziałem się też że Mbxd2 w tym roku rusza na szlak 1 wózek już jest przekuty i złożony a 2 w trakcie ,będzie więc czym jeździć.Przy okazji Zvolack który projektuje Mbxd2 i Rudy skorzysta :)
DSCF4691.JPG
DSCF4695.JPG
DSCF4697.JPG
DSCF4698.JPG
DSCF4700.JPG
DSCF4696.JPG
DSCF4699.JPG
DSCF4693.JPG DSCF4709.JPG DSCF4707.JPG DSCF4706.JPG DSCF4704.JPG DSCF4703.JPG DSCF4701.JPG DSCF4694.JPG DSCF4692.JPG DSCF4700.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
#65
1997 Krośniewice pełne życia.

34.jpg


1998 Ostrowy

30.jpg


1998 Krośniewice

31.jpg


32.jpg


35.jpg


Zdjęcia niezastąpiony Piotr Ch.

I Krośniewice dziś.

DSC_0864.JPG


Wyjazd w stronę Łęczycy.

DSC_0865.JPG
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#67
Mały wąskotorowy klimacik z konającego Ozorkowa.
Skrzyżowanie wąskiego toru z normalnym.
Pierwszy raz jechałem kujawską wąskotorówką w początku sierpnia 1988 r. W podróż zabrał mnie mój dziadek. Podróż taką obiecał mi już dawno, więc jak tylko wróciłem z obozu harcerskiego zostawiliśmy babcię w Łodzi i chodu! Całość wycieczki odbyła się wyłącznie po torach wąskich. Najpierw murzynem 805N linii 22 od Narutowicza do pętli Północna. Tutaj przesiadka na 46 w wykonaniu silnikowego 2N z doczepą 2N lub 5N. Wysiadka na dawnej stacji Ozorków Centralny (wtedy nie mieliśmy o tym pojęcia z dziadkiem) i marsz przed siebie w stronę centrum miasta. Kiedy skończyły się domy, odbiliśmy w lewo, w żużlową drogę prowadzącą do dworca normalnotorowego. Na miejscu zaskoczenie, bo na torze wąskim, przy peronie czekał MBxd2 w stanie jeszcze jako takim. Wiedziałem, że to motorówka rumuńska po lekturze artykułu w MT (któryś z numerów, z roku 87 z tekatką i ryflakami na okładce). Postanowiliśmy poczekać na pociąg z peiksem-tak polecił nam maszynista motorówki. Podkorciło nas i ruszyliśmy w kierunku końcowego przystanku Ozorków Miasto. W międzyczasie wyprzedziła nas motorówka, upał był, że ogień z rury, i jakoś doszliśmy do celu. Nasze kanapki z serem żółtym, jakie zrobiła babcia, przypominały bezkształtną masę. Posililiśmy się nimi oraz herbatą (z cytryną!), którą mieliśmy również w zapasiku. Po krótkim czasie motorówka odjechała w kierunku Krośniewic i raptem zza zakrętu wyłonił się skład z Px48-1919, brankardem ostrowieckim i klasą 3Aw jadący tendrem w kierunku przystanku końcowego. Parowóz wyglądał żałośnie. Miał powybijane reflektory i był "zapyziały". Wagon 3Aw to była katastrofa. Smród, brud w środku, nadspawane burty, w kilku oknach dykta zamiast szyb. Z brankardu dobiegało chrapanie. To spał pijany kierownik pociągu. Parowóz obleciał skład, załoga zeszła z lokomotywy i uwaliła się w rowie. Jedli słonecznik, a język jakiego używali przypominał język trolli z "Hobbita". Pojechaliśmy tym pociągiem do Sierpowa i z powrotem. W Sierpowie spotkaliśmy znów MBxd2, który przybył z Krośniewic i wracał tam. Z Ozorkowa wiózł nas do Łodzi przegubowiec 803Na.
Na tej kolejce przeżyłem szok kulturowy, ekologiczny, całościowy. Po raz drugi doznałem szoku za miesiąc, jadąc towosem na czele z Lxd2, z Koła do Sompolna. Po długoletnim obcowaniu z całkiem przyzwoitą kolejką średzką, kilkukrotnym spotkaniem z wąskimi torami na Pomorzu Zachodnim, stosunki panujące na Kujawskiej KD były dla mnie całkowitym nokautem. Mimo to, do dzisiaj wspominam tę podróż z nostalgią w sercu. Dziadka, łódzkich liniowych enek i kolejki, nie ma już na ziemskich szlakach.
 
Ostatnio edytowane:

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
#69
c.d.
 

Załączniki

Baldwin

Znany użytkownik
Reakcje
487 0 0
#70
Te wspominki od razu przywróciły wspomnienia o kolejce Radzymińskiej i ostatniej trasie jaką ta kolejka odbyła w której uczestniczyłem .
Po kolejce pozostało tylko wspomnienie i te parę zdjęć z czasów jej świetności .
2_1224360686radzymin.jpg

21224360310Radzymin.jpg
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#72
Te wspominki od razu przywróciły wspomnienia o kolejce Radzymińskiej i ostatniej trasie jaką ta kolejka odbyła w której uczestniczyłem .
Po kolejce pozostało tylko wspomnienie i te parę zdjęć z czasów jej świetności .
Zobacz załącznik 401980
Zobacz załącznik 401981
Piękne zdjęcia. Książka B. Pokropińskiego o tej kolejce zapoczątkowała mój zbiór literatury z tematu wąskich torów. Moje wyobrażenie o kolejce mareckiej realizowane było przez linię Piotrków-Sulejów.
 

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
#73
kolejne foty z 13.06.2015 teraz z Bytomia
 

Załączniki

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
#74
c.d.
 

Załączniki

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
364 44 1
#75
Ostatnie foty w temacie wąskotorowym z dnia 13.06.2015. Teraz z Chorzowa gdzie po rozmowie z obsługą załapaliśmy się na darmowy przejazd :D
 

Załączniki

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#76
Kolejk leśna w Ciernym Balogu w dniu 4 sierpnia 2011 r. Są tam miejsca bliźniaczo podobne do tych znanych z kolejki bieszczadzkiej.
 

Załączniki

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#77
Te wspominki od razu przywróciły wspomnienia o kolejce Radzymińskiej ...
W moim przypadku też. Tak się składa, że te dwie koleje Jabłonowską zwaną też Karczewską i Radzymińską - w tym przypadku powszechne było użycie nazwy Marecka, darzę największym sentymentem ... oczywiście z osobistych przyczyn.Te dwie koleje ... w pewnym momencie były połączone:

Koło-J-R.jpg


I na deser takie malutkie porównanko: Wczoraj ... i dziś.

H&S-Wczoraj.jpg



Na górnym zdjęciu widać manewry wojskowe przeprowadzane w końcu lat czterdziestych i ... "manewry parowozowe" wymuszone zbyt bliskim zaparkowaniem. ;)

C.D.N.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
#78
W moim przypadku też. Tak się składa, że te dwie koleje Jabłonowską zwaną też Karczewską i Radzymińską - w tym przypadku powszechne było użycie nazwy Marecka, darzę największym sentymentem ... oczywiście z osobistych przyczyn.Te dwie koleje ... w pewnym momencie były połączone:

I na deser takie malutkie porównanko: Wczoraj ... i dziś.

Zobacz załącznik 402063

Na górnym zdjęciu widać manewry wojskowe przeprowadzane w końcu lat czterdziestych i ... "manewry parowozowe" wymuszone zbyt bliskim zaparkowaniem. ;)
Na środkowym zdjęciu (górna fotografia) parowóz Henshel und Sohn, jeden z serii zakupinonych przez zarząd kolei mareckiej w 1916 r. Na kolejce otrzymały numery od 12 do 16.
 

Podobne wątki