• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Wąskotorowe klimaty

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#48
Dlaczego? Przecież to tylko kolejny przykład "radosnej twórczości" urzędników kolejowych. :(
Nie chodzi o twórczość urzędników, bo ta jaka jest każdy widzi.
[DOUBLEPOST=1468130009,1468128986][/DOUBLEPOST]Kwiecień 2004 Żuławska KD nocna wyprawa drezyną z ręcznym napędem, w stanie mocno wskazującym, zdjęcie robił Piotrek Chorąży który aby tradycji stało się za dość, wlazł na przystanek, pamiętam że dojechaliśmy do zaasfaltowanego przejazdu bodajże w drodze nr 7.
Zaprawdę powiadam Wam taka podróż może podnieść poziom adrenaliny.
Pomijam fakt że byliśmy młodsi i szczuplejsi.
Autorem wszystkich zdjęć jest Piotrek Chorąży

thumb.html.jpg


Turek 2004

26.jpg


Gdzieś w okolicach Krośniewic

27.jpg


Krośniewice -Ostrowy

28.jpg


Śmigiel 2004

29.jpg
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
#50
Wtedy gdy można było to jeszcze zobaczyć , mało kto robił zdjęcia, z różnych powodów, strachu przed konsekwencjami, brakiem sprzętu, lenistwa, ale najczęstszą przyczyną było przekonanie o niezmienności naszej rzeczywistości, wydawało się że będzie to trwać w nieskończoność.
Co bystrzejsi i bardziej przewidujący ukradkiem lub jawnie robili zdjęcia, dzięki temu można czasami dziś cofnąć się w czasie.
 
Z

Zv

Gość
#51
Żeby jeszcze chcieli się tym dzielić zamiast gromadzić i użyczać z wielką łachą z zakazmi upubliczniania. Na szczęście to sie powolutku zmienia. Wczoraj dostalem wspaniałą porcję prywatnych zdjęć taboru z Rud z ostatniej dekady na maila. Tak poprostu ktoś przeczytał ze buduję tą stację i pyk.. kupa fajnych zdjęć.

To foto dostalem od kogoś jak budowalem model Wls40.

znindieselrh-zdj%C4%99cie-roleof-hamoen-%C5%BBnin-lata-70-te-jpg.315045.jpeg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#53
Powiem szczerze, że szczękę urywa... Cóż, chyba będę musiał zeskanować swe zdjęcia z Nasielskiej KD z czasów jak jeszcze jeździła i miałem tam warsztaty szkolne w ramach Technikum Kolejowego... To były piękne czasy..., a człowiek był głupi, że nie ruszył dupy jak to wszystko jakoś się jeszcze kręciło...

Pozdrawiam z MMz:)
 
Ostatnio edytowane:

Jarząbek

Znany użytkownik
#54
Zvolack, ten plan pewnie widziałeś na 750mm...
Ten zamieszczony przez Zvolacka pochodzi z 1931 roku w okresie kiedy do cukrowni dochodził tor 600 mm.
Pominę fakt, że chyba (!!) kolejka cukrowni miała połączenie z kolejką Mławską .
Oczywiście.
Dodatkowo do Mławskiej KD podłączona była w okolicy Krasnego bocznica cukrowni Krasiniec.
Wcześniej zarówno Cukrownia Ciechanów jak i Cukrownia Krasne posiadały własne linie cukrownicze. W latach 1949 i 1951 linie te zostały przejęte przez PKP oraz dobudowano kilka odcinków. Parowozy typu HF z Ciechanowa i Krasińca zostały przejęte przez PKP a pozostałe trafiły do mazowieckich cukrowni posiadających koleje o szerokości toru 600 mm.
W latach 1961 i 1962 Kolej Mławska została przekuta na 750 mm. Posiadane przez obie cukrownie parowozy typu Las były wykorzystywane wyłącznie do pracy manewrowej na terenie zakładów i bocznic.
 

Podobne wątki