• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie Wąskotorowe klimaty

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
Jeśli te większe tarcze są z jednej strony szlaku, to może coś im się zakleszczało a to był jakiś wniosek racjonalizatorski.
Przy okazji 241: ona jest z ostatnich dostaw i ma Henschla?
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Tak, ta lokomotywa ma silnik Henschel. Na pewno do 1994 roku była wyposażona w silnik oryginalny. Można ją zobaczyć na stacji w Opalenicy w 1994 roku na filmie Steve'a Thomasona. Wygląda właściwie oryginalnie, tylko kolor nieco spłowiał albo została już pomalowana po raz kolejny.
 
Reakcje
201 4 0
No to wszystko jasne ;)

Michał, Lxd2-241 już w lutym 1989 roku miał malowanie "nowosądeckie" jasnoczerwone więc pomiędzy 1985 a 1989 rokiem musiał przejść naprawę rewizyjną w ZNTK Nowy Sącz (i ma jeszcze silnik Maybach), widoczne to jest na zdjęciu autorstwa Miłosza Telesińskiego datowanym na 9 lutego 1989 roku, wykonanym na stacji kd w Opalenicy, pochodzącym ze strony https://sentymentalny.com/
Przy okazji przyjrzyjcie się lokomotywowni macierzystej namalowanej na MBxd2-228, chociaż wagon był w Opalenicy od nowości ma namalowane DOKP Poznań, Lok. Krośniewice. Co ciekawe takich wagonów z błędnie namalowanymi przydziałami (lub namalowanymi prawidłowo, a błędnie przydzielonymi) było w ZKD Poznań aż 7 sztuk (219,222,223,224,225,227,228). Były zarówno w Krośniewicach jak również Śmiglu czy Opalenicy. Na początku lat 90 próbowałem dociekać będąc w poszczególnych lokomotywowniach jak również w ZKD w Poznaniu czemu tak było i nikt nie potrafił mi na to pytanie odpowiedzieć.
 

Załączniki

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Faktycznie, malowanie wygląda na nowosądeckie. Wypatrzyłeś też Marku szczegół w przydziale opalenickich motorówek, na który jak dotąd nie zwróciłem uwagi. Kolory lokomotyw opalenickich w filmie "Narow gauge and the PKP" są rzeczywiście jasnoczerwone.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Lokomotywa serii Lxd2-241 na stacji Opalenica Wąskotorowa w 1994 roku (przypuszczalnie wczesna jesień). Zdjęcie pochodzi z filmu "Narrow gauge and the PKP" autorstwa Steve'a Thomasona. Widać że lokomotywa posiada jeszcze oryginalny silnik i, tak jak napisał wcześniej Marek, ma już malowanie nowosądeckie.
 

Załączniki

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
Niestety dość często naszym dyskusjom towarzyszą zupełnie niepotrzebne sformułowania i wyrazy, i nie mam tu na myśli słów objętych indeksem wszechobecnej politycznej poprawności. Często też wymiana myśli przybiera dość niegrzeczne formy, co prowadzi do zaniechania dyskusji na bardzo ciekawe tematy. Upadł przez to wyjątkowo interesujący wątek dotyczący kolei Cukrowni Środa, w którym miały szansę znaleźć się archiwalne i niepublikowane dotąd zdjęcia, a przede wszystkim odeszło bezpowrotnie z forum dwóch bardzo zacnych, powszechnie znanych i szanowanych Kolegów dokumentalistów zawodowo związanych z koleją. Nie mogę tego odżałować do dzisiaj i jestem pewien, że inni Koledzy również.
 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.416 7 0
I teraz ciekawostka. Ta sama lokomotywa w 1995 i ma już Henschla:
http://rail.phototrans.eu/14,112582...s7sIl0Lhxc_w7vOBpur-t5Ix6LqLWARt5rCL3sABVjIes
Widać też, że malowanie jest odświeżone. Ergo: naprawa połączona z wymianą silnika miała miejsce pomiędzy 1994 a 1995 rokiem. Czy jeszcze jakiś rumun z tej dostawy dostał silnik Henschla?
Lokomotywy Lxd2-239 i Lxd2-240 zachowały oryginalne silniki. Tę pierwszą mam na zdjęciu wykonanym w lipcu 1996 roku gdy stała przed budynkiem parowozowni na stacji Opalenica Wąskotorowa, a tę drugą rok później już podczas planowej pracy na kolei krośniewickiej.
 

Podobne wątki